recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dropbox vs Skydrive
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dropbox vs Skydrive

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Dropbox vs Skydrive
    Sendt: 31-August-2012 kl. 14:17
Hejsa herinde.

Jeg har en skydrive konto i dag, men er faktisk blevet i tvivl om drobox ville være et bedre valg.

1. Jeg ville lige høre jer ad hvad i vil anbefale?

2. Hvilken en af tjenesterne som egentlig har den højeste båndbredde, til at uploade og downloade fra (streame video osv)?

3. Hvad er mest sikker osv

4. generelle for og imod grunde?
Til top
FPP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Juli-2010
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FPP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2012 kl. 16:27

Oprindeligt skrevet af Treated Treated skrev:

2. Hvilken en af tjenesterne som egentlig har den højeste båndbredde, til at uploade og downloade fra (streame video osv)?

Jeg lavede lige en hurtig test ved at placere en 100mb fil i både Skydrive og Dropbox mappen. Dropbox uploadede med ca. 7-800kb/s, Skydrive angiver ikke hastigheder men var færdig ca. 2 minutter før dropbox.

Jeg har ikke prøvet at streame video fra dropbox, men fortrækker generelt SkyDrive´s webinterface.

3. Hvad er mest sikker osv

Det har jeg svært ved at vurdere. Husker at Dropbox har haft en enkelt smutter hvor der blev public adgang til beskyttede filer i en kortere periode, men ved ikke om det var en trussel i praksis. Generelt er min tillid større til Microsoft når det gælder sikkerheden, omvendt øges truslen hvis man benytter samme live id som benyttes til alle mulige andre tjenester. 

4. generelle for og imod grunde?

I min optik har Dropbox kun to fordele i forhold til Skydrive. Dropbox har ikke begrænsning på filstørrelse. I din Dropbox mappe kan du højreklikke på en fil og kopiere URL, under Skydrive skal man logge på webinterface for at få link. Ved ikke om dette ændres, tror stadig Skydrive applikationen er beta.

Mulighed for Offline filer i iOS app er også en ting jeg savner ved SkyDrive.

Er man Windows Phone og Windows 8 bruger oplever man en meget tæt integration med SkyDrive. Dette ser jeg også som lidt af en udfordring hvis man opbevare "følsom" data, da det så også er tilgængeligt på den tablet børnene låner osv.

1. Jeg ville lige høre jer ad hvad i vil anbefale?

Jeg har i en periode brugt begge, men bruger efterhånden kun SkyDrive. 

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Point: 9433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2012 kl. 16:58
Du kunne også overveje Google drive.

Har kun gode erfaringer med dropbox. Flere app udnytter dropbox til at synke data mellem telefon og pc. Kan måske også lade sig gøre med skydrive.
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2012 kl. 00:53
FPP mange tak for detaljeret beskrivelse. Er det kun mig eller savner man os at man kan downloade fra sin egen konto? det jeg mener er at hvis man skal streame en video, så kan den ikke følge med, ville være lækkert hvis man os kunne downloade filen.
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2012 kl. 00:54
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Du kunne også overveje Google drive.

Har kun gode erfaringer med dropbox. Flere app udnytter dropbox til at synke data mellem telefon og pc. Kan måske også lade sig gøre med skydrive.

Ja lad endelig google drive os komme ind på samtalen, kan jo være det er en mulighed også.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2012 kl. 08:17
Tag et kig på sugarsync.com.
De var testvinder, da Alt om Data testede cloud-løsninger. De slog de andre på bl.a. mere plads som standard og bedre sikkerhed.

M.v.h.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2012 kl. 08:25
Hvis sikkerheden er vigtig, så kig på Wuala http://www.wuala.com/en/learn/features/t/2

Wuala is a secure cloud storage, made in Switzerland. As the Swiss knife of cloud storage, it covers all the essential needs for professional and personal use: with Wuala, you can store your files securely online, share them with select others, access them from anywhere, setup automatic backups of your local data, or synchronize whole folders to the cloud. Wuala employs client-side-encryption to achieve a unique level of security. All data is encrypted locally, before it is uploaded. Your password never leaves your computer. Nobody - not even we as storage provider - can access your data without your authorization. Wuala's data centers are all located in Europe (Switzerland, Germany, France).

Wuala exists since 2007 and is operated and developed by LaCie AG in Zurich. LaCie is a French manufacturer of well-designed external storage devices. Wuala joined LaCie in March 2009, sharing the vision of advancing the world of data storage.

Venlig hilsen
KB
Til top
centric Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-August-2006
Point: 422
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér centric Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2012 kl. 10:40

Der er ikke vildt stor forskel på Dropbox, Skydrive og Gdrive i øjeblikket. Hvis du skal bruge ekstra plads er Skydrive det billigste. 

Gdrive og Skydrive har den fordel over Dropbox at de bliver understøttet direkte i de to giganters miljø, dvs. at det naturlige valg er at bruge Gdrive hvis du bruger Google Apps/Docs, og Skydive hvis du bruger Windows/Office.

Den mest markante forskel på Gdrive og Skydrive er nok at Google scanner alt i din Gdrive og brygger en profil på dig som de så sælger til reklamefirmaer. Det gør MS ikke. Dog kan Skydrives Windows app i øjeblikket kun synkronisere hele din cloud og ikke kun udvalgte mapper, der er Gdrive smartere. MS arbejder på en løsning, men hvor længe der går ved kun de.

Det går så hurtigt med opdateringer af funktioner at du ikke kan bruge ældre artikler der sammenligner tjenesterne. Fx er Skydrive apps til Windows Vista/7/8 og til Android lige blevet opdateret indenfor de sidste 14 dage, ligesom deres webside er ændret markant med flere funktioner og hurtigere data. 

Det du vil have ekstra sikkerhed på tjek Cloudfogger.com ud, det er genialt.

Til top
SoundWave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Maj-2009
Point: 817
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SoundWave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2012 kl. 11:50
Jeg er personligt super glad for Dropbox. Jeg bruger det dagligt i forbindelse med skole, og så er det super fedt, at dropbox selv synkroniserer filer på tværs af computere. Når man arbejder sammen som gruppe, så er det simpelthen super optimalt, at et dokument nemt kan opdateres og synkroniseres. Dropbox er ikke det hurtigste mht. forbindelse, men det er heller ikke langsomt.
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2012 kl. 11:57
Brixen self. skal sikkerheden være i orden, det regner jeg os med MS og google osv har styr på, må man formode.

Men er lige så int. i brugervenlighed og hvordan det skal fungere osv. Det kan godt irritere mig lidt at videoklip som er optaget på tlf ikke kan streames uden at køre vild langsom, dvs man skal nedgradere sin kvalitet, hvilket jeg ikke vil. Derfor ville det være fedt hvis man lige kunne hive filen ned på den computer man sidder ved, eller der bare var noget mere hul igennem :)

Redigeret af Treated - 01-September-2012 kl. 11:57
Til top
centric Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-August-2006
Point: 422
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér centric Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2012 kl. 12:48

Oprindeligt skrevet af SoundWave SoundWave skrev:

Jeg bruger det dagligt i forbindelse med skole, og så er det super fedt, at dropbox selv synkroniserer filer på tværs af computere. Når man arbejder sammen som gruppe, så er det simpelthen super optimalt, at et dokument nemt kan opdateres og synkroniseres.

Det virker på samme måde med både Gdrive og Skydrive. Du kan dog i de to nævnte tjenester redigere filerne dirket online, dvs. uden at downloade noget/installere offce. Du kan også arbejde flere i samme fil, samtidigt.

Skydrive har også versionshistorik så du kan gå tilbage, hvis det bliver nødvendigt. Jeg er ikke prøvet det på Gdrive, så jeg er klar over om Gdrive har denne funktion.

Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2012 kl. 13:04

Brixen self. skal sikkerheden være i orden, det regner jeg os med MS og google osv har styr på, må man formode.

Men er lige så int. i brugervenlighed og hvordan det skal fungere osv. Det kan godt irritere mig lidt at videoklip som er optaget på tlf ikke kan streames uden at køre vild langsom, dvs man skal nedgradere sin kvalitet, hvilket jeg ikke vil. Derfor ville det være fedt hvis man lige kunne hive filen ned på den computer man sidder ved, eller der bare var noget mere hul igennem :)

Dropbox er lettest at bruge - det virker på alt, og alle man vil dele noget med kan finde ud af det, fordi det er så udbredt.

MEN: Dropbox ansatte KAN se vores filer, så hvis man er paranoid, skal man ikke bruge Dropbox. 

Jeg har hentet Wuala for at prøve det, men er ikke rigtig kommet igang. Wualas servere ligger i Europa, så det er europæiske regler, der gælder.

Venlig hilsen
KB
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu