|
|
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Forfatter | ||
malke ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-Juni-2007 Sted: Solrød Str., DK Status: Offline Point: 203 |
![]() Sendt: 19-August-2008 kl. 20:37 |
|
Hvis en blu-ray afspiller har DTS HD-dekoder, men man fx har en gammel receiver som min Marantz SR5400 OSE, kan man så få HD-lyd eller kan HD-lyd kun fås hvis receiveren har HDMI-input?
Mvh Malik |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
|
Hd lyd, kan som også nævnt i andre tråde kun overføres med HDMI. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
|
Ja men til gengæld kræver det kun vers. 1.1
![]() |
||
![]() |
||
malke ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-Juni-2007 Sted: Solrød Str., DK Status: Offline Point: 203 |
![]() |
|
Fino tak
![]() Så med min receiver, så skal jeg ikke bekymre mig det mindste om hvilke lyd-formater afspilleren kan fyre af ![]() Samsung BD-P1400, den skulle være ganske fin til SD DVD? - bedre end fx Panasonic BD30, hvad har jeg kunne læse mig til. Men pana'en skulle samtidig være bedre til blu-ray skiver? Er der nogen der har erfaringer hvad angår Samsung's nye P1500? Mvh Malik |
||
![]() |
||
Vanderlay ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1168 |
![]() |
|
Du kan godt udnytte HD-lydformaterne, hvis din afspiller kan dekode dem
og har 5.1- eller 7.1-analogudgange. Jeg mener fx det gælder Panasonic BD50 og den nye Sony BDP-S550 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Okay, så skal signalet bare overføres analogt fra afspiller til receiver?
- dog bliver BD50 og S550 lidt for pebret til mig ![]() Håber snart der kommer anmeldelser af de "mange" blu-ray afspillere, her på sitet ![]() |
||
![]() |
||
Vanderlay ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1168 |
![]() |
|
Ja, vha. 6 phonokabler, så det er heller ikke nødv nogen billig løsning, hvis de skal være af hæderlig kvalitet. Det er som regel de lidt dyrere modeller af bluray-afspillere, som har analogudgange i mere end stereo, så det er ikke sikkert, at der lige kommer nogen billig løsning Du kan dog altid overføre vha optisk eller coaxial, så får du bare ikke de fulde HD-formater med |
||
![]() |
||
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
|
Der er skam også vigtig om de kan sende DTS-HD Master Audio ud af
den analog udgang, mener kun at der er Panasonic BD50 og den nye Sony BDP-S550 der kan dette. Selfølig få man også glæde af de ny HD lyd format, da afspiller laver dem om til normalt DTS (EX) og Dolby Digital (ES) men dette er i den højste bit-rate som der kan overføres over optisk eller coaxial og da udganges matriale er i en så høj opløsninge, så kan det skam høres. |
||
![]() |
||
![]() |
|
6 phonokabler?!.. kræver det ikke specielle indgange på receiveren? Jeg burde kunne nøjes med "coax-lyden" - det er vel hvad der svarer til alm. SD DVD-lyd, kvalitetsmæssigt? |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jo, det kræver en 5.1.-indgang, men det vil jeg også mene din Marantz har. Lyden via coax eller optisk svarer til sd-lyd, måske lidt bedre endda |
||
![]() |
||
![]() |
|
Ville analog 5.1 være bedre lyd end hvis jeg kørte via coax fra blu-ray afspilleren?
EDIT: jeg har lige læst denne artikel: http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=1498&zoneid=3 - lige for at være helt sikker, så kan jeg opnå HD-lyd på min gamle receiver (som har 5.1 analog-in) hvis blu-ray afspilleren har 5.1 analog-out og hvis blu-ray skiven har HD-lyd? Jeg havde set mig varm på Samsung P1500, men den er måske ikke det optimale valg for mig? den har ikke analog 5.1, den har ikke coax-out, den har ikke DTS HD-dekoder - alt dette har P1400 ![]() Det skulle så lige være hvis P1500 havde klart bedre billede end P1400, at jeg måske skulle vælge P1500, for så senere at skifte receiveren ud? Redigeret af malke - 20-August-2008 kl. 19:06 |
||
![]() |
||
Autechre ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-August-2008 Sted: Varde Status: Offline Point: 608 |
![]() |
|
JA! Og det er klart det du skal gå efter... |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |