recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DS-209 og popcorn hour
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDS-209 og popcorn hour

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
moler Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Direkte link til dette indlæg Emne: DS-209 og popcorn hour
    Sendt: 18-Januar-2011 kl. 18:57
Hej.
Jeg har købt mig en synology ds-209 som min pch skal streame fra, men jeg har det problem at jeg ikke kan få den til at vise mine filer via samba eller nfs. Jeg kan kun få det til at virke hvis jeg bruger upnp og det er lidt træls for så skal filmene ligge i en bestemt mappe. Jeg har sat kryds i local master browse og Optimer CIFS-databaseoperationer, og har enabled guest account med read/write , når jeg vælger netværk browser på min pch så kan jeg godt finde nas-server men når jeg prøve at åbne så skriver den at der ikke er noget indhold på serverUnhappy. Håber at nogen kan hjælpe
Hilsen Michael
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2011 kl. 00:10
Har du delt en mappe (lavet et share) og tildelt det passende rettigheder til din Popcorn Hour?
Til top
rasmusvn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Oktober-2008
Sted: Odense N
Point: 826
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2011 kl. 00:21
Dette er taget fra en anden tråd, men burde løse ovenstående.

Det virker ihf. fint for mig i samspil med en Popcorn Hour C-200

-

Oprindeligt skrevet af hifreak hifreak skrev:

Hmm.. kan se det nok vil give problemer at jeg desværre ikke har fast IP, så vil det  ikke virke hver gang min NAS starter op er det ikke korrekt? 

Jeg kører ikke med fast IP på min 1010+, og det har ingen betydning.

Man kan "se" mapperne på NASen på to måder.

1. Ved at tilgå dem via "Network". Herinde har de ikke nogen drevbogstav.

2. Man kan i "Computer" vælge "Map Network Drive" og tildele det jeg vil kalde virtuelle drevbogstaver.

For at det skal virke ordentligt skal følgende være i orden:

(dette er den simple metode hvor "Guest" har fået fuld adgang, det er altså ikke lavet nye brugere med passwords).

- Sørg for at NAS'en er tildelt samme "Workgroup" som computeren.
- Giv gæstekontoen rettigheder til "alt". På en Synology er "Guest" og "Admin" medlem af en gruppe kaldet "users". Giv den lokale gruppe rettigheder til alt.

Jeg oplevede engang problemer med kun at give selve "user" "guest" rettigheder, jeg fik ikke adgang. Det løste jeg ved at give hele gruppen adgang.

De forskellige mapper bør nu kunne tilgås i "Network". Man kan godt "Map Drive" via Synology manageren, det virker dog, efter min erfaring, ikke lige så godt som den indbyggede metode i Windows.

Redigeret af rasmusvn - 19-Januar-2011 kl. 00:29
Til top
moler Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-August-2009
Sted: Denmark
Point: 219
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2011 kl. 10:05
Hej.
Tak for svar. Har løst det , fejlen var at jeg ikke havde sat pch ip adresse op i nfs-privilige på ds-209 så efter en genstart af både ds-209 og  strøm til og fra pch så virker det.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu