|
DTS X |
Besvar ![]() |
Side <1 78910> |
Forfatter | ||||
Berdel ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Januar-2012 Sted: Bramming Status: Offline Point: 1153 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
![]() |
||||
dr gonzo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1316 |
|||
Vejdrup >>> korrekt. Men forskellen er, at med Atmos er den objektbaseret metadata, anderledes kodet til biograferne, i forhold til consumer brug. Så hvis filmen skal udgives som streaming, eller på disc, med et Atmos lydspor skal den omkodes og remixes. Hidtil er næsten alle film udgivet på hjemmemarkedet blevet remixed til nearfield, så selv om der er tale om et Dolby True HD, Dolby Atmos eller DTS HDMA-lydspor så er der faktisk ikke tale om det samme miks som vi hører i biografen, men et near field remix. Hvis jeg forstår DTS' udmelding korrekt, er det ikke nødvendigt at lave dette remix med DTS:X, da deres processor selv mixer det om til near field, baseret på det speaker layout det skal afvikles i. Altså kan et DTS:X mix spare udgiverne penge, i forhold til et Dolby Atmos mix. Jeg tror ikke de er glade hos Dolby lige nu.
Expendable 3 remix Redigeret af dr gonzo - 10-April-2015 kl. 09:18 |
||||
![]() |
||||
dr gonzo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1316 |
|||
Sjovt, jeg har den stik modsatte opfattelse. Jeg har nogle enkelte udgivelse hvor der både er Dolbu True HD og DTS HDMA. og jeg fortrækker klart DTS-lydsporet frem for Dolby-lydsporet. |
||||
![]() |
||||
Therien ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-September-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1366 |
|||
@ Gonzo
Jeg vil møde hvilket som helst af "dine" (😊) Master mix, hvis jeg må vælge Star Trek fra 09'. |
||||
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
|
||||
![]() |
||||
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4464 |
|||
Hvis de begynder at bruge ét og samme mix til bio og hjemmet, er det da mega fede nyheder. Jeg hader tanken om, at de har lavet et mix som er optimeret til screening room med kendt target for alt og derefter re-mixer de til hjemmet i et forsøg på, at få det til at lyde godt i en stue.
|
||||
![]() |
||||
Therien ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-September-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1366 |
|||
@ Jonas
Ja hvis det er tilfældet, så er det den bedste nyhed ever og DTS X vinder internettet 👍 |
||||
|
||||
![]() |
||||
|||
Man bliver jo nød til at vælge en film hvor lyden både er tilgængelig som Dolby og DTS, ellers sammenligner man jo æbler og pærer. Men bortset fra det, synes jeg at Star Trek har et godt lydmiks, men ikke fantastisk, der er mange film jeg synes har et bedre lyd end den. |
||||
![]() |
||||
|||
Lige mine tanker. Endelig får vi adgang til biograf-mikset hjemme i vores små sale. Det skal bliver spændende at se, hvor mange film der kommer til at blive mikset i DTS:X. Men det bliver nok en del, da der allerede i løbet af sommeren åbner mere end 300 DTS:X biografer. |
||||
![]() |
||||
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
|||
ikke teknisk set. Det mix er ifølge målinger nærmest fejlfri. Men det betyder jo ikke at de valg der er taget , falder i ens smag |
||||
![]() |
||||
|||
"Men ikke fantastisk"
Vi skal vist ha' fat i cyber politiet nu 😁 |
||||
|
||||
![]() |
||||
|||
Netop. At matematikken er fejlfri, gør det jo ikke til god kunst. Man kan heller ikke lave en beregning, der kan bedømme om Mona Lisa er et perfekt maleri. Hvad fanden betyder det egentlig at det "ifølge målinger er nærmest fejlfri"? |
||||
![]() |
||||
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
|||
ingen kompresion/overstyring...etc. Ingen high pass filter på LFE. Der er mange ting der teknisk kan gå galt...og som generelt går galt...bare ikke på det mix. Hør Warp scenen - sådan skal sub bas lyde |
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 78910> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |