|
Dual band |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9429 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 22-August-2015 kl. 23:06 |
Hej
Jeg overvejer at skifte mine single band routere med en Dual band 802.11ac router. I dag kører mine routere med samme Ssid og password. Hvad gør man med en Dual band, skal man have 2 Ssid en til 5GhZ og en til 2.4GHz ? |
|
![]() |
|
TBK ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-Februar-2014 Status: Offline Point: 245 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
De to SSID kan være samme værdi eller forskellige.
Hvis du vil have kontrol over hvilet WLAN du vælger, da ikke alle devices automatisk vælg 5,2Ghz eller fortæller hvilket frekvensområde/channel de er forbundet til, så kan du tilføje et postfix - eks. "BlaNetwork - 5Ghz". |
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Online Point: 4829 |
Hej.
Da jeg stop i samme situation som dig valgte jeg at bruge den ssid til 5Ghz som min Asus AC router foreslog. Den ssid jeg selv tastede ind for 2,4 Ghz plus '_5G' det har jeg fundet ud af er smart. Men det er ikke alle der flytter lige så meget rundt på deres trådløse netværk som mig. Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 22-August-2015 kl. 23:33 |
|
![]() |
|
Glemte at spørge lahan hvor mange routere har du?
Hvor stort areal/etager skal du dække? Har du overvejet eventuelt med til dit nye setup at gå efter et dedikeret Access Point og en router uden AP? |
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9429 |
Jeg har 2 routere i dag. En fra yousee og en linksys.
Jeg dækker et hus på 2 etager hvor det er kabel mellem de 2 etager. Ca 170m2 i alt. Jeg overvejede at købe 2 stk Asus 680 Har i nogle andre alternativer ? |
|
![]() |
|
Mener du Asus RT-AC68U?
Router: Ubiquity Network EdgeRouter PoE (ERPoe-5 - https://www.ubnt.com/edgemax/edgerouter-poe/) AP: ZyXEL NWA1123-AC eller Ubiquity Networks UniFi AP-AC (UAP-AC - https://www.ubnt.com/unifi/unifi-ap-ac/) Redigeret af TBK - 23-August-2015 kl. 00:14 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |