|
DSPeaker Anti-Mode 8033 Cinema |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | |
Fattigrøven
Junior bruger Oprettet: 19-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 34 |
Funktioner
Tak(0)
|
... Og HAR din sub været "god nok" for dig, på noget andet tidspunkt? Hvilken sub er det?
|
|
LG OLED
Marantz SR6015 Audiovector M3 Sig og ditto center SVS PB3000 |
|
jacobe
Guld medlem Oprettet: 14-Februar-2006 Sted: Lund, Sverige Status: Offline Point: 1858 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ok, men hvor placerer man mikrofonen ved sekundær måling? Det er dér hvor jeg synes manualen forvirrer lidt.
Det er en Dynavoice T-12.
|
|
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :) |
|
Fattigrøven
Junior bruger Oprettet: 19-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 34 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du laver målinger, hvor du forestiller dig, at du sidder, på de forskellige pladser Og til alle med dspeaker. Så husk også, at lege med faseforskydning, for den roder dspeaker ikke ved. Jeg synes selv, jeg har fået et bedre resultat, ved at lege med fasen
Redigeret af Fattigrøven - 16-Oktober-2021 kl. 15:59 |
|
LG OLED
|
jacobe
Guld medlem Oprettet: 14-Februar-2006 Sted: Lund, Sverige Status: Offline Point: 1858 |
Funktioner
Tak(0)
|
Men manualen snakker jo bl.a. om at sætte mikrofonen i hjørnet?
|
|
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :) |
|
Fattigrøven
Funktioner
Tak(0)
|
Dspeaker måler rummet og kompenserer, for diverse "unoder" i frekvensgangen. Derfor giver det god mening, at måle der hvor man sidder. Men det betyder da også noget, HVOR ens subwoofer står. Sa,t hvor god ens sub er generelt og hvor god den er, til at falde "naturligt" ind, i det samlet lydbillede
|
|
LG OLED
|
Frank13
Guld medlem Oprettet: 07-Juli-2017 Status: Online Point: 1105 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis man skal tæmme sine subwoofere og har mulighed for at købe en brugt antimode 2.0 til samme pris som en 8033, er det så tosset at købe en sådan en, når det kun er rumkorrektionen der skal bruges? Frank
|
|
sd
Super bruger Oprettet: 09-Marts-2012 Status: Offline Point: 282 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg havde et problem med dspeaker antimode 2.0 som rumkorrektion alene. Hvis man sætter den mellem kontrolforstærkeren og effektforstærkeren, så skal den stå med fuld volumen, idet man sætter lydstyrken i kontrolforstærkeren. I mit tilfælde medførte det en hørbar susen i højttalerne. Hvis man kører med volumenkontrol i antimoden, er man ud over det problem. Hvis man udelukkende skal bruge en rumkorrektion til en subwoofer, så tror jeg jeg ville vælge en 8033.
|
|