|
Dual boot - vil det virke? |
Besvar |
Forfatter | ||
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10474 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 30-Marts-2021 kl. 19:08 |
|
Jeg har en 4½ år gammel stationær pc med Windows 10. Jeg kunne godt tænke mig også at installere Windows XP på den. Det vigtigste for mig er, at lyd- og grafikdrivere også vil virke i Windows XP, men kan jeg være sikker på det? Og er der andet jeg skal være opmærksom på inden jeg går i gang? Flemming
Redigeret af fltk - 30-Marts-2021 kl. 19:10 |
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19555 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis din computer indeholder elementer (eksempelvis grafikkort) der er forholdsvis nye, er det ikke sikkert at der er drivere til Windows XP til dem. Jeg er nysgerrig - hvorfor vil du køre XP? Klaus
|
||
fltk
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har selv samlet computeren og alt hardware er anskaffet på samme tid. Jeg tror ikke der er XP drivere til lyd- og grafikkort, men jeg har tidligere erfaret, at mange Windows 7 drivere også virker i XP. Jeg har nogle programmer samt noget USB hardware der er for gammelt til at virke i Windows 10. Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19555 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Find en gammel computer...... Klaus
|
||
fltk
Funktioner
Tak(0)
|
|
Dem har jeg nok af, men kunne godt tænke mig at nøjes med en til det hele. Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
||
mnielsen
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 2240 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Så skal XP sikkert geninstalleres... Kan man stadig opdatere skidtet hen til datoen for, hvor opdateringerne ophørte? Og Dualboot KAN virke, men kan også være noget skidt...
|
||
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock |
||
mnielsen
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 2240 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Og... I længden, vil du blive træt af at skulle tænke over dette, ved hver opstart: "Hvilket styresystem har jeg nu lyst til at køre med, i dag?" Fordi, du ved Dualboot jo skal vælge, hvad der skal starte op. Hver gang.
|
||
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock |
||
Jørgensen
Guld medlem Oprettet: 02-Februar-2008 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 886 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hej
Kan det virke at højreklikke på det program, der skal startes og vælge egenskaber og så vælge "Kompatibilitet"-fanen og så "Kompabilitetstilstand" "Kør dette program i kompatibilitetstilstand for:" og da vælge Windows XP i en af de to Service-Packs. Jeg har dog selv oplevet ved brug, at et gammelt spil kørte noget for hurtigt, så det er ikke sikkert, at det virker. Jeg ved heller ikke, hvordan det med ældre USB-hardware vil blive optaget af underliggende Windows 10, selvom det emuleres at skulle være Windows XP. Men det kan vel komme an på en prøve, hvis det ikke er afprøvet. Mvh. Jørgensen
|
||
ahp
Ny bruger Oprettet: 22-Marts-2010 Sted: dk Status: Offline Point: 12 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvad med at virtualisere XP?
|
||
Super bruger Oprettet: 03-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 446 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg ville i hvert fald ikke anbefale dig at have internet på den maskine, og jeg ville smide den på dens eget netværk. Kan du ikke køre en virtuel maskine i stedet? (Samme regel, ingen internet/netværk) Windows 10 bruger normalt UEFI, dvs din BIOS skal også tunes lidt for at kunne køre Windows xp.
|
||
BaaaaaH
|
||
fltk
Funktioner
Tak(0)
|
|
Efter alle disse "advarsler" har jeg overvejet helt at droppe det. Virtuel har aldrig været en option og heller ikke internet på XP delen. Hvad angår bios kan den vel indstilles til at anvende både UEFI og Legacy? Derudover er det vel blot et spørgsmål om måden harddisken bliver partitioneret på? Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
||
Storgaard88
Junior bruger Oprettet: 16-September-2015 Status: Offline Point: 28 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Brug Virtualbox i stedet for.
Der kan du også mappe USB enheder ind til din XP maksine. /Peter
|
||
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |