|
|
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Forfatter | ||
malke ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-Juni-2007 Sted: Solrød Str., DK Status: Offline Point: 203 |
![]() |
|
Det er da bare fjollet at BDP-1500 ikke har 5.1 analog-out
![]() ![]() |
||
![]() |
||
Autechre ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-August-2008 Sted: Varde Status: Offline Point: 608 |
![]() |
|
Ja, hvis det er den model du er brændt varm på, så er det jo lidt træls... Hvis du kommer til at mangle phono-kabler ifm. med et evt. analog-setup, så har jeg en flok Supra-kabler til salg. |
||
![]() |
||
malke ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-Juni-2007 Sted: Solrød Str., DK Status: Offline Point: 203 |
![]() |
|
"Problemet" er også bare at BDP-1500 muligvis har et bedre billede end BDP-1400, eftersom den er nyere
![]() Der er ingen reviews som sammenligner de to modeller? ![]() |
||
![]() |
||
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
![]() |
|
|
||
![]() |
||
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
|
Hvis afspilleren kan dekode HD-lyd, så vi det være HD-lyd kvalitet der er på den analoge udgang. De digitale udgange (optisk og coax) kan slet ikke overføre HD-lyd. Så den lyd der høres på den forbindelse, vi være den komprimerede Dolby Digital eller DTS. Men ingen HD-lyd. /Lars |
||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
||
![]() |
||
![]() |
|
Sådan havde jeg også forstået det ![]() Så i mit tilfælde med en ældre receiver, så vil en blu-ray afspiller med 5.1 analog-out være det bedste valg? Jeg er studerende, så jeg har formentlig ikke råd til at skifte receiver før om et par år.. ...så prisen på BD-afspilleren har også en betydning ![]() |
||
![]() |
||
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
|
Ja. Men inden du køber den første og bedste med analog ud, så check at den kan dekode både Dolby TrueHD og DTS-HD MA. Ellers er du lige vidt
Jep. /Lars |
||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
||
![]() |
||
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
|
Som market se ud lige nu, er der kun BD50 der kan decoder alle HD lyd
formater og kan sende dem ud analog (5,1), så valget er let. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Samsung BD-P1400 kan dekode alle (?) HD-formater, PÅNÆR DTS-HD Master. Og den fås til ca 1600kr ![]() Pana's BD50 koster trods alt det dobbelte ca ![]() |
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12426 |
![]() |
|
Nu er DTS-HD Master Audio så også et ret væsentligt HD-lydformat. Langt de fleste udgivelser ser ud til at få netop dét format i fremtiden.
Der findes to HD-lydformater der er tabsfrie, og det andet er så TrueHD. DD+ og DTS-HD HR er også HD-lyd, men ikke tabsfri. PCM findes selvfølgelig også, men er ikke et lydformat på samme måde som TrueHD og DTS-HD MA, og det er også ligeså stille ved at blive erstattet af DTS-HD MA. |
||
![]() |
||
sims-m ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 72 |
![]() |
|
Efter hvad jeg er kommet frem til ved søgning, så kommer den nye sony s550 også til at kunne dekode det hele og endda også sende det ud i 7.1, hvis det er noget din reciever kan tage imod. Ved ikke om BD50 har 7.1 analog output.
|
||
![]() |
||
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
|
Nej BD50 har kun 5.1 ud, de enste der har 7.1 ud er Denon DVD3800BD,
som hvis ikke kan sende DTS HD Master Audio analog ud, og så er den komme Sony BDP-S550. Redigeret af Startrek - 22-August-2008 kl. 19:25 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |