recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DS Cloud, filstørrelse ændring, hvor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DS Cloud, filstørrelse ændring, hvor

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kam15 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Februar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kam15 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DS Cloud, filstørrelse ændring, hvor
    Sendt: 27-April-2013 kl. 18:34
Hej

Jeg har fået installeret mig en DS Cloud app på min ipad.

Den vil jeg gerne bruge til fx at synkronisere mine billeder fra min synology NAS 212+ til min ipad.

Og det går sådan set ok i al væsentligthed. Jeg kan godt finde ud af at markere de biblioteker mv den skal synkronisere.

Men der er nogle billeder, den ikke synkroniserer ( det ser ud som om. at det er billeder, der enkeltvis fylder mere en ca. 5 MB, den IKKE synkroniserer)

Mit spørgsmål er: hvor er det lige jeg sætter den op til at synkronisere filer over/under en eller anden størrelse.

Er det på NAS'en, eller er det i app'en (og i givet fald hvor?)

Nogen hjælp at hente ??

Pfh tak

Karsten
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2013 kl. 20:47
Grænsen er såvidt jeg ved fast og på 10gb ved mobile enheder
Mvh

René
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2013 kl. 20:50
Duh fandt den, klik på højrepilen på den delte mappe på den mobile enhed inde i ds cloud appen, undskyld forvirringen ;)
Mvh

René
Til top
kam15 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kam15 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2013 kl. 23:16
Alle tiders. Tak for det.....

Jeg fandt hvert fald hvor størrelsen skulle ændres... Men det hjalp sgutte rigtig....

For det første så stod den alllerede til '10MB'. Og selv om jeg satte den op til 50 MB eller for den sags skyld 100 MB så synkroniserer den ikke de omtalte filer...

Godt nok er det alle billeder, jeg har taget med et nyt kamera, og de kommer derfor 'til sidst'.

Og grænsen på de 10 GB. Er det ikke 'pr billede'. Eller er det den maksimale størrelse på alt, der er synkroniseret via ds cloud ??

Jeg troede hvert ald det var pr billede...

Men det er lidt som om det er de helt konkrete billeder tager med det ny kamera, den ikke synkroniserer...

For da jeg satte den op til hhv 50 og 100 MB så synkroniserede den fx nogle filmklip taget med et gammelt kamera ( hvor filmklippene hver især fyldte fx 10-20 mb)...

Det er simpelthen underligt...

Andre bud ?
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Point: 1253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2013 kl. 08:19
Hvad med at bruge DS photo+ app'en i stedet? så har du adgang til dine billeder fra ipad'en, men uden at de fylder på din ipad.

/ask
Til top
kam15 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kam15 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2013 kl. 20:46
Jo... Det var selvfølgelig en mulighed,,,

Men så har jeg bare ikke adgang til dem 'off-line' (og uden for huset)

Og der må da være en grund til, at der er nogen filer, den ikke synkroniserer,,,,

???
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2013 kl. 21:09
I ds photo er der en cache på op til 1000mb så det er muligt at se album offline forudsat man har set albummet før.
Desuden er den måde man browser fotos på i ds photo ret god imo. Da den selv laver thumbs egnet til internet
Mvh

René
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2013 kl. 21:15
Skal måske indskyde den lægger fotos i en lang samlet køre under nylige fotos når man er logget ud, men der ligger mange.. Og den cacher udfra det man faktisk kigger på, det er dog muligt at downloade albums manuelt som ligger sig samlet
Mvh

René
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu