|
DRs HBBTV. Her er et alternativ hertil |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
bentpetersson ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2013 Status: Offline Point: 2437 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg tror desværre, at vi snakker lidt ved siden af hinanden.
Det har intet med HD at gøre! Prøv at læse indholdet på linket, der både forklarer hvad HBBTV er og kræver til TV DISTRIBUTØRENS videresendelse - ikke af HD men af HBBTV signalet. http://www.dr.dk/Temaer/DR_TV/2014/05/30/171625.htm DR skriver: citat begyndt Tekniske krav for at kunne se DR TV på smart-tv DR TV understøtter den europæiske standard Hybrid Broadcast Broadband TV (HbbTV), som har kørt i flere år i bl.a. Tyskland, Frankrig og Polen. De fleste nyere tv understøtter HbbTV. HbbTV er en åben standard for hvor hvordan internettjenester kan vises på smart tv med internet. For at kunne se DR TV på smart tv, skal følgende være opfyldt: Dit antenne-signal skal indeholde HbbTV-signal. Hvis du har stue- eller tag-antenne direkte ind i dit tv er alt i orden. Hvis du får sit antennesignal via en antenneforening eller tv-distributør, skal de videresende et signal med HbbTV. De gør de fleste, men hvis du er i tvivl, kan du kontakte sin antenneforening eller tv-distributør. Citat slut Stofa har meddelt mig at de ikke videresender HBBTV signaler. Ihvertfald ikke med fibernet, som vi har. Redigeret af bentpetersson - 16-Oktober-2014 kl. 08:49 |
|
Med venlig hilsen
bentpetersson |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10570 |
Ja, du snakker fobi mig. Stofa sender HbbTV, men HD kanalerne, f.eks. DR3, er ikke HD men kun SD via HbbTV.
Så jeg ved godt hvad HbbTV er, da jeg selv kan modtage det. Der synes dog at være en fejl, enten hos Stofa, DR, eller i Samsung app'en. Hvis jeg søger programmer i den alfabetiske oversigt, kan jeg ikke finde nogle under visse bogstaver, f.eks. bogstavet G, selvom jeg inde på dr.dk kan se at der ligger mange programmer under G. Flemming Redigeret af fltk - 16-Oktober-2014 kl. 08:58 |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
bentpetersson ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2013 Status: Offline Point: 2437 |
Interessant Zulfo. Vi har en TVpakke 1 fra Stofa.
|
|
Med venlig hilsen
bentpetersson |
|
![]() |
|
Flemming. Det drejer sig om at se streaming TV og via udsendelse af HBBTV hvorved der opstår et rødt punkt i skærmens højre hjørne. Kan du se det?
Jævnfør mit seneste link Citat Tænd for dit tv og skift over på en af DRs tv-kanaler. Hvis du kan set et DR TV-logo med en rød plet i nederst i højre side på skærmen, så er dit er tilkoblet internettet, understøtter hbb-tv og du kan se DR TV. Citat slut |
|
Med venlig hilsen
bentpetersson |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10570 |
Ja, ja, ja, jeg har HbbTV. Læs hele mine svar inden du spørger.
Flemming Redigeret af fltk - 16-Oktober-2014 kl. 09:53 |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
Tryk på den røde knap på din fjernbetjening. Hvis du har HbbTV kommer ovenstående frem på skærmen. Flemming |
|
Samsung UE55F7005
|
![]() |
|
Tusind tak til jer. Nu virker det.
|
|
Med venlig hilsen
bentpetersson |
|
![]() |
|
Bladerunner ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Januar-2012 Sted: Midtsjælland Status: Offline Point: 306 |
Men det er stadig i 480p.....
![]() Ikke fedt på en stor skærm |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
Synes nu kvaliteten er ganske god på mit 65", men det kan måske være fordi mit TV er god til at opskalere (mine SD kanaler er også fine). |
|
![]() |
|
Bladerunner ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Januar-2012 Sted: Midtsjælland Status: Offline Point: 306 |
'Ganske god' er elastik i metermål
![]() Mit nye TV skalerer udemærket men jeg er nok lidt mere kræsen end du er. Jeg er også ved at sælge min DVD'er og købe BLURAY i stedet (de få film jeg gider at have). Med streaming er behovet for at eje film dalet betragteligt ![]() |
|
![]() |
|
Med mit TVkøb fulgte halvt års abonnement på Netflix. Mange flotte udsendelser i høj kvalitet. Jeg havde i forvejen en blurayoptager som også kan vise 3D film. Det er jo helt utroligt som billedkvaliteten er blevet i dag.
PS. Det der fik HBBTV til at virke var at jeg fejl fortolkede menuen. Der stod aktiver og det viste sig at når jeg trykkede på knappen så blev det deaktiveret. Der burde have stået aktiveret ![]() Jeg er taknemmelig for at I var vedholdende og at stofa udsender signalet, selv om supporteren ikke selv var klar over det. Redigeret af bentpetersson - 16-Oktober-2014 kl. 12:39 |
|
Med venlig hilsen
bentpetersson |
|
![]() |
|
Steen6400 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2127 |
Stofa sender kun HbbTV signal på DR1. Jeg har iøvrigt tidligere efterlyst HbbTV fra nabolandene, kan være Zulfo kan komme med en update om det kommer ved Stofa?
|
|
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |