|
DRs HBBTV. Her er et alternativ hertil |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | |
bentpetersson ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2013 Status: Offline Point: 2437 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, der sendes kun på 480p med HBBTV. Kvaliteten synes bedre på den alternative måde, men er det ikke.
Her kan jeg ikke tjekke opløsningen men vælge kvalitet som højeste på 1125 kbits/sec. Det må jo være datahastigheden, ikke sandt? Men opløsningen? Nyt: opløsningen er den samme skriver DR under hjælp på HBBTVmenuen. NB På den alternative måde, der jo er PCversionen, kan man vælge undertekster. Det kan man ikke på HBBTV, men DR skriver at det kommer i løbet af 2014 Redigeret af bentpetersson - 16-Oktober-2014 kl. 12:57 |
|
Med venlig hilsen
bentpetersson |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
Jeg er ekstremt kræsen med billedkvalitet, men det er for film som jeg ser dels på mit TV og dels i min hjemmebio. TV udsendelser/TV film interesserer mig ikke så meget da jeg sjældent ser TV, men som sagt er billedkvaliteten på hbbTV helt fint til mit behov for TV kiggeri. Skal det være kvalitet (billede OG lyd), er TV udsendelser/film under alle omstændigheder udelukket. |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10570 |
Jeg er så nysgerrig efter at høre om du får den samme fejl som jeg omtalte i mit svar i dag kl 08:58 (se ovenfor - ingen programmer under visse bogstaver i den alfabetiske oversigt)
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
bentpetersson ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2013 Status: Offline Point: 2437 |
Jeg ville lige teste, men sommetider varer det lang tid inden HBBTV MENUEN dukker op. Selvfølgelig skal der lige være tid til at TV logger på internettet. Tilbage til dit spørgsmål. Jeg har tjekket menuerne med alfabetet. Jeg kan ikke finde fejl. Heller ikke i søgefunktioner, hvor man skal være opmærksom på at der søges under samtlige programmer samtidig og med det indtastede bogstav. Taster du fx først G for man: 24 timer vi aldrig glemmer. Fordi ordet "glemmer" indeholder et g Redigeret af bentpetersson - 16-Oktober-2014 kl. 22:40 |
|
Med venlig hilsen
bentpetersson |
|
![]() |
|
furious jt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3730 |
Jeg er nok lidt tungnem men, Bent, skal man i tv'ets browser gå på DR'a hjemmeside og afspille eks hammerslag derfra ligesom på pc? Når jeg trykker play på et program så sker der intet nemlig. Mit tv er et Samsung 5500 så det er jo heller ikke ligefrem et af topmodellerne så måske det er derfor det ikke virker..
|
|
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs |
|
![]() |
|
Ja, du skal have et smart tv, der jo kan og skal være tilsluttet internettet. Så kan du via TVets browser, ligesom på en pc, gå ind på DR og streame udsendelser Eller mulighed 2: du kan benytte DR'S såkaldte HBBTV. Læs mere herom i et tidligere link som jeg har givet her på tråden. Jeg håber at mit korte svar giver en forståelse |
|
Med venlig hilsen
bentpetersson |
|
![]() |
|
furious jt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3730 |
Tak for svar. Så har jeg gjort det korrekt dog virker det desværre ikke hos mig, men det må være tv'et det ikke magter at køre det i browseren.
|
|
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs |
|
![]() |
|
Selv tak. Det må være fx en Adope flash player, der mangler, og som næppe kan installeres. Du kan jo i stedet bruge din pc, som du forbinder med et HDMI stik i begge ender, hvis både dit TV og PC kan det. Åben PC på dit TV så du ser skærmbilledet på din PC. Det gjorde jeg i flere år. Så kan du også se et væld af gratis film via Filmstriben. Og med trådløs mus kan du styre din pc selv om den står i et andet lokale. |
|
Med venlig hilsen
bentpetersson |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
Det er godt nok en heftig trådløs mus (og hvad med keyboard..) der kan række så langt, og der skal så også et langt HDMI kabel til.... Måske ikke det bedste råd ![]() |
|
![]() |
|
Jo. Både mit trådløse tastatur og mus rakte de ca 7 m. Vi har et langt HDMIkabel - 10 m tror jeg at det er.
Sommetider har jeg så taget selve den bærbare i stedet, og da jeg har lavet Wifi udover mere end 220 m2 er det heller intet problem. Så det har været nemt og effektivt. Filmstriben er der tilsyneladende ikke så mange der kender. Her findes mange gode film, men naturligvis er opløsningen ikke så god, som den vi har på Netflix Redigeret af bentpetersson - 17-Oktober-2014 kl. 10:11 |
|
Med venlig hilsen
bentpetersson |
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Jeg bruger et logitech k400 til min server som står ca 7 m væk bag to betonvægge, det fungerer uden problemer. |
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |