recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dr’s netradio WMA streams?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDr’s netradio WMA streams?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Hancock Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Maj-2005
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 544
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2008 kl. 21:22

Oprindeligt skrevet af Rysz Rysz skrev:

Hmmm...okay. Det er ellers den forklaring vi har fået af DR, men de kan selvfølgelig tage fejl. Kan serveren ikke leverer en stabil 128 kbit stream, så skulle den automatisk vælge en lavere. I mine øjne er det variabelt

Ok, hvis det er din definition på variabel bitrate, så misforstod jeg dig. I mine øjne er der tale om VBR eller CBR.
VBR ændrer bitrate inden for den samme session. Ved brug af CBR kræver det at sessionen genstartes med en ny bitrate.

Skulle det være en anden årsag, så virker det dog underligt, at der ikke er problemer hele natten og omkring kl. 9-10 hver dag, så begynder problemerne uanset om vi benytter dockstationen, squeezeboks ellers Sonos.

Det er vist et andet problem, end det tråden handler om. -claus- kan overhovedet ikke få lyd ud af sin afspiller når han tilgår DR's kanaler.
Det problem forsøger jeg at hjælpe med, ved at få focus rettet på noget andet end skiftende bitrater.
Synes at du skal oprette en tråd med dit problem, så vi ikke hijacker denne tråd.

Er da yderst interesseret i at høre om du kan forklare hvorfor det sker ? Og vi efterfølgende ikke engang kan få hul igennem med en stabil stream til f.eks. DR P3 på bare 64 kbit (linien er på 4 Mbit) ?

Jeg sender dig en PM angående dette, da jeg ikke synes at det er relevant for tråden.

/Hancock
Livet er bare for kort til interlaced TV og lorteøl
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Point: 1351
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2008 kl. 22:40

Tak for svarene.

Jeg har anskaffet mig en D-Link Dir 655 router. (Den gamle var for ustabil) Det har ikke hjulpet med dr's stream. Men jeg har bemærket, at der generelt er ringe forbindelse til docken. (Lidt bedre med en nye router) Kan det have noget med det at gøre? Jeg overvejer, at gå ned og købe et net kabel for at prøve det af.

Ps, jeg for docken selv til at søge efter opdatering og jeg har den nyeste.

Redigeret af -claus- - 26-Juni-2008 kl. 22:41
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
Lukket bruger 2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-November-2007
Sted: Denmark
Point: 586
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2008 kl. 09:06
Oprindeligt skrevet af Hancock Hancock skrev:

Det er vist et andet problem, end det tråden handler om. -claus- kan overhovedet ikke få lyd ud af sin afspiller når han tilgår DR's kanaler.
Det problem forsøger jeg at hjælpe med, ved at få focus rettet på noget andet end skiftende bitrater.
Synes at du skal oprette en tråd med dit problem, så vi ikke hijacker denne tråd.

Oki.......tilbage til Claus' problem.

Til top
Lukket bruger 2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-November-2007
Sted: Denmark
Point: 586
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2008 kl. 09:58

Hej Claus

Har rodet med dock'en herhjemme i privaten. Jeg får samme problem som dig, så det er altså ikke din router der skaber problemet. Det er et problem der udelukkende relaterer til dock'en. På Denon's S52 (oversized clockradio :-) og en AVR3808 fungerer DR netstreams fint.

Jeg har forwardet problemet til vores bagland.

Redigeret af Rysz - 07-Juli-2008 kl. 09:58
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Point: 1351
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2008 kl. 21:59
Tak det lyder godt. Bliver din også meget varm selvom den står i standby?
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu