recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DRs HBBTV. Her er et alternativ hertil
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DRs HBBTV. Her er et alternativ hertil

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2437
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DRs HBBTV. Her er et alternativ hertil
    Sendt: 15-Oktober-2014 kl. 15:32
Jeg fik på DRs hjemmeside øje på muligheden for at HBBTV på DR.
Det er jo smart at kunne se tidligere udsendelser med mm på et smartTV. fx 1864, som jeg ikke havde set.

Jeg fik installeret Appen for HBBTV på mit Samsung, fik også aktiveret HBBTV i menuen, men ak. Stofas programpakke med HD kanaler fungerer ikke med HBBTV

Jeg ringede til support hos Stofa, og som altid sidder der en supporter, der ved mindre end de fleste eller ingenting. Han tilhørte det sidstnævnte.
Jeg måtte endog forklare ham hvad HBBTV er for en størrelse.

Efter hans kollegasnak vendte han tilbage. Det var ikke noget, som Stofa havde, skønt jeg havde set, at man i medierne i slutningen af maj kunne læse at en uge senere ville man kunne se HBBTV fra DR hos Stofa.

Hvad gør man så? Jeg googlede og fandt et forum, hvor man diskuterede det samme problem.
En af debatørerne havde ovenikøbet selv konstrueret en DR-app der virkede, men problemet var, at der med uges mellemrum skulle anvendes en ny IPadresse. Så det var ikke løsningen.

I stedet foreslog en anden debatør et link til en betaversion på DRlive, men det viste sig at betalversionen var ligegyldig. Se min næste meddelelse med linkadressen.
Den installerede jeg. Og tak skal I ha. Det funger og udsendelseskvaliteten på mit 55" virker som om det er sendt i fuld HD, hvad det næppe er.

Så har I et smartTV og en rimelig internetforbindelse, så kan I streame alt fra DRs streamingsider.

Redigeret af bentpetersson - 15-Oktober-2014 kl. 15:47
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top
Bladerunner Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-Januar-2012
Sted: Midtsjælland
Point: 306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bladerunner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2014 kl. 15:36
Det lyder interessant Bent.... er det et link du vil dele med os andre? Embarrassed
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2014 kl. 15:45
Jeps. Jeg ville lige åbne TVet. Glem det om beta. Browseren på TVet har sprunget beta over, og det er det almindelige linknavn der kan skrives fx www.dr/tv/

Når man så bogmærker linket på skærmen med stjernen til højre for linket, kan man åbne hver gang i stjernen med bogmærker tv for linket.

Slut en trådløs mus til i USB3 på TVet eller på evolution connectenheden i højre side. Så kan man også rulle DR menuen op eller nedad.

God fornøjelse

Redigeret af bentpetersson - 15-Oktober-2014 kl. 15:48
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2014 kl. 20:00
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

men ak. Stofas programpakke med HD kanaler fungerer ikke med HBBTV

Det forstår jeg ikke. HD kanalerne fungerer fint hos mig, men er dog ikke i HD, og jeg har også Stofa.

Flemming

Redigeret af fltk - 15-Oktober-2014 kl. 20:01
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2014 kl. 20:04

det er det almindelige linknavn der kan skrives fx www.dr/tv/

Er ovenstående den korrekte adresse? Den fungerer nemlig ikke på min PC.

Flemming
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2014 kl. 22:51
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Det forstår jeg ikke. HD kanalerne fungerer fint hos mig, men er dog ikke i HD, og jeg har også Stofa.

Flemming

Det er Stofa, der skal sende HBBTV videre til mig på fibernetforbindelsen.
Dette har Stofa oplyst, at de desværre ikke gør.

HD kanalerne fungerer som de skal.
Ved at trykke på din alm. Samsung fjernbetjening på info kan du oppe i højre side se hvilken opløsning, der sendes i.

Omkring linket: du kan skrive det jeg skrev i google-rammen så finder den selv hele linkadressen eller http://www.dr.dk/tv/

Redigeret af bentpetersson - 15-Oktober-2014 kl. 22:58
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2014 kl. 22:56

Omkring linket: du kan skrive det jeg skrev i google-rammen så finder den selv hele linkadressen eller http://www.dr/tv/

Et lille hint.... .dk efter dr vil nok hjælpe Wink
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2014 kl. 22:58

Flemming

Ved at trykke på din alm. Samsung fjernbetjening på info kan du oppe i højre side se hvilken opløsning, der sendes i.

Omkring linket: du kan skrive det jeg skrev i google-rammen så finder den selv hele linkadressen eller http://www.dr.dk/tv/
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2014 kl. 23:00
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Omkring linket: du kan skrive det jeg skrev i google-rammen så finder den selv hele linkadressen eller http://www.dr/tv/

Et lille hint.... .dk efter dr vil nok hjælpe Wink

tak Palle

Ja selvfølgelig. Jeg må være blevet ordblind   

Det skulle være rettet nu. Jeg beklager fejlen
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2014 kl. 23:38

Ja, det skriver jeg jo også de gør, men du skriver i dit første indlæg at de ikke virker med HbbTV hos dig, så hvad mener du egentlig?

Flemming
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2014 kl. 23:43

Jeg har Stofa og HbbTV fungerer, men jeg har ganske vist ikke fibernet.

Flemming
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Point: 3701
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2014 kl. 06:34

Flemming

Hmmm, den tager jeg lige med videre - der burde ikke være noget til hindre for at vi også signalerer HBBTV på IP-TV/Coax via fiber, tror jeg.
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu