recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DRTV live ustabil billedkvalitet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DRTV live ustabil billedkvalitet

Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 5247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2025 kl. 13:11
Wifi problemet er løst ved at opdele 2,4 Ghz og 5 Ghz i to særskilte. Det er som standard samlet. Og så blev der lagt ny FW på router, så nu kører det fint. 
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2025 kl. 10:21
Det gør det bare ikke alligevel. Jeg oplever stadigvæk svingende kvalitet, og har derfor skrevet til teknisk afdeling hos Fastspeed. Idag har jeg så modtaget svar, men ikke fra teknisk afdeling formoder jeg.

Derfor spørger jeg jer om det kan være rigtigt at Routeren selv kan finde ud af hvilken wifi kanal der er mindst trafik på?

Citat:

“Hvis routeren står i et teknikskab, kan der være en del interferens, som forstyrrer signalet. 

Jeg vil derfor anbefale dig at placere den udenfor teknikskabet.

Dine indstillinger står til at vælge kanaler automatisk, hvilket betyder, at de vil vælge dem med mindst støj på. 

Rigtig god dag :)

med venlig hilsen,

Cecilie S

Fastspeed Teknisk Support”

Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 4852
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2025 kl. 12:54
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Citat:

“Hvis routeren står i et teknikskab, kan der være en del interferens, som forstyrrer signalet. 

Jeg vil derfor anbefale dig at placere den udenfor teknikskabet.

Hej.

Vi er flere, der er kommet med forskellige ideer til, hvordan du kan komme videre.
Der er foreslået, at du skulle flytte Routeren ud af teknikskabet, måske som en test?
Der er foreslået en anden router. Enten ved køb, eller ved at skifte til en anden udbyder?
Jeg har bekræftet at WiFi Analyzer fra VREM kan køre uden simkort.
Måske skulle du prøve på en meget billig tablet?

Hilsen Carsten

Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2025 kl. 14:28
Jeg havde Apple TV til at stå nede i TV reolen oven på Oppo afspilleren. I aftes så jeg koncert blu-ray på Oppo’en, og havde derfor lågen i TV reolen åben. Efter koncerten så jeg streamet TV stadigvæk med TV reol lågen åben, og der var ikke nogen forstyrrelser overhovedet. 

Så det fik mig til ændre placeringen af ATV op oven på reolen. Lågerne er med højttalerstof, og jeg kunne nemt se den kraftige LED på ATV gennem lågen. Så jeg regnede med at den stod frit inde i reolen. Det kan jeg så se den ikke gjorde. Så nu tester jeg ATV placeret oven på reolen med lågen til teknikskabet lukket, og det var den også i aftes.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 345

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu