recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DRTV fra udlandet via VPN via NAS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DRTV fra udlandet via VPN via NAS

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kayjaydenmark Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-November-2006
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kayjaydenmark Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DRTV fra udlandet via VPN via NAS
    Sendt: 19-Marts-2018 kl. 20:12
Hej

Jeg har et familie medlem i Schweiz der ønsker at se DRTV men det er vel beskyttet via ip-addresse etc?

Jeg har en NAS stående her i Danmark som evt kan bruges som VPN server, er det nogle der har erfaring med det? Min NAS har support for PPTP og OpenVPN.

mvh
Klaus
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2018 kl. 21:00
Det kommer vel an på hvad det er for noget DRTV de vil se? - Live FIlm kræver en VPN forbindelse, men langt de fleste af DR's egne produktioner har de jo selvsagt selv rettighederne til, og der kan de sagtens gå på DR.dk og se programmerne direkte derfra når de har lyst.
der står også specifikt noget omkring dr tv fra udlandet.

(bortset fra LIveTV og film selvfølgelig)
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2018 kl. 21:38
Hej.

Alt der står i ovenstående link er rigtigt. Men hvor er det langt og omfatende. Her er den korte version:

De fleste Dansk sprogede udsendelser kan ses forskudt på DR.dk/tv uden VPN.
Det der kræver VPN er indkøbte udenlandske udsendelser.

I dette link kan man en oversigt over Programmer:


TV-Avisen kommer med mulighed for at se den ca. 45 min forsinket.

Hilsen Carsten.  




Redigeret af csell - 19-Marts-2018 kl. 21:44
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2018 kl. 16:40
Oprindeligt skrevet af kayjaydenmark kayjaydenmark skrev:

Hej

Jeg har et familie medlem i Schweiz der ønsker at se DRTV men det er vel beskyttet via ip-addresse etc?

Jeg har en NAS stående her i Danmark som evt kan bruges som VPN server, er det nogle der har erfaring med det? Min NAS har support for PPTP og OpenVPN.

mvh
Klaus

Bemærk at der også er mange routere der har muligheden for VPN-server direkte indbyggede i sig - Måske også den du har?

Jeg bruger det selv når jeg er på længere ferier og det er stort set one-click setup (og et enkelt password). Jeg har ikke erfaring med at benytte NAS som VPN server, men princippet er som udgangspunkt det samme, du skal bare sørge for at der er routet og åbent udefra på din router på de porte NAS'en skal benytte til servicen og at den IP du har også er en offentlig IP. Hvis du har en fornuftig internetforbindelse (Fiber/Coax) er hastigheden næppe noget problem - i hvert fald ikke i forhold til at streame DRTV. Men hvis familien i Schweiz ikke husker at slå VPN-klienten til eller fra afhængigt af hvad de nu laver, så vil de jo i alle sammenhænge belaste din internetforbindelse dernede fra.

Siden det lyder til at det skal være mere eller mindre en permanent løsning, så vil jeg egentligt forslå at de f.eks. køber en ekstra VPN-klient udrustet router (som de så kobler på deres eksisterende forbindelse) der kan fungere som statisk VPN-klient. Så kan de på samme tid have det eksisterende Internet/WiFi i Schweiz via deres primære router til de normale enheder og ting i huset (f.eks. børnenes spillecomputer, til steam downloads mv) og samtidig have præcist de enheder (f.eks. et TV, en telefon og/eller en streamingboks) til permanent at være tilsluttet den ekstra Danske Internetadgang/Wifi adgang i hjemmet de dermed kan skabe sig dernede. Så kan de for så vidt også benytte TV2 Play, HBO Nordic, din YouSee eller Stofa app (eller hvad TV pakke med tilhørende app du evt måtte have) og hvad de ellers skulle have lyst til - som var det hjemme hos dig.


Redigeret af TBC1 - 20-Marts-2018 kl. 17:06
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu