recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Drop Down TV lift
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Drop Down TV lift

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
TizZ Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-Marts-2020
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TizZ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Drop Down TV lift
    Sendt: 03-Marts-2020 kl. 07:12
Halløj

Jeg er igang med at renovere soveværelse og kunne i den forbindelse godt tænke mig fjernsynet monteret i loftet.
Det bedste ville være et beslag der kører lodret ned og er skjult oppe på loftet når det ikke bruges. Tror det bliver kaldt drop down tv lift.
Jeg har kigget på en del beslag efterhånden men synes kun jeg kan finde beslag der er beregnet til montering i et møbel og skal køre op.

Er der nogen der har sådan et beslag monteret der kan henvise til en forhandler eller kendskab til noget?

Gode råd montages 😊

På forhånd tak 


Redigeret af TizZ - 03-Marts-2020 kl. 07:18
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2020 kl. 16:37
Prøv at søge på "mount" i stedet for "lift", for eksempel "ceiling tv mount", "retractable ceiling tv mount".

Hvis det ikke er et meget stort Tv, så kan en projector lift måske også bruges. 

Eller lav en løsning selv - som den her, hvor der er brugt en garageport-motor og nogle skuffeskinner:

Til top
TizZ Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-Marts-2020
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TizZ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2020 kl. 19:02
tak for svar. Synes jeg her søgt internettet tyndt for beslag. 😂 har fundet nogle enkelte beregnet til formålet, men i USA.

Der findes en del beslag bla på Amazon til 1500-2000 kr men er lidt i tvivl om de vil virke når de skal køre den anden vej, og det ville være lidt øv give det hvis det viser sig set ikke er muligt.
Men tænker da en aktuator burde virke begge veje 
Til top
M1ch43l Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Februar-2012
Sted: Herfølge
Status: Offline
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér M1ch43l Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2020 kl. 19:23
Beolit 707
Til top
TizZ Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-Marts-2020
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TizZ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2020 kl. 20:14
hej
Tak for tippet. Dem vil jeg forsøge. 
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2020 kl. 08:14
Har du styr på isolering og dampspære i dit loft, eller har du et opvarmet loftrum?

Ellers hvis du virkelig har tænkt dig at TV'et skal køre op på et ikke opvarmet loftt når det ikke bruges, så skal du bygge en isoleret boks med en tæt dampspære og ventilatioen, så temperaturen i boksen ikke bliver lav om vinteren, ellers så for du problemmer med fugt samt en kuldebro om vinteren.

TV'et kan nok godt klare temperaturen oppe på loftet, men hvis du en vinterdag kører et 0 graderes koldt TV ned i din varme og fugtige soveværelse, så vil der blive dannet kondens på og inde i TV'et, og hvis du blot laver hul oppe i loftet og derved bryder din dampspære, så får du hurtigt fugt og skimmelsvamp problemmer.

Så med mindre du har et opvarmet loft, så ville jeg nok droppe den ide.
Mvh Jesper
Til top
TizZ Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-Marts-2020
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TizZ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2020 kl. 11:23
Da jeg er igang med at renoveret rummet med nyt loft og bla også dampspærre burde det ikke være noget problem at køre den med op og så lave en isoleret kasse til tv'et.

Jeg har dog lige fået svar fra "flatlift" de vil have lige omkring 20.000 kr for sådan et tv beslag. tror jeg dropper idé'en det bliver vidst for dyrt. måske jeg bare skal vælge et flip down beslag i stedet hvor tv'et ligger plant med loftet og kan køres ned når det skal bruges. 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu