Rysz skrev:
Hmmm...okay. Det er ellers den forklaring vi har fået af DR, men de kan selvfølgelig tage fejl. Kan serveren ikke leverer en stabil 128 kbit stream, så skulle den automatisk vælge en lavere. I mine øjne er det variabelt
|
Ok, hvis det er din definition på variabel bitrate, så misforstod jeg dig. I mine øjne er der tale om VBR eller CBR.
VBR ændrer bitrate inden for den samme session. Ved brug af CBR kræver det at sessionen genstartes med en ny bitrate.
Rysz skrev:
Skulle det være en anden årsag, så virker det dog underligt, at der ikke er problemer hele natten og omkring kl. 9-10 hver dag, så begynder problemerne uanset om vi benytter dockstationen, squeezeboks ellers Sonos.
|
Det er vist et andet problem, end det tråden handler om. -claus- kan overhovedet ikke få lyd ud af sin afspiller når han tilgår DR's kanaler.
Det problem forsøger jeg at hjælpe med, ved at få focus rettet på noget andet end skiftende bitrater.
Synes at du skal oprette en tråd med dit problem, så vi ikke hijacker denne tråd.
Rysz skrev:
Er da yderst interesseret i at høre om du kan forklare hvorfor det sker ? Og vi efterfølgende ikke engang kan få hul igennem med en stabil stream til f.eks. DR P3 på bare 64 kbit (linien er på 4 Mbit) ?
|
Jeg sender dig en PM angående dette, da jeg ikke synes at det er relevant for tråden.