recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DTS-HD samt DolbyDigital TrueHD fra mit MS Mediace
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDTS-HD samt DolbyDigital TrueHD fra mit MS Mediace

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Lazy Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 02-Juli-2011
Status: Offline
Point: 48
Direkte link til dette indlæg Emne: DTS-HD samt DolbyDigital TrueHD fra mit MS Mediace
    Sendt: 02-Juli-2011 kl. 17:54

Hej,

Da jeg er den heldige ejer af en Sony STR DG820 receiver der kan dekode DTS-HD samt DolbyDigital TrueHD og har HDMI 1.3 mv. vil jeg gerne sætte mit mediacenter op til at kunne udnytte disse lydformater.

På min receiver har jeg tilkoblet 8 stk. højtalere som dts 7.1 (2 front, 2 surround, 2 rear, center og sub)

I mit mediacenter anvender jeg grafikkort Gainward GeForce GTS 450 1GB GDDR5  som er koblet til min  sony receiver via et HDMI kabel.

Når jeg forsøger at afspille et par af de film der ligger på disken på mediacenteret og som er fuld hd blu ray med de originale DolbyDigital TrueHD formater kan jeg desværre konstatere at min receiver skriver i displayet ”DTS 3/21” men hvad den skulle skrive var: DB TrueHD???

Det er som om grafikkortet nedskalerer DTS formatet til en ældre standard, men kortet skulle være forberedt til at håndtere de nye hd formater.

Er der rent faktisk nogen der nogen sinde har fået deres mediacenter til at afspille DTS-HD eller DolbyDigital TrueHD via deres receiver?

Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2011 kl. 18:01
JA jeg bruger det når jeg ser en BD. Både true HD og DTS master. Hvilken afspiller software bruger du?

BS
Til top
Lazy Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2011 kl. 18:02
Til top
Lazy Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2011 kl. 18:05
Jeg benytter "ArcSoft TotalMedia Theatre 3" som er installeret som et plug-in i mediacenteret
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2011 kl. 18:05
Oprindeligt skrevet af Lazy Lazy skrev:

HEHE...... Ja ca.

BS
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2011 kl. 18:19
prøv med prøveversionen af tmt5 den gør det væsentligt bedre. jeg skulle smide mit xonar ud og gå til et at HD5550 og TMT5 for at det virkede.

BS
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2011 kl. 19:16
Oprindeligt skrevet af Lazy Lazy skrev:

Hej,

Da jeg er den heldige ejer af en Sony STR DG820 receiver der kan dekode DTS-HD samt DolbyDigital TrueHD og har HDMI 1.3 mv. vil jeg gerne sætte mit mediacenter op til at kunne udnytte disse lydformater.

På min receiver har jeg tilkoblet 8 stk. højtalere som dts 7.1 (2 front, 2 surround, 2 rear, center og sub)

I mit mediacenter anvender jeg grafikkort Gainward GeForce GTS 450 1GB GDDR5  som er koblet til min  sony receiver via et HDMI kabel.

Når jeg forsøger at afspille et par af de film der ligger på disken på mediacenteret og som er fuld hd blu ray med de originale DolbyDigital TrueHD formater kan jeg desværre konstatere at min receiver skriver i displayet ”DTS 3/21” men hvad den skulle skrive var: DB TrueHD???

Det er som om grafikkortet nedskalerer DTS formatet til en ældre standard, men kortet skulle være forberedt til at håndtere de nye hd formater.

Er der rent faktisk nogen der nogen sinde har fået deres mediacenter til at afspille DTS-HD eller DolbyDigital TrueHD via deres receiver?

Hvad detectes din skærm som?
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Lazy Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2011 kl. 19:32
jeg er ikke sikker på jeg forstår spørgsmålet rigtigt, men den detectes som "sony avamp" under display indstillinger og som "sony avamp-1" under sound

skærmen er direkte tilsluttet receiveren
Til top
Lazy Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2011 kl. 21:17

Redigeret af Lazy - 02-Juli-2011 kl. 21:18
Til top
Lazy Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2011 kl. 21:18
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

prøv med prøveversionen af tmt5 den gør det væsentligt bedre. jeg skulle smide mit xonar ud og gå til et at HD5550 og TMT5 for at det virkede.

BS

YES, så virker det. Installerede en "prøveversionen" af tmt5 og nu skriver den "DTS-HD MSTR" i displayet på Sony receiveren når jeg afspiller Avatar Blue-ray fra mediacenteret.
Godt tip! og mange tak for hjælpen.....
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2011 kl. 21:37
Du kan opgradere fra dit TMT3 til-5 og spare lidt der.... Jeg gav selv 71$ for licensen.

BS
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2011 kl. 11:54
Hiver lige denne her tråd frem.

Kan I få TMT 5 til, at afspille dts HD og DD True HD når I starter film via Windows Media Center ?

TMT 5 kan fint afspille når jeg starter film op uden om WMC, men hver eneste gang jeg starter film op via WMC slår den over i multich pcm.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu