|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Lazy ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 02-Juli-2011 Status: Offline Point: 48 |
![]() Sendt: 02-Juli-2011 kl. 17:54 |
Hej, Da jeg er den heldige
ejer af en Sony STR DG820 receiver der kan dekode DTS-HD samt DolbyDigital
TrueHD og har HDMI 1.3 mv. vil jeg gerne sætte mit mediacenter op til at kunne
udnytte disse lydformater. På min receiver har jeg
tilkoblet 8 stk. højtalere som dts 7.1 (2 front, 2 surround, 2 rear, center og
sub) I mit mediacenter
anvender jeg grafikkort Gainward GeForce GTS 450 1GB GDDR5 som er koblet til min sony receiver via et HDMI kabel. Når jeg forsøger at
afspille et par af de film der ligger på disken på mediacenteret og som er fuld
hd blu ray med de originale DolbyDigital TrueHD formater kan jeg desværre
konstatere at min receiver skriver i displayet ”DTS 3/21” men hvad den skulle
skrive var: DB TrueHD??? Det er som om
grafikkortet nedskalerer DTS formatet til en ældre standard, men kortet skulle
være forberedt til at håndtere de nye hd formater. Er der rent faktisk nogen
der nogen sinde har fået deres mediacenter til at afspille DTS-HD eller DolbyDigital
TrueHD via deres receiver? |
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() |
JA jeg bruger det når jeg ser en BD. Både true HD og DTS master. Hvilken afspiller software bruger du?
BS |
|
![]() |
|
Lazy ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 02-Juli-2011 Status: Offline Point: 48 |
![]() |
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg benytter "ArcSoft TotalMedia Theatre 3" som er installeret som et plug-in i mediacenteret
|
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() |
BS |
|
![]() |
|
![]() |
prøv med prøveversionen af tmt5 den gør det væsentligt bedre. jeg skulle smide mit xonar ud og gå til et at HD5550 og TMT5 for at det virkede.
BS |
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Hvad detectes din skærm som? |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
![]() |
jeg er ikke sikker på jeg forstår spørgsmålet rigtigt, men den detectes som "sony avamp" under display indstillinger og som "sony avamp-1" under sound
skærmen er direkte tilsluttet receiveren
|
|
![]() |
|
![]() |
Redigeret af Lazy - 02-Juli-2011 kl. 21:18 |
|
![]() |
|
![]() |
YES, så virker det. Installerede en "prøveversionen" af tmt5 og nu skriver den "DTS-HD MSTR" i displayet på Sony receiveren når jeg afspiller Avatar Blue-ray fra mediacenteret.
Godt tip! og mange tak for hjælpen..... |
|
![]() |
|
![]() |
Du kan opgradere fra dit TMT3 til-5 og spare lidt der.... Jeg gav selv 71$ for licensen.
BS
|
|
![]() |
|
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
![]() |
Hiver lige denne her tråd frem.
Kan I få TMT 5 til, at afspille dts HD og DD True HD når I starter film via Windows Media Center ? TMT 5 kan fint afspille når jeg starter film op uden om WMC, men hver eneste gang jeg starter film op via WMC slår den over i multich pcm. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |