recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DRs HBBTV. Her er et alternativ hertil
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DRs HBBTV. Her er et alternativ hertil

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2437
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2014 kl. 12:49
Ja, der sendes kun på 480p med HBBTV. Kvaliteten synes bedre på den alternative måde, men er det ikke.
Her kan jeg ikke tjekke opløsningen men vælge kvalitet som højeste på 1125 kbits/sec. Det må jo være datahastigheden, ikke sandt?
Men opløsningen?

Nyt: opløsningen er den samme skriver DR under hjælp på HBBTVmenuen.

NB På den alternative måde, der jo er PCversionen, kan man vælge undertekster. Det kan man ikke på HBBTV, men DR skriver at det kommer i løbet af 2014

Redigeret af bentpetersson - 16-Oktober-2014 kl. 12:57
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2014 kl. 14:13
Oprindeligt skrevet af Bladerunner Bladerunner skrev:

'Ganske god' er elastik i metermål Tongue

Mit nye TV skalerer udemærket men jeg er nok lidt mere kræsen end du er.
Jeg er også ved at sælge min DVD'er og købe BLURAY i stedet (de få film jeg gider at have).
Med streaming er behovet for at eje film dalet betragteligt Smile

Jeg er ekstremt kræsen med billedkvalitet, men det er for film som jeg ser dels på mit TV og dels i min hjemmebio. TV udsendelser/TV film interesserer mig ikke så meget da jeg sjældent ser TV, men som sagt er billedkvaliteten på hbbTV helt fint til mit behov for TV kiggeri.
Skal det være kvalitet (billede OG lyd), er TV udsendelser/film under alle omstændigheder udelukket.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2014 kl. 14:54
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Jeg er taknemmelig for at I var vedholdende og at stofa udsender signalet, selv om supporteren ikke selv var klar over det.

Jeg er så nysgerrig efter at høre om du får den samme fejl som jeg omtalte i mit svar i dag kl 08:58 (se ovenfor - ingen programmer under visse bogstaver i den alfabetiske oversigt)

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2014 kl. 16:59
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Ja, du snakker fobi mig. Stofa sender HbbTV, men HD kanalerne, f.eks. DR3, er ikke HD men kun SD via HbbTV.
Så jeg ved godt hvad HbbTV er, da jeg selv kan modtage det. Der synes dog at være en fejl, enten hos Stofa, DR, eller i Samsung app'en. Hvis jeg søger programmer i den alfabetiske oversigt, kan jeg ikke finde nogle under visse bogstaver, f.eks. bogstavet G, selvom jeg inde på dr.dk kan se at der ligger mange programmer under G.

Flemming

Jeg ville lige teste, men sommetider varer det lang tid inden HBBTV MENUEN dukker op. Selvfølgelig skal der lige være tid til at TV logger på internettet.

Tilbage til dit spørgsmål. Jeg har tjekket menuerne med alfabetet. Jeg kan ikke finde fejl. Heller ikke i søgefunktioner, hvor man skal være opmærksom på at der søges under samtlige programmer samtidig og med det indtastede bogstav. Taster du fx først G for man: 24 timer vi aldrig glemmer.
Fordi ordet "glemmer" indeholder et g

Redigeret af bentpetersson - 16-Oktober-2014 kl. 22:40
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 3730
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2014 kl. 19:09
Jeg er nok lidt tungnem men, Bent, skal man i tv'ets browser gå på DR'a hjemmeside og afspille eks hammerslag derfra ligesom på pc? Når jeg trykker play på et program så sker der intet nemlig. Mit tv er et Samsung 5500 så det er jo heller ikke ligefrem et af topmodellerne så måske det er derfor det ikke virker..
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2014 kl. 22:38
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Jeg er nok lidt tungnem men, Bent, skal man i tv'ets browser gå på DR'a hjemmeside og afspille eks hammerslag derfra ligesom på pc? Når jeg trykker play på et program så sker der intet nemlig. Mit tv er et Samsung 5500 så det er jo heller ikke ligefrem et af topmodellerne så måske det er derfor det ikke virker..

Ja, du skal have et smart tv, der jo kan og skal være tilsluttet internettet.
Så kan du via TVets browser, ligesom på en pc, gå ind på DR og streame udsendelser

Eller mulighed 2: du kan benytte DR'S såkaldte HBBTV. Læs mere herom i et tidligere link som jeg har givet her på tråden.
Jeg håber at mit korte svar giver en forståelse
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 3730
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2014 kl. 22:49
Tak for svar. Så har jeg gjort det korrekt dog virker det desværre ikke hos mig, men det må være tv'et det ikke magter at køre det i browseren.
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2014 kl. 23:06
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Tak for svar. Så har jeg gjort det korrekt dog virker det desværre ikke hos mig, men det må være tv'et det ikke magter at køre det i browseren.

Selv tak. Det må være fx en Adope flash player, der mangler, og som næppe kan installeres.

Du kan jo i stedet bruge din pc, som du forbinder med et HDMI stik i begge ender, hvis både dit TV og PC kan det. Åben PC på dit TV så du ser skærmbilledet på din PC.

Det gjorde jeg i flere år. Så kan du også se et væld af gratis film via Filmstriben. Og med trådløs mus kan du styre din pc selv om den står i et andet lokale.
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2014 kl. 09:19
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Det gjorde jeg i flere år. Så kan du også se et væld af gratis film via Filmstriben. Og med trådløs mus kan du styre din pc selv om den står i et andet lokale.

Det er godt nok en heftig trådløs mus (og hvad med keyboard..) der kan række så langt, og der skal så også et langt HDMI kabel til....

Måske ikke det bedste råd
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2014 kl. 10:09
Jo. Både mit trådløse tastatur og mus rakte de ca 7 m. Vi har et langt HDMIkabel - 10 m tror jeg at det er.

Sommetider har jeg så taget selve den bærbare i stedet, og da jeg har lavet Wifi udover mere end 220 m2 er det heller intet problem.
Så det har været nemt og effektivt.

Filmstriben er der tilsyneladende ikke så mange der kender. Her findes mange gode film, men naturligvis er opløsningen ikke så god, som den vi har på Netflix

Redigeret af bentpetersson - 17-Oktober-2014 kl. 10:11
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2014 kl. 19:03
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Det er godt nok en heftig trådløs mus (og hvad med keyboard..) der kan række så langt, og der skal så også et langt HDMI kabel til....

Måske ikke det bedste råd

Jeg bruger et logitech k400 til min server som står ca 7 m væk bag to betonvægge, det fungerer uden problemer.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu