Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Naiera
Platin medlem
Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12426
|
Sendt: 23-August-2008 kl. 18:32 |
PCM som lydspor der ligger på skiverne ser ud til at være til at glide ud til fordel for DTS-HD MA. I starten var PCM langt det mest brugte HD-lydspor på Blu-ray-udgivelser, men som DTS-HD MA-dekodende afspillere er blevet mere udbredte, er DTS-HD MA også ved at blive det mest brugte, som jeg umiddelbart kan vurdere når jeg kigger på nye og kommende udgivelser. Der er selvfølgelig også mange udgivelser med TrueHD for tiden og på vej.
Jeg er selvfølgelig godt klar over, at PCM er grundlaget for TrueHD og DTS-HD MA.
Redigeret af Naiera - 23-August-2008 kl. 18:33
|
 |
Autechre
Guld medlem
Oprettet: 18-August-2008
Sted: Varde
Point: 608
|
Sendt: 25-August-2008 kl. 00:26 |
p.las skrev:
Lars skrev:
p.las skrev:
jeg er ikke sikker på at hd lyd via analog udgangene er bedre end hd lyd via coax udgangen.jeg ved godt at via de analoge er der fuld båndbredde.men det tror jeg går i vasken når afspilleren skal processere det.det er forstærkeren med garanti bedre til end afspilleren |
Hvis afspilleren kan dekode HD-lyd, så vi det være HD-lyd kvalitet der er på den analoge udgang.
De digitale udgange (optisk og coax) kan slet ikke overføre HD-lyd. Så den lyd der høres på den forbindelse, vi være den komprimerede Dolby Digital eller DTS. Men ingen HD-lyd.
/Lars
| min pointe er også at bare fordi det er hd lyd(via analog)er lyden nødvendigvis ikke bedre end det kompimerede via coax.jeg ved godt at dekodningen/udpakningen ikke er så vanskelig,men processeringen er temmelig vigtig.jeg kan ikke forestille mig at processoren i en billig blu-ray afspiller er noget at råbe hurra for.hvis man har hørt forskelen mellem en evt Lexicon processor og en billig ditto er man ikke i tvivl om,hvor meget der kan gå tabt i processeringen. |
Helt enig i din betragtning omkring processeringen af lyden - men bemærk venligst at mit oprindelige svar til malke var med udgangspunkt i hans setup med en Marantz-receiver, please...
Jeg bryder mig ikke om når folk tager noget ud af kontekst...
|
 |
malke
Bruger
Oprettet: 22-Juni-2007
Sted: Solrød Str., DK
Point: 203
|
Sendt: 27-August-2008 kl. 14:09 |
Jeg regner stærkt med at bestille Samsung BD-P1400 når der kommer løn.. Jeg bor i Sverige (Malmö) og den kan bestilles for 1600dkr både i Sverige og Danmark.. Spørgsmålet er mht software-opdateringer, er der forskel om det er en svensk eller dansk maskine? Mvh Malik kommende blu-ray ejer
|
 |
Startrek
--
Bruger stoppet på recordere.dk
Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 5740
|
Sendt: 27-August-2008 kl. 14:21 |
Har hørt om at der skulle værre div. dumme problme med Samsung BD-
P1400, så som at ikke at kunne afspille div. Blu-ray film før en FW
opdate, og Samsung er længe med FW opdate, så jeg ville nok lige tænke
mig god om før at man fare ud og køber en Samsung BD-P1400.
|
 |
malke
Bruger
|
Sendt: 27-August-2008 kl. 14:56 |
Der er vidst kommet FW-update for et stykke tid siden, læste jeg på minhembio.com
Det vides ikke hvad BDP-2500 kommer til at ligge på? - kan man forvente at billedet er markant bedre på 2500'eren kontra 1400?
|
 |
Naiera
Platin medlem
|
Sendt: 27-August-2008 kl. 15:00 |
Ikke på Blu-ray-siden af tingene, men det vil blive en markant bedre dvd-afspiller, eftersom den har Reon-chippen indeni, som er en rigtig solid løsning, der overgår den der bruges i dvd-afspillere som Denon 1940 og Panasonic S100, i modsætning til det billige halløj der sidder i 1400'eren.
|
 |
malke
Bruger
|
Sendt: 27-August-2008 kl. 15:13 |
Iflg anmeldelsen på 1400'eren herinde fra, så skulle 1400'eren være ganske ok til DVD.. om ikke andet, så bedre end min nad t512  Når man først har set blu-ray går man vel næppe tilbage til alm dvd..?
Redigeret af malke - 27-August-2008 kl. 15:14
|
 |
Naiera
Platin medlem
|
Sendt: 27-August-2008 kl. 15:20 |
Jeg konstaterer såmænd også bare at 2500'eren burde blive en væsentligt bedre dvd-afspiller end 1400'eren, som ér yderst mangelfuld på det punkt; hvorvidt du er interesseret i god dvd-afspilning skal jeg jo ikke kunne sige.
|
 |
Startrek
--
Bruger stoppet på recordere.dk
Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 5740
|
Sendt: 27-August-2008 kl. 15:31 |
Hvis man ønsker en rigtig god DVD afspille, skal man op i de store
modller fra Denon DVD-3800BD og Pioneer BDP-LX71/BDP-LX91.
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 27-August-2008 kl. 15:35 |
malke skrev:
Når man først har set blu-ray går man vel næppe tilbage til alm dvd..?
|
Ja det skulle man tro. Men der findes alm dvder med et rimeligt godt billed og DTS lydspor, som godt kan være værdige til at se selvom man er blevet vænnet til blu-ray.
Eks på gode dvder: Master & Commander og Kingdom of Heaven. Den sidste har jeg da lige fået på blu-ray også, fordi det var svært at forestille sig at den skulle kunne blive meget bedre. Forskellen ER til at få øje på, og blu-ray udgaven er da væsentlig bedre.
|
 |
malke
Bruger
|
Sendt: 27-August-2008 kl. 15:39 |
Naiera skrev:
Jeg konstaterer såmænd også bare at 2500'eren burde blive en væsentligt bedre dvd-afspiller end 1400'eren, som ér yderst mangelfuld på det punkt; |
Fair nok  - det var også den slags svar jeg var nysgerrig på: forskelle på 1400 og 2500
Naiera skrev:
hvorvidt du er interesseret i god dvd-afspilning skal jeg jo ikke kunne sige.
|
Pt. synes jeg at min nad t512 via scart laver et fint billede på min pana th-50pz70  det bliver nok ikke meget dårligere ihvertfald
|
 |
malke
Bruger
|
Sendt: 27-August-2008 kl. 15:41 |
Kampus skrev:
malke skrev:
Når man først har set blu-ray går man vel næppe tilbage til alm dvd..?
|
Ja det skulle man tro. Men der findes alm dvder med et rimeligt godt billed og DTS lydspor, som godt kan være værdige til at se selvom man er blevet vænnet til blu-ray.
Eks på gode dvder: Master & Commander og Kingdom of Heaven. Den sidste har jeg da lige fået på blu-ray også, fordi det var svært at forestille sig at den skulle kunne blive meget bedre. Forskellen ER til at få øje på, og blu-ray udgaven er da væsentlig bedre. |
Cool at høre at de "gamle" dvd'er stadigvæk kan  priserne på blu-ray film er også lidt pebret..
|
 |