recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DRTv app: se videre kommer ikke frem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DRTv app: se videre kommer ikke frem

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
MacNerd1965 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 19-August-2022
Sted: 2900 Hellerup
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MacNerd1965 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2024 kl. 13:34
Jeg er helt med på at DR også er "betaling" - forskellen er blot at det ikke er frivilligt. Jeg er tvunget til at betale og DR bør ikke kræve at man skal have et login.

Det er selvfølgelig smart at et login løser problemet, men det er ikke i orden at de skal vide om jeg bruger deres tjeneste.

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MacNerd1965 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2024 kl. 13:37
Du får aldrig ministsteren på banen om denne sag. Regeringen elsker overvågning og det er netop det DR bedriver.

Det er en lorte App og DR ved det godt. De er bare 100% ligeglade.
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-November-2020
Point: 289
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2024 kl. 16:30
Oprindeligt skrevet af jacobask jacobask skrev:

Oprindeligt skrevet af Erik K Erik K skrev:

Kan du give en fornuftig grund til, at DR skal have oplysninger om mig for at jeg kan se deres udsendelser?

Et fornuftigt tiltag er at man nu kan se DR når man er på ferie, hvis man er logget ind. Login muliggør at danskere der ikke sidder i Danmark kan se med.
 Så kan de jo nøjes med at kræve login til det brug - det har de jo forlangt i årevis, hvis man ville se DRTV i udlandet.
Nu vil de så have login også i DK og det er der ingen fornuftig grund til.
Iøvrigt har jeg altid kunnet se DRTV i udlandet uden login, men med en VPN.
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-November-2020
Point: 289
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2024 kl. 16:35
Oprindeligt skrevet af MacNerd1965 MacNerd1965 skrev:

Jeg er helt med på at DR også er "betaling" - forskellen er blot at det ikke er frivilligt. Jeg er tvunget til at betale og DR bør ikke kræve at man skal have et login.

Det er selvfølgelig smart at et login løser problemet, men det er ikke i orden at de skal vide om jeg bruger deres tjeneste.

Se videre har virket fint hos mig indtil for et par måneder siden uden login - det er først efter at de nu vil have login, at det svigter, så login løser netop ikke problemet, men skaber det.

Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Point: 1414
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2024 kl. 07:17
Ifølge DR er grunden til tvungen login følgende:
Vi vil gerne sikre, at danskerne får det bedst mulige DRTV. Uden login er DRTV ganske enkelt et dårligere tilbud, og det er hverken danskerne eller DR tjent med. 

I stedet for sådan en omgang bullshit, burde de skrive den rigtige og tekniske grund.
Følgende er mit eget gætteri:
Grundet retigheder, er DR tvunget til kun at tilbyde udsendelser til dansker.
Den gamle DR-app brugte IP-adresser til at afgøre om man var dansker eller ej.
Det gav en del problemmer, når ISP'er pludselig begyndte at bruge andre IP-ranges, så skulle DR tilføje den nye IP-range, hvilket jeg selv har været ude for flere gange, og hvis man var på ferie i udlandet, så kunne man heller ikke bruge DR.

Disse problemer har man så ville løse med brug af et login, ligesom alle andre streamingtjenester.
Desværre er det fyldt med fejl, så man bliver logget ud, og på ATV er det så tilmed møj bøvlet at logge ind igen.
Mvh Jesper
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Point: 4855
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2024 kl. 10:26
Log in er ikke nødvendigt for at se live TV fra DRTV. Men der er et formål med at ha et log in, det skal så bare virke og ikke være en hemsko.

Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MacNerd1965 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2024 kl. 13:15
DR er en flot amatører, når det kommer til den slags.

Det er den ENESTE App, som driller på mit Apple TV og det burde være muligt for dem at løse det ASAP. Det har ikke virker i et halvt år.

De får næsten 4 milliarder tilført hvert eneste år.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Point: 4855
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2024 kl. 17:05
Det var da en f###### dyr app 
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
250266 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 03-Januar-2012
Point: 30
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 250266 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2024 kl. 17:26
Er der nogen som har kontaktet DR om problemet eller lavet en officiel sag? Kan man overhovedet det?
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5300
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2024 kl. 18:04
Oprindeligt skrevet af 250266 250266 skrev:

Er der nogen som har kontaktet DR om problemet eller lavet en officiel sag? Kan man overhovedet det?
Jeg har ikke kontaktet om dette problem (men et andet for DR Lyd)
Nederst på

er der link til KONTAKT DR
Mvh. JørgenT
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Point: 1414
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2024 kl. 21:13
Oprindeligt skrevet af 250266 250266 skrev:

Ja da, og jeg vil da opfodre jer andre til at oprette en sag hos DR i stedet for at brokke jer her inde.
Jo flere der klager, jo mere fokus kommer der forhåbentligt på problemet.
Der sker i hverfald ikke noget så længe I blot brokker jer her inde.

Redigeret af Axlon - 16-August-2024 kl. 21:18
Mvh Jesper
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2024 kl. 23:30
Done….

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu