Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
mobanet
Bruger
Oprettet: 27-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 184
|
Sendt: 04-August-2009 kl. 21:02 |
Henrik B. skrev:
Nope, det er helt klart for at Stofa også får prakket kunderne noget bredbånd på - fæhoveder.... 
M.v.h. |
Hmm...Man får da en gratis internet opkobling til Zaptoren, hvis man ikke ønsker eller har stofa bredbånd i forvejen. Jeg fik en gratis opkobling til min zaptor, da jeg havde net fra en anden udbyder.
|
 |
mobanet
Bruger
|
Sendt: 04-August-2009 kl. 21:05 |
Chabang skrev:
Min erfaring er, at du godt kan bruge dvb-c tuneren i zaptor boxen uden at være på nettet - både den almindelige analoge del og den digitale. Jeg har selv zaptor, og har lige prøvet at pille netstikket ud, uden boxen var tændt (analog signal), og mens zaptor boxen stod og kørte (digital signal), og jeg kunne i begge tilfælde skifte rundt mellem kanaler uden problemer eller forringelse i billedkvalitet.
Edit: Det du mister er evnen til at opdatere dataen på zaptor boxen og adgangen til de specielle zaptor features (så som "start forfra" funktionen, leje af film osv.)
|
Man kan desværre ikke starte Zaptor uden internet, så dette virker kun hvis zaptor er tændt.
|
 |
Chabang
Ny bruger
Oprettet: 27-Maj-2009
Point: 19
|
Sendt: 04-August-2009 kl. 21:17 |
mobanet skrev:
Chabang skrev:
Min erfaring er, at du godt kan bruge dvb-c tuneren i zaptor boxen uden at være på nettet - både den almindelige analoge del og den digitale. Jeg har selv zaptor, og har lige prøvet at pille netstikket ud, uden boxen var tændt (analog signal), og mens zaptor boxen stod og kørte (digital signal), og jeg kunne i begge tilfælde skifte rundt mellem kanaler uden problemer eller forringelse i billedkvalitet.
Edit: Det du mister er evnen til at opdatere dataen på zaptor boxen og adgangen til de specielle zaptor features (så som "start forfra" funktionen, leje af film osv.)
|
Man kan desværre ikke starte Zaptor uden internet, så dette virker kun hvis zaptor er tændt.
|
Det er muligt, det har jeg ikke testet, men det er vel underordnet når dvb-c tuneren alligevel kan sende det analoge signal igennem? Den 1/10 bliver det analoge signal jo digitalt, og hvis der er allerede er forbindelse igennem nu for det analoge, hvorfor skulle det så ændre sig den 1/10, medmindre stofa virkelig er så svinske at spære det på en eller anden måde? Edit: Selvfølgelig er det dumt at købe zaptor og betale en årlig ydelse for at have den, hvis man alligevel ikke bruger den som andet end en tuner - så kan man jo lige så godt købe tuneren, og så er det ude af verden.
Redigeret af Chabang - 04-August-2009 kl. 21:19
|
 |
mobanet
Bruger
|
Sendt: 04-August-2009 kl. 21:22 |
Chabang skrev:
mobanet skrev:
Chabang skrev:
|
|
Det er muligt, det har jeg ikke testet, men det er vel underordnet når dvb-c tuneren alligevel kan sende det analoge signal igennem? Den 1/10 bliver det analoge signal jo digitalt, og hvis der er allerede er forbindelse igennem nu for det analoge, hvorfor skulle det så ændre sig den 1/10, medmindre stofa virkelig er så svinske at spære det på en eller anden måde?
Edit: Selvfølgelig er det dumt at købe zaptor og betale en årlig ydelse for at have den, hvis man alligevel ikke bruger den som andet end en tuner - så kan man jo lige så godt købe tuneren, og så er det ude af verden.
|
Der sker da ikke noget 1/10 for folk som har kabeltv. Zaptorboksen virker ikke uden net. Har man ingen netforbindelse, så kan man slet ikke bruge sin Zaptor.
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 04-August-2009 kl. 21:39 |
mobanet skrev:
Zaptorboksen virker ikke uden net. Har man ingen netforbindelse, så kan man slet ikke bruge sin Zaptor.
hvordan kan man så bruge en indbygget dvb-c tuner til stofa?.
|
 |
mobanet
Bruger
|
Sendt: 04-August-2009 kl. 21:47 |
xcardman skrev:
mobanet skrev:
Zaptorboksen virker ikke uden net. Har man ingen netforbindelse, så kan man slet ikke bruge sin Zaptor.
hvordan kan man så bruge en indbygget dvb-c tuner til stofa?.
|
Har man et tv med en dvb-c tuner, så kan man nemt få de digitale kanaler uden internet. Det er kun Zaptorboksen som ikke vil virke uden internet.
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 04-August-2009 kl. 21:57 |
mystisk koncept, Det kan da kun være fordi man så skal betale et abo på bredbånd.
edit glem det, du har givet et svar
Redigeret af xcardman - 04-August-2009 kl. 21:57
|
 |
nickyyyy
Super bruger
Oprettet: 02-Juni-2006
Sted: København S
Point: 354
|
Sendt: 05-August-2009 kl. 21:22 |
JENC skrev:
nickyyyy skrev:
Hvis man kan få en B850 til 12500,- Hvad ville så retfærdiggøre merprisen på Pioneer til 3500,- mere?
|
Halløjsa... hvor kan man få en PS50B850 til 12.500,- ???? |
http://www.expansys.dk/d.aspx?i=180442
|
 |
Firebird
Guld medlem
Oprettet: 14-Marts-2009
Point: 2195
|
Sendt: 05-August-2009 kl. 21:33 |
nickyyyy skrev:
JENC skrev:
nickyyyy skrev:
Hvis man kan få en B850 til 12500,- Hvad ville så retfærdiggøre merprisen på Pioneer til 3500,- mere?
|
Halløjsa... hvor kan man få en PS50B850 til 12.500,- ????
|
http://www.expansys.dk/d.aspx?i=180442
|
Det ligner umiddelbart et godt tilbud, men da det er et paralellimporteret tv, kommer Samsung ikke ud og ordner den kendte højlydte brummen. I dette tilfælde ville jeg hellere betale lidt mere, og få den nordiske udgave med garanti og Prestige Service.
Redigeret af Firebird - 05-August-2009 kl. 21:48
|
Venlig hilsen Firebird {;-)
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.
JVC X3 ? ? ? ?
|
 |
Bruger udmeldt 38
--
Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
|
Sendt: 05-August-2009 kl. 21:35 |
Man laver ovenikøbet selv parallelimporten, eftersom det er et fransk firma. Gad vide hvad fragten bliver?
Og hvad med garanti, hvis det går i stykker - så skal det med stor sandsynlighed sendes sydpå...
M.v.h.
|
 |
Firebird
Guld medlem
Oprettet: 14-Marts-2009
Point: 2195
|
Sendt: 05-August-2009 kl. 21:43 |
Henrik B. skrev:
Man laver ovenikøbet selv parallelimporten, eftersom det er et fransk firma. Gad vide hvad fragten bliver?
Og hvad med garanti, hvis det går i stykker - så skal det med stor sandsynlighed sendes sydpå...
M.v.h.
|
Jep, jeg ville holde mig langt væk. Nogle gange er et "tilbud", lidt for godt...
|
Venlig hilsen Firebird {;-)
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.
JVC X3 ? ? ? ?
|
 |
miffe2507
Bruger
Oprettet: 23-Juli-2007
Point: 176
|
Sendt: 05-August-2009 kl. 22:02 |
Tilbage til zaptor boksen...
Hvis den eneste grund til, at boksen skal være på nettet, er, for at få nogle mindre funktioner i orden, er det først og fremmest et latterligt system af stofa...
Derudover burde problemet da være til at løse trådløst, hvis det ikke er nogle tunge applikationer, der skal trækkes over internettet.
Så skal der hverken hakkes, skrues, bores, hamres, spartles, slibbes, grundes og til sidst males...  
Redigeret af miffe2507 - 06-August-2009 kl. 12:09
|
 |