recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DRTv app: se videre kommer ikke frem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DRTv app: se videre kommer ikke frem

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1414
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2024 kl. 16:56
Oprindeligt skrevet af MacNerd1965 MacNerd1965 skrev:

Synes det er useriøst at jeg skal have et log ind for at bruge deres App.
Jeps, det er ret useriøst at man skal have et login for at bruge en streamingtjeneste.
Det kunne være fedt at slippe for login på TV2, Netflix, Disney, Max og alle de andre streamingtjenester, så man kunne slippe for at betale til dem.

Og inden du siger et DR er gratis, så kan jeg fortælle at det betaler man skam også tilWink
Mvh Jesper
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19560
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2024 kl. 17:22
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Jeps, det er ret useriøst at man skal have et login for at bruge en streamingtjeneste.

Ja, for DRs tjenster virkede nemlig slet ikke inden de fik login.
Og deres app var meget mere ustabil.

Nååååh nej :-)

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
250266 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 03-Januar-2012
Point: 30
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 250266 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2024 kl. 18:10
Har samme problem med at se videre forsvinder af og til. Derudover husker den ikke altid det korrekte afsnit man er nået til. F.eks. Kan den finde på at stille sig der hvor man startede forrige afsnit dagen før.
Vi har login, og den er logget ind.
En sjælden gang imellem kræver den login igen.
Til top
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Februar-2006
Point: 442
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ajaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2024 kl. 18:14
Fuldstændigt det samme hos mig. Godt at vide at man ikke er alene med problemet SmileThumbs Up
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-November-2020
Point: 289
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2024 kl. 22:40
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Oprindeligt skrevet af MacNerd1965 MacNerd1965 skrev:

Synes det er useriøst at jeg skal have et log ind for at bruge deres App.
Det kunne være fedt at slippe for login på TV2, Netflix, Disney, Max og alle de andre streamingtjenester, så man kunne slippe for at betale til dem.

Og inden du siger et DR er gratis, så kan jeg fortælle at det betaler man skam også tilWink

Forskellen er jo, at der betales direkte til udbyderen af de nævnte tjenster og at de skal have kontrol med, hvem der logger på.
DR betaler vi over skatten og kanalerne skal være tilgængelige for alle i Danmark.

Kan du give en fornuftig grund til, at DR skal have oplysninger om mig for at jeg kan se deres udsendelser?

Jeg hjælper en del ældre med deres telefoner, PC og TV og forudser en masse ekstra henvendelser om hjælp, fordi login svigter.
DR gør det jo også ekstra besværligt, når der skal bruges en anden enhed, som tlf, PC eller tablet for at taste en kode fra TV-skærmen.

Spørgsmålet er om ikke det er på tide at få den ansvarlige minister på banen - må DR i det hele taget kræve login med brugernes oplysninger og gøre modtagelse af de skattebetalte kanaler mere besværlig, især for dem der i forvejen er udfordret af hele digitaliseringen?

Redigeret af Erik K - 14-August-2024 kl. 22:44
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Point: 4863
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2024 kl. 23:22
Oprindeligt skrevet af ajaj ajaj skrev:

Fuldstændigt det samme hos mig. Godt at vide at man ikke er alene med problemet SmileThumbs Up
Jer med problemet er der stadigvæk selvom i er logget på. Når i åbner appen, kommer der så en åbningsskærm med logo og lyd? Ellers er i ikke logget på Wink
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Point: 1232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2024 kl. 07:26
Oprindeligt skrevet af Erik K Erik K skrev:

Kan du give en fornuftig grund til, at DR skal have oplysninger om mig for at jeg kan se deres udsendelser?

Et fornuftigt tiltag er at man nu kan se DR når man er på ferie, hvis man er logget ind. Login muliggør at danskere der ikke sidder i Danmark kan se med.
Til top
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ajaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2024 kl. 07:45
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Jer med problemet er der stadigvæk selvom i er logget på. Når i åbner appen, kommer der så en åbningsskærm med logo og lyd? Ellers er i ikke logget på Wink
Jeps, flot lyd og åbningsskærm og mit navn oppe i højre hjørne.
Det gør det både på mit ATV og mine Google Tv.
Så jeg er bestemt logget på.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2024 kl. 10:18

Ja det er du da! Så har jeg ikke flere bud på problemet, det må være op til DR at forklare hvad der er galt.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2024 kl. 10:20
Oprindeligt skrevet af jacobask jacobask skrev:

Oprindeligt skrevet af Erik K Erik K skrev:

Et fornuftigt tiltag er at man nu kan se DR når man er på ferie, hvis man er logget ind. Login muliggør at danskere der ikke sidder i Danmark kan se med.
Lige præcis! Wink
Til top
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ajaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2024 kl. 10:27

Ja det er du da! Så har jeg ikke flere bud på problemet, det må være op til DR at forklare hvad der er galt.
Tak for dine inputs og den tid du har brugt 😃👍
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2024 kl. 10:44

Tak for dine inputs og den tid du har brugt 😃👍
Selvtak Wink
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu