recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DTS i win 7
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDTS i win 7

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
rlauritsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 14-November-2005
Status: Offline
Point: 45
Direkte link til dette indlæg Emne: DTS i win 7
    Sendt: 30-Juli-2009 kl. 02:14
Jeg har installeret win 7 32 bit for at se hvordan det virker. Det eneste jeg ikke kan få til at virke er DTS lyd, eller dvs. det sendes fint nok til forstærkeren, men det hakker under afspilning. Video ser fint ud i f.eks. en mkv fil.

Før kørte min htpc Vista 64 bit, og der havde jeg ingen problemer. Jeg bruger Haali media splitter og AC3 filter, og så brugte jeg zoomplayer på vista. Men både Zoomplayer og Mediaplayer Classic HC kan ikke afspille den mkv i win 7 uden at dts lyden hakker.

Min htpc består af Gigabyte ga-ma78gm-s2h, AMD 4850e og 2 GB RAM.

Kan det være lyd driveren som ikke er god nok endnu i win 7 ? eller virker hardware accel. af video ikke, så der bliver brugt for meget cpu så lyden hakker, men det er 1080p, så videoen ville sikkert også hakke hvis der ikke var hw accel.

Men det virkede i Vista 64 bit, men altså ikke på den win 7 32 bit. Det har vel ikke noget at sige at det kun er 32 bit ?    Men jeg inst. nu også en 32 bit fordi jeg havde problemer med mkv under media center i 64 bit, og havde set at det er nemmere at få til at virke i 32 bit. Det virker også, men bare ikke lyden.
Til top
rlauritsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 14-November-2005
Status: Offline
Point: 45
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2009 kl. 02:45
Hmm, nu virker det. Det var fordi AC3 filter stod til DTS padded og den skulle lige ændres til auto.

Så jeg bruger altså bare den der Haali / Matroska splitter og AC3 filter for at det virker i mediabrowser. Nice.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu