recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DRTV live ustabil billedkvalitet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DRTV live ustabil billedkvalitet

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4828
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2025 kl. 13:23
Oprindeligt skrevet af beamer beamer skrev:

Jeg har også mulighed for enten mesh eller fast netkabel fra router, hvis problemet stadig er der.

Hej.

Vi har vinteren over brugt en Chromecast med Google TV, med et Y-kabel med Net interface, og kablet opkobling til min Asus router.
Da jeg skulle bruge Y-kablet med Net interface i sommerhuset, valgte jeg 5 GHz WiFi hjemme. Det kører også uden problemer.

Hilsen Carsten.
Til top
beamer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Oktober-2008
Point: 251
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beamer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2025 kl. 19:25
Det hjalp at stille lidt på routerens wifi kanaler ! Så problemet var interferens med mine naboers kanaler.
Til top
Naim Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-December-2004
Point: 428
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2025 kl. 06:46
Snakkede med Vios og nu er alt ok. Har dog ikke fået et svar på hvad det skyldes

Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Point: 5182
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2025 kl. 15:52
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Jeg bruger selv Windows programmet inSSIDer Home til at se hvilke WiFi kanaler der er i brug.

Hej.

Jeg har nu fundet et Android program, som viser hvilke WiFi kanaler der er i brug, på samme måde som Windows programmet inSSIDer Home:

WiFi Analyzer 
VREM Software Development

Hilsen Carsten.

Fås der en lignende app til iPhone? Og hvordan indstilles det i router?
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2025 kl. 19:46
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Hej.

Jeg læste et andet sted:
Citat: 'WiFi Analyzer and other wifi scanner apps for the iPhone were removed from the App Store in March, 2010 due to the use of private frameworks. Private frameworks are libraries that cannot be used by third-party developers, as clearly stated in Apple's Developer Agreement. Unfortunately, some system resources can only be accessed using these frameworks, and the wifi card in the iPhone is one of them.'

Det indstilles ikke i Routeren. 
Den analyserer, viser og måler på Android mobilens WiFi, hvor du nu holder den.
Hvis du flytter den længere væk, så vil nogle signaler falde, og andre signaler stige.

Hvis I kun har iPhones. Kan du så ikke får en med en Android til, at installere App'en og
hjælpe med målingen. Hvis du vil have billede dokumentation, findes der flere Screen Shot Apps. 
Jeg bruger selv: Screenshot Quick:

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 25-Juli-2025 kl. 19:52
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2025 kl. 20:13

Nej der findes ikke sådanne apps til iOS.

Hvordan det indstilles i router afhænger af, hvilken router du har.
Hvis du eksempelvis har en YouSee router kan den faktisk lave målingen for dig, så du ikke har brug for en app!

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2025 kl. 12:29
Jeg har en Icotera router fra Fastspeed. Den er lige blevet udskiftet til en ny model med kraftigere og nyere wifi. Trods det, virker den stadigvæk ikke på 9 m afstand fra teknikskab. Lågen skal stå åben for at TV2 overhovedet gider vise noget. DR er revnende ligeglad og viser perfekt billede.

Jeg har ikke fået en adresse til routeren, så jeg selv kan skifte wifi kanal. Det gjorde de fra kundeservice sidste gang. Men nu har jeg haft en pause fra fiber for at prøve om en 5G router kan anvendes. Og det kunne den ikke, da vi har for tykke mure og 3 lag glas i vinduerne i nyt byggeri fra 2023. Så jeg skulle bare kobles på fiberen igen, og det har ikke virket ordentligt endnu.

Redigeret af Munch - 26-Juli-2025 kl. 12:31
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2025 kl. 13:51

Hej.

Jeg prøvede at google: 'Icotera router fra Fastspeed'
Og fik: AI-oversigt:
Citat:
'4. Login:
For at ændre indstillinger, kan du logge ind på routeren via dens IP-adresse (192.168.0.1) i en browser ifølge AURA Energi.

Brug af routeren:
Wi-Fi indstillinger:
Du kan ændre Wi-Fi-navn og adgangskode, samt opdele netværket i 2,4 GHz og 5 GHz bånd via Fastspeeds hjemmeside eller Icotera-appen ifølge EWII.' 

Her er installationsguider:

Eller:

Citat: Du skal bruge netværksnavnet
(“SSID”) samt adgangskoden
(“WPA2 Key”), som du finder på
bagsiden af din router.

Under test, kan du også prøve at flytte routeren ud at teknikskabet,
For at sikre dig, at det ikke er dens placering der skaber problemer.

Hilsen Carsten.

Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: i går kl. 16:01
Har forsøgt at gå ind i på routeren. Men der står ingen WPA2 Key bag på routeren, kun wifi SSID og dennes password.

Der står dog WebUI admin/ xxxxxxx

Og det kan heller ikke bruges..

Redigeret af Munch - i går kl. 16:20
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: i går kl. 17:37

Har forsøgt at gå ind i på routeren. Men der står ingen WPA2 Key bag på routeren, kun wifi SSID og dennes password.

Hej.
Citat: 'WPA2 is an upgrade from WPA and WEP (Wired Equivalent Privacy) standards and provides stronger data protection and network access control. It encrypts data sent over the wireless network, ensuring that only authorized users can access the network and the data transmitted over it.'

Har du en af de Icotera routere com står på Fastspeeds Hjemmeside?
Hvis ikke, hvilken har du så?

Men alle de routere jeg kender, kan man logge ind med det password der står i bunden af den.

Mange anbefaler, at din router står frit, centralt og højt placeret?

Jeg kender ikke jeres bolig, eller hvor tingene er placeret i forhold til jeres naboers routere.
Men du har vel ikke en underbo med et teknikskab direkte under dit, og med en Router som sender på samme WiFi kanal?
Eller måske har arkitekten valgt, at dit og din naboens teknikskab skal vende mod hinanden og naboen har en Router som sender på samme WiFi kanal som dig?

Her er to forslag der burde bringe dig videre. Prøv at skifte til 5 GHz WiFi hvis muligt?
Routeren er forbundet til Fiberboksen, med et normalt netkabel med RJ45 stik i hver ende.
Prøv et flytte routeren tæt på Apple TV boksen, evt. med et længere netkabel?

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - i går kl. 18:59
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10572
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: i går kl. 17:48

Prøv at skifte til 5 MHz WiFi hvis muligt?

Det er jeg ret sikker på ikke er muligt. Prøv i stedet 5 GHzWink

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21 timer 12 minutter siden kl. 21:43

Hej.
Citat: 'WPA2 is an upgrade from WPA and WEP (Wired Equivalent Privacy) standards and provides stronger data protection and network access control. It encrypts data sent over the wireless network, ensuring that only authorized users can access the network and the data transmitted over it.'

Har du en af de Icotera routere com står på Fastspeeds Hjemmeside?
Hvis ikke, hvilken har du så?

Men alle de routere jeg kender, kan man logge ind med det password der står i bunden af den.

Mange anbefaler, at din router står frit, centralt og højt placeret?

Jeg kender ikke jeres bolig, eller hvor tingene er placeret i forhold til jeres naboers routere.
Men du har vel ikke en underbo med et teknikskab direkte under dit, og med en Router som sender på samme WiFi kanal?
Eller måske har arkitekten valgt, at dit og din naboens teknikskab skal vende mod hinanden og naboen har en Router som sender på samme WiFi kanal som dig?

Her er to forslag der burde bringe dig videre. Prøv at skifte til 5 GHz WiFi hvis muligt?
Routeren er forbundet til Fiberboksen, med et normalt netkabel med RJ45 stik i hver ende.
Prøv et flytte routeren tæt på Apple TV boksen, evt. med et længere netkabel?

Hilsen Carsten.

Ja den nye router er i første link.

Der er ikke noget password i bunden. De relevante oplysninger til at tilslutte wifi udstyr står bagpå. Og der er med leveret 2 klistermærker med de samme oplysninger.

Router hænger i teknikskabet sammen med fiberboks. Den kan flyttes så langt som kablet tillader lige uden for skabet.

Min bolig er et rækkehus/ lejlighed, så ingen over/ under, kun til siden.

Nej mit teknikskab er ikke i nærheden af naboens. Gennem 25 cm nabovæg er der vel ca 5 m imellem.

Jeg kan ikke skifte noget i en router jeg ikke kan få adgang til.

Det er umuligt med nutidens moderne åbne miljøer at hive et kabel 9 m hen til Apple TV boksen.

Hvad er standard indstillingen 2,4 eller 5 Ghz? Jeg formoder 5 er bedst, det har trodsalt virket med den gamle router fra det andet link. 

Kan man skifte wifi kanal, jeg så en graf over naboers wifi i en denne tråd?

Redigeret af Munch - 20 timer 8 minutter siden kl. 22:47
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu