recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DTS X
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DTS X

Besvar Besvar Side  <1 78910>
Forfatter
Besked
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2015 kl. 09:07
Home Theater Geeks snakker om DTS X her:

Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2015 kl. 09:09
Vejdrup >>> korrekt. Men forskellen er, at med Atmos er den objektbaseret metadata, anderledes kodet til biograferne, i forhold til consumer brug. Så hvis filmen skal udgives som streaming, eller på disc, med et Atmos lydspor skal den omkodes og remixes. Hidtil er næsten alle film udgivet på hjemmemarkedet blevet remixed til nearfield, så selv om der er tale om et Dolby True HD, Dolby Atmos eller DTS HDMA-lydspor så er der faktisk ikke tale om det samme miks som vi hører i biografen, men et near field remix. Hvis jeg forstår DTS' udmelding korrekt, er det ikke nødvendigt at lave dette remix med DTS:X, da deres processor selv mixer det om til near field, baseret på det speaker layout det skal afvikles i. Altså kan et DTS:X mix spare udgiverne penge, i forhold til et Dolby Atmos mix. Jeg tror ikke de er glade hos Dolby lige nu.

Expendable 3 remix

Redigeret af dr gonzo - 10-April-2015 kl. 09:18
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2015 kl. 09:15
Oprindeligt skrevet af Therien Therien skrev:

Jeg ville godt betale mere for filmen hvis mixet er godt.. DTS Master var også billgere end Dolby HD, men lyden er også derefter.. Skal selvfølgelig ikke kunne sige om det samme gælder her, men IMHO har True HD en langt højere standard.

Sjovt, jeg har den stik modsatte opfattelse. Jeg har nogle enkelte udgivelse hvor der både er Dolbu True HD og DTS HDMA. og jeg fortrækker klart DTS-lydsporet frem for Dolby-lydsporet.
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2015 kl. 09:32
@ Gonzo

Jeg vil møde hvilket som helst af "dine" (😊) Master mix, hvis jeg må vælge Star Trek fra 09'.
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2015 kl. 09:36
Hvis de begynder at bruge ét og samme mix til bio og hjemmet, er det da mega fede nyheder. Jeg hader tanken om, at de har lavet et mix som er optimeret til screening room med kendt target for alt og derefter re-mixer de til hjemmet i et forsøg på, at få det til at lyde godt i en stue. 
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2015 kl. 09:39
@ Jonas

Ja hvis det er tilfældet, så er det den bedste nyhed ever og DTS X vinder internettet 👍
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2015 kl. 09:41

@ Gonzo

Jeg vil møde hvilket som helst af "dine" (😊) Master mix, hvis jeg må vælge Star Trek fra 09'.

Man bliver jo nød til at vælge en film hvor lyden både er tilgængelig som Dolby og DTS, ellers sammenligner man jo æbler og pærer. Men bortset fra det, synes jeg at Star Trek har et godt lydmiks, men ikke fantastisk, der er mange film jeg synes har et bedre lyd end den.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2015 kl. 09:45
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Hvis de begynder at bruge ét og samme mix til bio og hjemmet, er det da mega fede nyheder. Jeg hader tanken om, at de har lavet et mix som er optimeret til screening room med kendt target for alt og derefter re-mixer de til hjemmet i et forsøg på, at få det til at lyde godt i en stue. 

Lige mine tanker. Endelig får vi adgang til biograf-mikset hjemme i vores små sale. Det skal bliver spændende at se, hvor mange film der kommer til at blive mikset i DTS:X. Men det bliver nok en del, da der allerede i løbet af sommeren åbner mere end 300 DTS:X biografer.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2015 kl. 09:46
Oprindeligt skrevet af dr gonzo dr gonzo skrev:

@ Gonzo

Man bliver jo nød til at vælge en film hvor lyden både er tilgængelig som Dolby og DTS, ellers sammenligner man jo æbler og pærer. Men bortset fra det, synes jeg at Star Trek har et godt lydmiks, men ikke fantastisk, der er mange film jeg synes har et bedre lyd end den.

ikke teknisk set. Det mix er ifølge målinger nærmest fejlfri. Men det betyder jo ikke at de valg der er taget , falder i ens smag
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2015 kl. 09:53
"Men ikke fantastisk"

Vi skal vist ha' fat i cyber politiet nu 😁
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2015 kl. 09:53
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

@ Gonzo

ikke teknisk set. Det mix er ifølge målinger nærmest fejlfri. Men det betyder jo ikke at de valg der er taget , falder i ens smag

Netop. At matematikken er fejlfri, gør det jo ikke til god kunst. Man kan heller ikke lave en beregning, der kan bedømme om Mona Lisa er et perfekt maleri.

Hvad fanden betyder det egentlig at det "ifølge målinger er nærmest fejlfri"?
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2015 kl. 10:19

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

@ Gonzo

Netop. At matematikken er fejlfri, gør det jo ikke til god kunst. Man kan heller ikke lave en beregning, der kan bedømme om Mona Lisa er et perfekt maleri.

Hvad fanden betyder det egentlig at det "ifølge målinger er nærmest fejlfri"?

ingen kompresion/overstyring...etc. Ingen high pass filter på LFE. Der er mange ting der teknisk kan gå galt...og som generelt går galt...bare ikke på det mix. Hør Warp scenen - sådan skal sub bas lyde
Til top

Besvar Besvar Side  <1 78910>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu