recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DTS kontra 5.1 digital sorround ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDTS kontra 5.1 digital sorround ?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2008 kl. 18:17

Jeg kan dårligt forestille mig at der er 2 udgaver af Sagem60, udgangen er en Coax på de boxe. Prøv du bare, at tilslutte et lydkortkabel til den, og det røde RCA stik til Coax In på Reciveren.

Redigeret af Radiomanden - 03-Maj-2008 kl. 18:18
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
sop4 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 06-December-2007
Sted: Denmark
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2008 kl. 18:29

Det er jeg ked af ! men ! det må der så være, jeg har lige været henne og flytte alt mit habbentgut ud, og det er en fiberudgang hvor der står digetal audio out, og jeg har en medfølgende fiber monteret i hullet ! såå jeg ved ikke om der er 2 modeller, men det virker heller ikke.

projector:Optoma HD70
Lærred:rulle 2.5 X 2m
forstærker:Pioneer VSX-2014-i
DVD:sony BDP s-300
front :Dali 800
bag :Jamo A500
center:JBL ATX10c
TV:42"fujitsu Siemens plasma
Sub:yamahaYST fsw150
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2008 kl. 18:40

Det skulle gerne være en lille bøsning, der svarer til dem der bruges til en Mini Jack. Det er der på alle de Sagem60 jeg har set, inklusiv min egen. Har aldrig hørt om Toslink på sådan en.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
sop4 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2008 kl. 18:54

Toslink -> MiniToslink Adapter: Optisk Digital Audio kabel med MiniToslink stik (MiniPlug) til forbindelse mellem f.eks. bærbare MiniDisc afspillere og computere med kombineret MiniJack og Optisk stik. Denne stiktype ses også ofte i...MiniToslink -> Toslink Adapter: Optisk Digital Audio kabel med MiniToslink stik (MiniPlug) til forbindelse mellem f.eks. bærbare MiniDisc afspillere og computere med kombineret MiniJack og Optisk stik. Denne stiktype ses også ofte i...den ene tybe i sagem'en og den anden i min forstærker...

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2008 kl. 19:03

Sagem60 Coax kabel:

Sagem 60 / Brainwave Digi2000T Koaxial Digital Audio Kabel: Koaxial Digital Audio kabel specielt fremstillet til YouSee's digitale modtagerbox Tidligere TDC Kabel TV Sagem 60 Selector og Brainwave Digi2000T DVB-T modtager. Kablet tilsluttes apparatets digita...
Koaxial Digital Audio kabel specielt fremstillet til YouSee's digitale modtagerbox (Tidligere TDC Kabel TV) Sagem 60 Selector og Brainwave Digi2000T DVB-T modtager. Kablet tilsluttes apparatets digitale jack udgang og forbindes til f.eks. til en digital surround reciever. Kablet er bestykket med metalstik og 75 Ohms koaxial kabel af høj kvalitet. I apparatets manual anbefales der ofte at man benytter et alm. analog lydkabel, men det er en helt forkert kabeltype at anvende til et digitalt sign...  Se alle detaljer her

Til top
sop4 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2008 kl. 19:09

nu bliver det mystisk, jeg tror efetrhånden at du har ret, men nu tager jeg den helt ud så jeg kan se om jeg har sat noget helt forkert i, det ser hvist sådan ud, det er bare sjovt at det korte kabel jeg fik med ser helt anderledes ud, men vender tilbage lidt senere, da boxen er i brug lige nu, Damen bliver sku! sur hvis jeg piller den af nu, vi tales ved...

Til top
sop4 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2008 kl. 19:38

sååå er jeg på banen igen ! nu er den sivet ind !!! du har ret, jeg har et forkert kabel, puuhha..

men når jeg læser om S/PDIF, så kan det både findes som fiber og coaxial, og det mini jack du viser ligner den ene ende af mit fiber, så nu må jeg lige have købt et  til kabel, jeg får snart rabat hos AV cabel !! håber jeg hæhæ. men mange tak for diverse input, det er fedt at der er en masse proffer herinde, og god søndag til jer herfra.

Til top
BUGz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-April-2008
Point: 290
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2008 kl. 21:03

forskællen mellem DTS og DOLBY DIGITAL 5.1

er en mere fyldig og højere bas i action scenerne på DTS

Til top
sop4 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2008 kl. 21:26
ok, hvad er den beste lydformat inden for hjemme bio ?
Til top
BUGz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-April-2008
Point: 290
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2008 kl. 22:12

det forskælligt fra film til film pga. dårlig audio transfer ellers

PCM/bitstream

Dolby TrueHD/DTS-HD MA

DTS/Dolby Digital D5.1

Redigeret af BUGz - 03-Maj-2008 kl. 22:16
Til top
Puma Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-September-2004
Point: 596
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2008 kl. 22:48

Hej Sop4

Det ser ud til det lykkes i den sidste ende med et coaxial kabel i stedet for et optisk kabel....(du kan altid kende forskel på optisk og coaxial på følgende måde optiske har en indgang som består en lille klap som lukker for tilgangen til den optiske diode....man kan altid se om der er forbindelse på en optisk udgang idet den giver et synligt rød blinkende lys i enden af kablet. Coaxial udgangen ligner et alm. phone stik typisk er disse digitale audio indgangstik omsluttet ef en gul ring....

yousee boksen har åbenbart valg en lille ændring i forhold til standard stikkene, hvilket heller ikke gør det nemt for folket....med det er vel TDC i en "nøddeskal" 

Du skal lige være opmærksom på de HD lydfomater som BUGz beskriver kun findes på Blu-Ray og kræver en afspiller eller forstærker som understøtter disse.....altså igen helt nyt grej i form af Blu-ray afspiller osv....

Men begge disse nye formater er dog sådan indrettet, at du blot får alm Dolby Digital eller DTS såfremt du afspiller det på grej af "ældre dato".

Redigeret af Puma - 03-Maj-2008 kl. 22:57
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu