|
DTS X |
Besvar ![]() |
Side <1 8910 |
Forfatter | |
Therien ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-September-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1366 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Personligt syntes jeg at det kunstneriske ligger mere i sound designet end i mixet.. Dermed ikke sagt at man ikke kan være en yderst talentfuld mixer.. Men de fleste med bare en smule grej, kan forhåbentlig blive enige om at MEGET loudness er noget vi helst vil være foruden, ligeledes at lyden clipper og at HPF på LFE sporet ikke er ønskværdigt. Jeg har aldrig oplevet disse 3 ting på samme Dolby mix, men dog på et hav af DTS mix..
Redigeret af Therien - 10-April-2015 kl. 10:37 |
|
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
|
|
![]() |
|
dr gonzo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1316 |
Er du sød at nævne nogen af de DTS-mix?
|
|
![]() |
|
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4464 |
Lav evt. en tråd om mixes hvor vi kan snakke frem og tilbage om hvilke mixes der er fede og hvorfor... :)
|
|
![]() |
|
dr gonzo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1316 |
Denne påstand er i hvert fald ikke rigtig, der findes ikke et eneste soundtrack hvor der ikke er blevet brugt en kompressor, til at få styr på dele af lyden (især dialog), og det skal vi være glade for, ellers skulle vi skrue op og ned hele tiden, hvis vi vil høre alt hvad der blev sagt. Det er ikke længe siden at jeg så Star Trek, i min nye bio, og ja, der er mange lækre effekter og godt gang i sub'en. Men lyddesignet er bare ikke noget særligt i mine øre, og derfor vil jeg ikke kalde det et perfekt lydspor, bare fordi at det kan måles til at havde massere af dynamik, aldrig spille højere op end +12db, og har subsoniske lyde. Men i min bog er perfekte lydspor sådan nogen som ledsager film som "Fight Club" og "Gravity". Genialt, originalt og immersive. Men det er selvfølgelig et spørgsmål om smag, og heldigvis har vi ikke alle den samme smag! |
|
![]() |
|
Roger ... over and out! |
|
![]() |
|
Vejrup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-August-2011 Sted: København Status: Offline Point: 687 |
Mener at Gonzo, lavede en sådan tråd et par mdr tilbage..! ?? eller er det mig der husker forkert.!
|
|
![]() |
|
Her er en guide til DTS:X, så burde alle hvis kunne få afklaret hvad det nye format kommer til at tilbyde.
DTS:X guide |
|
![]() |
|
submaniac ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 13-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 471 |
God artikel. Tak for link.
|
|
![]() |
|
Lidt mere nørde info
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 8910 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |