recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Drøm/ønske om dedikeret rum!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Drøm/ønske om dedikeret rum!

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
JAWA Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-August-2014
Sted: Karlslunde
Status: Offline
Point: 158
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JAWA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2015 kl. 14:15
Med tanke på hvad sådan en tilbygning/ombygning koster, har du så overvejet om du kan bruge din eksisterende stue ved hjælp af et "ambient light rejection" lærred (ved ikke hvad den korrekte betegnelse er på dansk?). Eksempelvis:

DNP Supernova (dansk)
Screen Innovations black diamond
Stewart Firehawk

samt en lystærk projektor,

eller måske

Lg Hecto laser projector med tilhørende skærm (dnp Supernova STS skærm).

Ovenstående løsninger er dyre men måske stadigt billigere end til- eller ombygninger og findes som indbygninglærreder i loftet. I kombination med eventuelt en projektorlift og indbygningshøjttalere kan du opnå en ret så lækker og velfungerende stuebio uden at du behøver fuldstændig mørklægning af stuen. Prøv at google :O)

Mvh

Til top
Bitz^^ Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 22-November-2012
Sted: Danmark
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bitz^^ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2015 kl. 18:16
Oprindeligt skrevet af JAWA JAWA skrev:

Med tanke på hvad sådan en tilbygning/ombygning koster, har du så overvejet om du kan bruge din eksisterende stue ved hjælp af et "ambient light rejection" lærred (ved ikke hvad den korrekte betegnelse er på dansk?). Eksempelvis:

DNP Supernova (dansk)
Screen Innovations black diamond
Stewart Firehawk

samt en lystærk projektor,

eller måske

Lg Hecto laser projector med tilhørende skærm (dnp Supernova STS skærm).

Ovenstående løsninger er dyre men måske stadigt billigere end til- eller ombygninger og findes som indbygninglærreder i loftet. I kombination med eventuelt en projektorlift og indbygningshøjttalere kan du opnå en ret så lækker og velfungerende stuebio uden at du behøver fuldstændig mørklægning af stuen. Prøv at google :O)

Mvh

Det lyder som en mulighed men dog ikke lige hvad jeg gerne vil have og vil nok heller ud i en lille renovering-ombygning da jeg vil have et dedikeret rum.. Men jeg synes bestemt din løsning på problem er ganske interessant ! ;)
Receiver: ONKYO TX-NR609
JAMO D500 5.2
SUB 660 x 2
Afspiller: PS3/Samsung blu-ray BD-D5100
Projekter: BenQ W700+
Til top
Bitz^^ Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bitz^^ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2015 kl. 18:18
Oprindeligt skrevet af dr gonzo dr gonzo skrev:

Jeg er meget stor fan af Anthem's lyd og måde at bygge en reciever på. Jeg har selv været igennem et hav af surround recievere i mange mærker, Technics, Sony, Sherwood, Pioneer, Onkyo, Marantz og Denon, men jeg er ikke tidligere støt på en lyd, der falder så godt i min smag som Anthem's gør.

Okay ja havde godt kigget på dem ved av-connection :) 

Hvis muligt skulle man måske prøve nogle stykker med eget setup ellers må man høre med hvad de nu har af setup og lige prøve rode lidt med dem... :)
JAMO D500 5.2
SUB 660 x 2
Til top
Bitz^^ Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bitz^^ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2015 kl. 18:22
Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

Hvis du går med M&K tanker så kan jeg godt anbefale Marantz til at trække dem..
Jeg kører med den kombi, og er yderst tilfreds..!

Men vil også sige at hvis du kigger på en bunke receivere i samme prisklasse og med samme specs, skal der ikke rettes særlig meget på diskant og bas i EQ'en, så lyder de alle ens.

Er du meget glad for dit M&K setup kan se du har den Marantz sr7009 som jeg også har kigget på.
Hvordan er den ellers i opsætning nem eller? Tænker også med 2stk sub osv. ? (Jeg havde lidt problemer med at få min 2 Sub til at aktivere med den jeg har nu da der kun er en "Auto on" funktion på subben)
Har du købt dit M&K udstyr gennem Tapeconnection ?
JAMO D500 5.2
SUB 660 x 2
Til top
Bitz^^ Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bitz^^ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2015 kl. 18:23
Oprindeligt skrevet af André S André S skrev:

Du kunne F.eks gå på Minhembio.com og få lidt inspiration. 
Der er et par stykke der inden der har en fin Villa med lidt ekstra m2 grund og så vælger og bygge et ''skur'' op som var det et hus og så bruge det som Dedikeret Bio.

Kan du smide et link evt. på siden hvor der er lidt inspiration til dette evt. ;)
JAMO D500 5.2
SUB 660 x 2
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 28-Juli-2008
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2015 kl. 18:31
Oprindeligt skrevet af Bitz^^ Bitz^^ skrev:

Men vil også sige at hvis du kigger på en bunke receivere i samme prisklasse og med samme specs, skal der ikke rettes særlig meget på diskant og bas i EQ'en, så lyder de alle ens.

Er du meget glad for dit M&K setup kan se du har den <span style="line-height: 16.7999992370605px; : rgb250, 250, 250;">Marantz sr7009 som jeg også har kigget på.</span>
<span style="line-height: 16.7999992370605px; : rgb250, 250, 250;">Hvordan er den ellers i opsætning nem eller? Tænker også med 2stk sub osv. ? (Jeg havde lidt problemer med at få min 2 Sub til at aktivere med den jeg har nu da der kun er en "Auto on" funktion på subben)</span>
<span style="line-height: 16.7999992370605px; : rgb250, 250, 250;">Har du købt dit M&K udstyr gennem Tapeconnection ?</span>

Ja jeg er yderst tilfreds med mit M&K, det leverer en super lyd.
Det meste er købt brugt og ikke hos tapeconnection.

Opsætningen på Marantz er yderst nem, og jeg har aldrig haft problemer med aktivering af subberne, mine står også på Auto.

Du skal være velkommen en tur her forbi på Amager og lytte hvis du har mulighed.

Redigeret af strecker - 13-April-2015 kl. 18:32
Til top
Bitz^^ Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bitz^^ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2015 kl. 18:33

Oprindeligt skrevet af Bitz^^ Bitz^^ skrev:

Er du meget glad for dit M&K setup kan se du har den <span style="line-height: 16.7999992370605px; : rgb250, 250, 250;">Marantz sr7009 som jeg også har kigget på.</span>
<span style="line-height: 16.7999992370605px; : rgb250, 250, 250;">Hvordan er den ellers i opsætning nem eller? Tænker også med 2stk sub osv. ? (Jeg havde lidt problemer med at få min 2 Sub til at aktivere med den jeg har nu da der kun er en "Auto on" funktion på subben)</span>
<span style="line-height: 16.7999992370605px; : rgb250, 250, 250;">Har du købt dit M&K udstyr gennem Tapeconnection ?</span>

Ja jeg er yderst tilfreds med mit M&K, det leverer en super lyd.
Det meste er købt brugt og ikke hos tapeconnection.

Opsætningen på Marantz er yderst nem, og jeg har aldrig haft problemer med aktivering af subberne, mine står også på Auto.

Okay det godt og høre jeg må høre M&K sæt en dag det kunne jeg godt tænke mig... Ved ikke om du kender det man gerne ville prøve en masse forskelligt :D

Det lyder godt det kunne være jeg kom på disse kanter en dag så vil jeg da meget gerne have en demo af dine fine bio bestemt :)

Redigeret af Bitz^^ - 13-April-2015 kl. 18:36
JAMO D500 5.2
SUB 660 x 2
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 28-Juli-2008
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2015 kl. 18:43
Du skal være yderst velkommen.

Jeg kender udemærket, skifter selv ud temlig ofte

Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Point: 1320
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2015 kl. 22:04
ej pjat strecker, du skifter da aldrig ud :D

Hvis du tager forbi strecker for en demo, skal du også være velkommen til at komme forbi her. Jeg bor også i København.
Til top
Bitz^^ Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bitz^^ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2015 kl. 14:56
Oprindeligt skrevet af dr gonzo dr gonzo skrev:

ej pjat strecker, du skifter da aldrig ud :D

Hvis du tager forbi strecker for en demo, skal du også være velkommen til at komme forbi her. Jeg bor også i København.

Du lyder da kanon... Wink
JAMO D500 5.2
SUB 660 x 2
Til top
Bitz^^ Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bitz^^ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2015 kl. 21:20
Nå lidt update jeg tegner på liv og løs! (De bygningsdele jeg har taget udgangs punkt i er murværk som skal have en indvendig isolering også gips eller evt. andet material)

Jeg kunne godt bruge lidt råd/erfaring jeg vil helst ikke tage for meget rum plads.
Vi snakker rum på [L.:5,88 x B:3,18 x H:2] eller [L:3,52 - B:3,51 - H:2 / 1,90] Det rum som vil være nemmest og bruge er det mindste rum da det ligger i forlænges med eksisterede bygningsdele og det andet er garagen. 

Planen er er banke eksisterede beton gulv op få støbt nyt og beklæde/efter isolere væge inde fra.

Tænker noget rockwool og evt. gips eller er der andre materialer som ville lyd isolere bedre f.eks. i forhold til gips som jeg også ville kunne få gavn af akustisk mæssigt?

Loft ville jeg nok bruge gips men har kigget på noget troltex i stedet som jeg tænker ville gøre mere gavn?

Det meget som skal gå op i en højere hele hed kan jeg se bare lærred størrelse osv. kunne godt tænke mig og høre hvor langt i sidder fra lærred kontra tommer?
JAMO D500 5.2
SUB 660 x 2
Til top
Bitz^^ Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bitz^^ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2015 kl. 18:41
Så der lavet færdig tegning af mit kommende hjemmebio projekt glæder mig som et lille barn til at komme igang.
Hvis der ikke regner i weekenden så starter oprydning i garagen også der en del for arbejde og bare arbejde generelt som skal udføres før jeg kommer så langt at det er opsætnings tid men jeg tager det stille og roligt en ting af gangen der vil komme billeder løbende som det nu skrider frem af.StarThumbs Up
JAMO D500 5.2
SUB 660 x 2
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu