|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
janriis ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 65 |
![]() Sendt: 10-April-2010 kl. 12:20 |
Hej alle
Fik omsider sat mit surround sæt op (Onkyo TX-SR607+Focal Sib+Sony BDP-S360) og kalibreret det med den medfølgende mikrofon (ret belastende lyd iøvrigt, fruen var ikke begejstret :-) Nu ville jeg så se Underworld, hvor man jo kan vælge DTS-HD Master audio, men det vises ikke på receiveren. Jeg har prøvet at bladre igennem de forskellige listening modes på knappen Movie/TV, men stadig vises det ikke at det er i ovennævnte format. Brugsforvirring gav mig ikke rigtigt nogen hints om hvad jeg evt. har gjort forkert, så jeg håber at der er nogen herinde der har en ide. FYI er det sat op som et 5.1 system. Nogen der iøvrigt kan oplyse mig lidt mere om de listening modes der kan vælges imellem på Onkyo 607 ? - herunder hvad der er det optimale valg mellem: AllchStereo, T-D (Theater Dimensional), DTS Surround Sensation m.fl.
|
|
Hilsen
Jan R. Sørensen |
|
![]() |
|
Skyum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4169 |
![]() |
Jeg kan ikke huske hvordan min Onkyo var mht. setup,men du skal sætte den AUTO/DIRECT hvis der er sådan en indstilling. Så skulle den selv finde det rette format. Det kan dog også godt være du skal indstille din BD-afspiller til det format du ønsker. Mht. de indstillinger "AllchStereo osv... er det vist en form for kunstig surround, og det kan være derfor den ikke vælger DTS-HD. Den skal stå på auto-surround..
Kun teori, ikke konkret viden.
|
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
du bruger vel HDMI mellem 607 og 360 og fra 607 til dit tv. Din afspiller skal sættes til at bitstream.
ellers kommer der ikke noget i dit display DTS-HD Master kan man ikke selv vælge, det skal komme automatisk. dog skal man selv vælge det lydformat på nogen film, ellers bliver det kun til almindelig dolby digital Redigeret af xcardman - 10-April-2010 kl. 12:34 |
|
![]() |
|
len61 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Januar-2007 Sted: Ama'r Status: Offline Point: 1499 |
![]() |
Afspilleren skal ikke outputte pcm ,men raw. Ved ikke om det kan være det ,du kører vel lyd igennem hdmi ? Jeg har ikke onkyo selv, så det er kun "førstehjælp" jeg kan yde !
![]() |
|
Lauri Törni/Larry Thorne
Soldier under 3 Flag's |
|
![]() |
|
len61 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Januar-2007 Sted: Ama'r Status: Offline Point: 1499 |
![]() |
Den klarede cardxman lige for snuden bitstream/raw !
|
|
Lauri Törni/Larry Thorne
Soldier under 3 Flag's |
|
![]() |
|
janriis ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 65 |
![]() |
Jo, jeg kører HDMI fra min 360 til receiveren. Det bekymrer mig faktisk lidt, at opløsningen kun er 720 og ikke 1080 som den egentlig burde være. Der er vist ikke så mange muligheder på min Sony BDP-S360. Under options kan man vælge AV-synk og lydfilter under lyd og billedkvalitet undere video. Der er vist ikke noget sted man kan vælge bitstream.
|
|
Hilsen
Jan R. Sørensen |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
Jamen den er da helt gal!!!
Kan du ikke inde i menuen vælge AUTO, så du får maximalt output på BD: 1080p. Eller vælge det exact?
|
|
![]() |
|
Kratz ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 284 |
![]() |
Der må også være et sted du kan vælge mellem PCM eller bitstream på BD'en.
Det lyder ikke som om du har været inde i den rigtige menu endnu. Hvad står der i dit receiver display nu?
Det er meget forskelligt fra producent til producent hvad forbindelsen kaldes, men som tidligere nævnt skal du finde en indstilling på receiveren som hedder Auto/direct/straight eller ligenende. Du skal ikke benytte en af de surround funktionaliteter receiveren selv genererer. Disse er meget gode til almindeligt TV, men ikke til DVD/BD.
|
|
Panasonic TX-P55VT60, Yamaha DSP-Z7, B&W XT-serien, Oppo BDP-83SE, Panasonic DMP-BDT220
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
Jamen som sagt tidligere skal man slet ikke foretage sig noget som helst ved Onkyo recieveren. Den skifter selv til det relevante lydformat når der sendes bitstream til den
|
|
![]() |
|
Fakker ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-April-2008 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 315 |
![]() |
janriis
du må rode lidt med din sony blu-ray maskine, for det er næsten sikkert, at det er der problemet er. |
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4119 |
![]() |
Check dette: http://www.kb.sony.com/selfservice/microsites/search.do?cmd=displayKC&externalId=C1001210&fes=true&mdl=BDPS360:
The steps below will help resolve the inability of the player to output a Dolby® Digital +, Dolby TrueHD, or DTS™ HD bitstream signal to an audio receiver or amplifier.
|
|
![]() |
|
![]() |
Endelig fandt jeg ud af det
![]() Damn den lyd er god nu :-)
|
|
Hilsen
Jan R. Sørensen |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |