recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DTS-HD Master audio fremgår ikke af receiveren
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDTS-HD Master audio fremgår ikke af receiveren

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
janriis Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 65
Direkte link til dette indlæg Emne: DTS-HD Master audio fremgår ikke af receiveren
    Sendt: 10-April-2010 kl. 12:20
Hej alle

Fik omsider sat mit surround sæt op (Onkyo TX-SR607+Focal Sib+Sony BDP-S360) og kalibreret det med den medfølgende mikrofon (ret belastende lyd iøvrigt, fruen var ikke begejstret :-)

Nu ville jeg så se Underworld, hvor man jo kan vælge DTS-HD Master audio, men det vises ikke på receiveren. Jeg har prøvet at bladre igennem de forskellige listening modes på knappen Movie/TV, men stadig vises det ikke at det er i ovennævnte format. 

Brugsforvirring gav mig ikke rigtigt nogen hints om hvad jeg evt. har gjort forkert, så jeg håber at der er nogen herinde der har en ide.

FYI er det sat op som et 5.1 system.

Nogen der iøvrigt kan oplyse mig lidt mere om de listening modes der kan vælges imellem på Onkyo 607 ? - herunder hvad der er det optimale valg mellem: AllchStereo, T-D (Theater Dimensional), DTS Surround Sensation m.fl. 
Hilsen

Jan R. Sørensen
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2010 kl. 12:29

Jeg kan ikke huske hvordan min Onkyo var mht. setup,men du skal sætte den AUTO/DIRECT hvis der er sådan en indstilling. Så skulle den selv finde det rette format.  Det kan dog også godt være du skal indstille din BD-afspiller til det format du ønsker.

Mht. de indstillinger "AllchStereo osv...  er det vist en form for kunstig surround, og det kan være derfor den ikke vælger DTS-HD.   Den skal stå på auto-surround..

Kun teori, ikke konkret viden.

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2010 kl. 12:31
du bruger vel HDMI mellem 607 og 360 og fra 607 til dit tv. Din afspiller skal sættes til at bitstream.
ellers kommer der ikke noget i dit display

DTS-HD Master kan man ikke selv vælge, det skal komme automatisk.
dog skal man selv vælge det lydformat på nogen film, ellers bliver det kun til almindelig dolby digital

Redigeret af xcardman - 10-April-2010 kl. 12:34
Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Point: 1499
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2010 kl. 12:34
Afspilleren skal ikke outputte pcm ,men raw. Ved ikke om det kan være det ,du kører vel lyd igennem hdmi ? Jeg har ikke onkyo selv, så det er kun "førstehjælp" jeg kan yde !LOL
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Point: 1499
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2010 kl. 12:36
Den klarede cardxman lige for snuden bitstream/raw !
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top
janriis Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2010 kl. 13:13
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

du bruger vel HDMI mellem 607 og 360 og fra 607 til dit tv. Din afspiller skal sættes til at bitstream.
ellers kommer der ikke noget i dit display

DTS-HD Master kan man ikke selv vælge, det skal komme automatisk.
dog skal man selv vælge det lydformat på nogen film, ellers bliver det kun til almindelig dolby digital

Jo, jeg kører HDMI fra min 360 til receiveren. Det bekymrer mig faktisk lidt, at opløsningen kun er 720 og ikke 1080 som den egentlig burde være.

Der er vist ikke så mange muligheder på min Sony BDP-S360. Under options kan man vælge AV-synk og lydfilter under lyd og billedkvalitet undere video. Der er vist ikke noget sted man kan vælge bitstream.
Hilsen

Jan R. Sørensen
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2010 kl. 13:20
Jamen den er da helt gal!!!

Kan du ikke inde i menuen vælge AUTO, så du får maximalt output på BD: 1080p. Eller vælge det exact?
Til top
Kratz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-November-2008
Point: 284
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2010 kl. 13:27
Der må også være et sted du kan vælge mellem PCM eller bitstream på BD'en.
Det lyder ikke som om du har været inde i den rigtige menu endnu. Hvad står der i dit receiver display nu?
Det er meget forskelligt fra producent til producent hvad forbindelsen kaldes, men som tidligere nævnt skal du finde en indstilling på receiveren som hedder Auto/direct/straight eller ligenende. Du skal ikke benytte en af de surround funktionaliteter receiveren selv genererer. Disse er meget gode til almindeligt TV, men ikke til DVD/BD.
Panasonic TX-P55VT60, Yamaha DSP-Z7, B&W XT-serien, Oppo BDP-83SE, Panasonic DMP-BDT220
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2010 kl. 14:05
Jamen som sagt tidligere skal man slet ikke foretage sig noget som helst ved Onkyo recieveren. Den skifter selv til det relevante lydformat når der sendes bitstream til den
Til top
Fakker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Aarhus
Point: 315
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2010 kl. 14:17
janriis

du må rode lidt med din sony blu-ray maskine, for det er næsten sikkert, at det er der problemet er.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4119
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2010 kl. 14:44
Check dette: http://www.kb.sony.com/selfservice/microsites/search.do?cmd=displayKC&externalId=C1001210&fes=true&mdl=BDPS360:

The steps below will help resolve the inability of the player to output a Dolby® Digital +, Dolby TrueHD, or DTS™ HD bitstream signal to an audio receiver or amplifier.

1. Press the HOME button on the supplied Blu-ray Disc player remote.
  2. Select the Set up [FIG. 1] icon using the left or right arrows.
  3. Select Audio Settings using the up or down arrows.
  4. Press ENTER .
  5. Select BD Audio Setting .
  6. Press ENTER .
  7. Select Direct .
  8. Press ENTER .
  9. Press TOP MENU to begin normal operation.

Til top
janriis Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2010 kl. 14:55
Endelig fandt jeg ud af det Tongue, det var jo ikke i options, men inde i opstartsbilledet jeg skulle ændre det, så nu viser den DTS-HD MSTR. Tak for alle forslag, de hjalp mig godt på vej.

Damn den lyd er god nu :-)
Hilsen

Jan R. Sørensen
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu