recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DRTV app ATV4K netværksfejl
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DRTV app ATV4K netværksfejl

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DRTV app ATV4K netværksfejl
    Sendt: 29-Juli-2020 kl. 21:25
Er jeg den eneste, der jævnligt får "Netværksfejl"på min AppleTV 4K, når jeg bruger DRTV app'en?

Som regel kan vi se et eller andet, pludseligt forsvinder underteksterne og så kan vi genstarte programmet og underteksterne kommer igen.

ATV er fuldt opdateret.
DRTV app er nyeste version.
ATV er forsøgt genstartet.

Når fejlen opstår, kan jeg vedhjælp af speedtest.net appen teste min netværkshastighed. Den fejler intet.
Når fejlen opstår, tester jeg også med om jeg kan se RedBull TV. Det er heller intet problem.

Lige nu kan vi stort set ikke vælge nogle programmer på DRTV appen.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2020 kl. 21:56
DR TV appen har en stor fejl, at den ikke rydder op efter sig. Den kan fylde mange GB. 

Prøv at slette appen, og hente den igen.

Jeg poster noget dokumentation i morgen, når jeg får fundet det frem. Jeg orker ikke i aften.
Venlig hilsen
KB
Til top
LarssonDK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarssonDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2020 kl. 22:06
Jeg oplever det samme på Apple TV 4K og iOS. Navigation i appen virker fint, men afspilning af programmer giver i 90% af tilfældene “Netværksfejl”.

Problemet er opstået i løbet af de sidste 3-4 dage. Har ikke haft problemer før.


Redigeret af LarssonDK - 29-Juli-2020 kl. 22:06
Til top
filmnørden Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-April-2010
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmnørden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2020 kl. 22:51
Hos os springer den i udsendelserne, så den spoler nogle sekunder tilbage og viser dem igen og igen, men tv2 er nu heller ikke at prale af. Selv om vi har 100/100 forbindelse virker det som at der ikke er båndbrede nok. Andre med samme problem ?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2020 kl. 22:56
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Jeg poster noget dokumentation i morgen, når jeg får fundet det frem. Jeg orker ikke i aften.

Tak, det vil jeg gerne høre mere om.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2020 kl. 23:08
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Prøv at slette appen, og hente den igen.


Slettede app, genstartede ATV (satte på stand-by og hev strømmen, så den vitterligt rebootede), geninstallerede app.

Netværksfejl.....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2020 kl. 12:16
@Klaus DM

Her er et indlæg jeg lavede på Flatpanels, da DR TV fyldte 17 GB:

I dag fylder DR TV 762,67 MB, men den var også slettet i lørdags. 


Venlig hilsen
KB
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2020 kl. 12:48
Vores Apple TV 4K kører fint med DR's app.
Til top
Ottilia Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-Marts-2020
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ottilia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2020 kl. 19:25
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Er jeg den eneste, der jævnligt får "Netværksfejl"på min AppleTV 4K, når jeg bruger DRTV app'en?

Som regel kan vi se et eller andet, pludseligt forsvinder underteksterne og så kan vi genstarte programmet og underteksterne kommer igen.

ATV er fuldt opdateret.
DRTV app er nyeste version.
ATV er forsøgt genstartet.

Når fejlen opstår, kan jeg vedhjælp af speedtest.net appen teste min netværkshastighed. Den fejler intet.
Når fejlen opstår, tester jeg også med om jeg kan se RedBull TV. Det er heller intet problem.

Lige nu kan vi stort set ikke vælge nogle programmer på DRTV appen.


Klaus

Skriv til DR. Havde eksakt samme problem i et par uger, men kun på arkiv/play (Apple TV4). Live-TV fungerede - det samme havde en bekendt (Apple TV4K) i en helt anden husstand. Jeg skrev til DR, men det var noget, de ikke kunde genskabe. Efter mange mails frem og tilbage med “uddybende spørgsmål” (Bl.a. Hvilken internetudbyder har de to husstande?....!!) uden at DR support aktivt løst mit problem, virkede det pludselig igen.
Men skriv til dem, da de mente at fejlen lå hos mig og min bekendt. Fint hvis flere påpeger problemerne med “netværksfejl”. 
Først får man et standardsvar: slet app, installere igen, opdater Apple TV, tilslut kabel. Alt det var afprøvet, inden jeg skrev til dem.
Men, altså lige nu kører det. Uanset hvad, synes jeg at den “nye” app virkelig er dårlig i forhold til den forrige version.
Mvh
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2020 kl. 09:17
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

@Klaus DM

Her er et indlæg jeg lavede på Flatpanels, da DR TV fyldte 17 GB:

I dag fylder DR TV 762,67 MB, men den var også slettet i lørdags. 



Hvordan får du den oversigt af din ATV? Er lidt interesseret da jeg oplever at pladsen på min bliver fyldt op og jeg ved ikke rigtig med hvad. 

iøvrigt kører DR fint her på vores ATV4 (ikke 4K versionen)

EDIT: never mind. Så dit indlæg på Flatpanels Wink


Redigeret af DanishCanadian - 31-Juli-2020 kl. 09:19
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2020 kl. 10:10
@DanishCanadian

Jeg ved faktisk ikke om Xcode er nødvendig, ellers iMazing programmet er nok.
IMazing fås til Mac og Windows, og den gratis udgave er nok til det her.
Venlig hilsen
KB
Til top
tfrav Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 31-Juli-2020
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tfrav Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2020 kl. 21:16
har samme problem her... Her kommer der også dialogen med “Netværksfejl”. Alt andet virker fint... Confused

Opdatering:
Live virker fint i DR TV appen samt nogle udsendelser, andre giver fejlbeskeden, bl.a. de to nyeste afsnit af Nak & Æd


Redigeret af tfrav - 31-Juli-2020 kl. 21:20
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu