recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DSP lyder mærkeligt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DSP lyder mærkeligt

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jesperKBH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juli-2008
Status: Offline
Point: 562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jesperKBH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DSP lyder mærkeligt
    Sendt: 15-Oktober-2016 kl. 20:06
Jeg har en pioneer SR , sub og 4 højtalere( altså ingen center) . Når jeg sætter min receiver til ECO mode så lyder det nogenlunde, men vælger jeg Cinema, Sport eller en af de andre indstillinger så lyder det som om at alt lyd kommer fra et tomt badeværelse. Hvad skal jeg forsøge at pille ved ?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2016 kl. 21:01
Du skal sætte den på Auto Surround, Direct, eller Pure Direct. Det gør du med knappen PGM på remoten. Din SR gengiver automatisk det rette lydformat som den fodres med.
Til top
jesperKBH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juli-2008
Point: 562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jesperKBH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2016 kl. 11:09
Tak det hjalp voldsomt. Det virker som om jeg skal skrue ret højt op før sub spiller. Jeg tror jeg har slået midnight til men kan jeg gøre andet for at ændre det?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2016 kl. 11:56
Du har kalibreret SR med mic?

Hvis sub signalet i højttaleropsætning står med et minus tal, skal du skrue ned for sub vol på sub. Den skal typisk stå et sted mellem kl 9 og 12

Herefter skal du lave ny kalibrering med mic. Subsignalet skal ideelt være = 0 ud af SR
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu