recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Drømme til OPPO BDP-115
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Drømme til OPPO BDP-115

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8671
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2014 kl. 13:20
Det er vel ikke værre markedsføring end det reklamer for diverse rengøringsartikler påstår.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12409
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2014 kl. 13:43
Oprindeligt skrevet af Jonas Bojer Jonas Bojer skrev:

Medlyd skriver:

Darbee teknologien, der giver et mere streoskopisk billede på almindelige Blu-Ray film, Netflix og TV signaler der kobles til OPPO afspilleren. Funktionen er justerbar så du kan finde et niveau der passer til netop dit system. Darbee er som udgangspunkt en fordel på analoge skærme som LCD, Plasma og D-iLA.

Det er en kæmpe omgang bullshit fra ende til anden.
Til top
Jonas Bojer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-April-2008
Sted: Århus C
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Bojer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2014 kl. 13:50
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Medlyd skriver:

Darbee teknologien, der giver et mere streoskopisk billede på almindelige Blu-Ray film, Netflix og TV signaler der kobles til OPPO afspilleren. Funktionen er justerbar så du kan finde et niveau der passer til netop dit system. Darbee er som udgangspunkt en fordel på analoge skærme som LCD, Plasma og D-iLA.

Det er en kæmpe omgang bullshit fra ende til anden.

Ved du hvad streoskopisk billede er ?

Hilsen Jonas Bojer
Til top
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-December-2013
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér André S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2014 kl. 15:23
Er der nogen af jer der kan fortælle mig hvorfor fanden jeg ikke kan se en eneste titel/serie/film på netflix med min oppo-103?
Den skriver følgene::: Vi har problemer med at afspille denne titel i øjeblikket. Prøv igen senere, eller vælg en anden titel.
Det nu 2dage i træk dette sker WTF.!!!!
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2014 kl. 15:33

Medlyd skriver:

Hvad er streoskopisk billede?

Er det så ikke en fordel på DLP ?

I nyheden on Darbee skrev de i september "Darbee øger dybde, skarphed og realisme i video-signaler"

Hvis dette er løgn er det jo falsk markedsføring det kan man jo få bøde for ?

Det er ikke løgn, blot en mening som jeg er uenig i (det er ikke så tit jeg er uenig med Henrik Peulicke, men det er jeg hér). Stereoskopisk som der skulle have stået, betyder vist "3D-agtigt", han har nok omskrevet det for ikke at det bliver forvekslet med ægte 3D. Når han ikke mener det er en fordel på DLP, er det fordi DLP af natur er skarpere, og derfor (ifølge ham) ikke behøver kunstig skarphed. Dér hvor han (og mange andre) og jeg er uenige, er at jeg heller ikke mener kunstig skarphed gør noget godt for andre teknologier.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12409
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2014 kl. 17:19
Oprindeligt skrevet af André S André S skrev:

Er der nogen af jer der kan fortælle mig hvorfor fanden jeg ikke kan se en eneste titel/serie/film på netflix med min oppo-103?
Den skriver følgene::: Vi har problemer med at afspille denne titel i øjeblikket. Prøv igen senere, eller vælg en anden titel.
Det nu 2dage i træk dette sker WTF.!!!!

Du er havnet i den gale tråd
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2014 kl. 01:08
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Hvorfor er der en grund til det ? jeg har jo ikke set hvad den gør ?

Kan du svare `?

Hilsen Jonas Bojer

Jeg mener bare: Når det ikke er nævnt, må det jo være fordi folk ikke drømmer om at få det i. Jeg mener det skal slås fra alligevel, så derfor er det jo ikke noget jeg som sådan drømmer om at få implementeret.

Jeg "drømmer" mest om bedre, mere brugervenlig mediestreaming. Jeg synes brugerfladen som den er i dag, ligesom de fleste andre mediestreamere, lugter af at være lavet af en computerprogrammør (no offence) og ikke en usability-ekspert. Der er for meget "stifinder" i tankegangen bag betjeningen. Det er fint nok at man kan finde sine FLAC-filer og afspille dem, men hvis man er vant til Sonos eller Apple's Remote app, så føles det lidt for old-school.

Hvis jeg har forstået dig korrekt, så er vi nok rimeligt uenige i den tankegang.

iTunes og Plex måde at tage ting, som der er placeret i ordnet filhåndtering og bare smider det ind hulter til bulter er nok det værste jeg oplever.
Jeg kan ikke forstå at almindelige mennesker kan acceptere det.

Min kone syntes iTunes var fint, men efterfølgende fik hun en iRiver afspiller og lærte at organisere sine filer. Nu hader hun iTunes' håndtering men bliver desværre nødt til at benytte det til IOS enheder.

Netflix måde at organisere ting er da også fuldstændig tåbelig - man scroller eksempelvis igennem filmene og pludseligt optræder de igen bare et andet sted i sin mosaik. Man opdager efterhånden at mønstret gentager sig og der ikke er flere film at browser.
Hvorfor ikke bare lave en liste, er det virkeligt for utrendy? Wacko
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2014 kl. 07:24
De kritikpunkter forstår jeg godt, men det er vel ikke umuligt at kombinere de to ting? Hvorfor skal en struktureret filstruktur altid præsenteres grimt? (Og omvendt, hvorfor skal "pænt" altid være lig med "dumbed down"?)
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2014 kl. 07:48
Jeg kan ikke lige se hvad der skulle være galt i f.eks. iTunes måde at vise musikken på - der er mange forskellige måder at sortere på, så de flestes foretrukne måde er nok at finde, og der er ingen der forhindrer Opposition i at præsentere endnu flere måder at vise musik på.

Manuelt sidde og sortere musikfiler er da et helvede - specielt når al info alligevel er i filen er det dobbeltarbejde.

Redigeret af lunddal - 09-Januar-2014 kl. 07:50
Til top
kfcofir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2006
Sted: Holbæk
Point: 635
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kfcofir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2014 kl. 08:06
Ville nu osse gerne have en " bedre coverflow " som My Movies i den næste Oppo ;O)

og evt trådløst billede fremviser ala airplay fra mobiler, pad's mm .. så er vi der vist osse Wink
En masse HiFi ( Bip biiiip) jeg ikke har tid til at sætte mig ind i :O(
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2014 kl. 08:24
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Jeg kan ikke lige se hvad der skulle være galt i f.eks. iTunes måde at vise musikken på - der er mange forskellige måder at sortere på, så de flestes foretrukne måde er nok at finde, og der er ingen der forhindrer Opposition i at præsentere endnu flere måder at vise musik på.

Manuelt sidde og sortere musikfiler er da et helvede - specielt når al info alligevel er i filen er det dobbeltarbejde.

Jeg vil lige indskyde at jeg personligt ikke har de store problemer med iTunes måde at organisere på, ligesom med filstruktur så handler det for mig at se bare om at forstå konceptet, og arbejde efter det, i stedet for at påtvinge éns vanetænkning til systemet. Men med det sagt, så anerkender jeg at mange ikke bryder sig om det, og foretrækker "filstruktur" indgangsvinklen. I begge tilfælde gælder det, at hvis du forsøger at bruge det ene system med tankegangen fra det andet, så falder det sammen med et brag. Hvis du ikke kan sove om natten uden at vide præcist hvilken mappe en given musikfil ligger i på din harddisk, så bør du helt klart finde noget andet end iTunes til at organisere det.

Jeg fastholder dog argumentet om at det kan laves pænere end en tekstliste. Det er jo ikke DOS længere, vel? Wink
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2014 kl. 08:40
Helt enig - det virker meget gammeldags, og selv i 2008, hvor DVD-afspillere i bilen stadigvæk var et hit, var jeg meget skuffet over vores Philips afspiller, der udover at have en skærmopløsning på 320x240 (!?!), stadigvæk var på 8.3 filnavnsstadiet.

Den kostede selvfølgelig også kun næsten det samme som en iPad mini i dag
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu