recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dual floppydtv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDual floppydtv

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
neoinspace Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 12-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Emne: Dual floppydtv
    Sendt: 07-September-2007 kl. 22:38

Hej

Jeg har endelig fået mit mce2005 op at køre rimeligt fornuftigt uden de store problemer. Nu har jeg så installeret 2 stk floppydtv med tilhørende TDC kabel kort, og det giver mig lidt kvaler, som jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig med.

Mit problem er at når jeg optager (manuelt) et program, f.eks. TV3, og jeg så skifter kanal, så kan mce lige pludselig ikke længere se de krypterede kanaler (som om jeg ikke havde et TDC kort i...), men hvis jeg så slår over på DR1 (stadig mens jeg optager....) så kan jeg godt optage DR1, men altså ikke se andre kodede kanaler.

Hvis jeg så f.eks. starter med at optage DR1, så kan jeg heller ikke se de kodede kanaler, men begynder jeg så at optage DR2, og stopper med at optage DR1, og skifter kanal, ja, så er de kodede kanaler igen tilgængelig.......lidt frustrerende!

Det virker som om mit ene TDC kort ikke virker, men det har jeg testet, og de virker begge fint.

Er der nogen der har en ide om hvad der er galt?

PS: tak for et verdensklasse forum :-)

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2007 kl. 10:55

Det virker som om, at MCE låser dit viaaccess cam kort, når du optager, og dette så går ud over det andet kort. Det kan være en fejl i pluginén til mce (altså floopydtv pluginén). Så den skal du nok lige vende med www.digital-everywhere.com

De plejer at være rimelig hurtige og flinke til at hjælpe.

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2007 kl. 10:56

Jeg formoder du har 2 stk viaaccess cam moduler og kort fra TDC? Hvis ikke, så er det derfor. Du skal have modul og kort i begge for at det virker.

Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2006
Point: 1028
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2007 kl. 13:45
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Jeg formoder du har 2 stk viaaccess cam moduler og kort fra TDC? Hvis ikke, så er det derfor. Du skal have modul og kort i begge for at det virker.

Alternativt kan man bruge en trådløs splitting hub, der deler både CAM og kort. Fås indtil videre kun til TDC (Viaaccess), men kommer snart til Stofa (Irdeto).

Prisen er selvfølgeligt en anelse højt, men er sparet ind i løbet af et års tid, når man medregner abb. på det ekstra kort.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2007 kl. 22:53

Hej,

Okay, det lyder som en mulighed. Har hørt atder skulle være en update (vistnok fra australien ???) som også kunne løse problemet med tab af kanalerne.....er det noget i kender til ?

Jeg prøve i mellemtie at skrive til digital-everywhere..

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2007 kl. 16:20

Hej igen,

Jeg har nu opdateret min firmware i begge floppydtv kort (sjovt nok er det 2 forskellige slags fimware...) og det hjælper ikke på mit problem.

Yderligere har jeg tjekket at jeg har de opdaterede drivere til alt (inkl. til firedtv...) også uden succes.

Er det evt. et problem at jeg "looper" mit antennesignal igennem det ene floppydtv kort over til det andet?. Burde det have indflydelse? Eller skal jeg have 2 antennesigneler, én til hvert kort ?

River snart håret ud af hovedet!!!   Er det her også et problem i Vista, eller er der nogen som bare har fået det her til at virke perfekt i vista. Jeg kan da ikke være den eneste med det her problem ?

Til top
fuldfart Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 01-December-2006
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2007 kl. 16:28
Det lyder godt nok frustrerende...

Du må meget gerne følge op på sagen når du en gang finder en løsning, da jeg så liiiiiiige afventer med at købe mig sådan et kort....

Du svarede aldrig på Kandersen's spørgsmål på om du har 2 kort, men ellers havde du vel kommenteret det eller ???  :-)

Umiddelbart burde det ikke være dit antennesignal, det kan højest blive lidt dårligere , men det burde ikke give de symptomer du beskriver..... ikke så'en logisk forstået i hvert fald.

Held og lykke !
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2007 kl. 19:58

Oprindeligt skrevet af fuldfart fuldfart skrev:

Det lyder godt nok frustrerende...

Du må meget gerne følge op på sagen når du en gang finder en løsning, da jeg så liiiiiiige afventer med at købe mig sådan et kort....

Du svarede aldrig på Kandersen's spørgsmål på om du har 2 kort, men ellers havde du vel kommenteret det eller ???  :-)

Umiddelbart burde det ikke være dit antennesignal, det kan højest blive lidt dårligere , men det burde ikke give de symptomer du beskriver..... ikke så'en logisk forstået i hvert fald.

Held og lykke !

Hej Fuldfart!

Jeg har 2 x floppyDTV i min maskine med tilhørende TDC selectorkort. Jeg har prøvet alle de foreslåede løsninger men uden resultat (tror muligvis det er en fejl man kan opleve afh. af ens udstyr, bundkort firewire, etc).

Jeg har i mellemtiden købt en Vista Ultimate, som jeg netop er igang med at teste....når jeg har noget nyt melder jeg gerne tilbage hvis du ønsker det.

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2007 kl. 23:40

Lige et simpelt spørgsmål.

Har du prøvet med andet software end Microsoft´s medie center løsning? Såvidt jeg husker, så følger Mytheater med FloppyDTV (og med de nyere kort følger Dvbviewer med). Begge skulle kunne håndtere 2 eller flere kort på een gang.
Hvis de virker, så er det næppe hardwaren det er galt med, men derimod Microsoft eller FloppyDTV driveren til Microsoft´s medie center.

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2007 kl. 01:22

Ikke fordi jeg kan bidrage mednoget løsnigsmæsigt, men kan informere om at jeg KÆMPEDE med Technotrend 3200 (Med Canal Digital) under Vista med nVidia drivere. Hold kæft noget lort! Alt gik på røven regelmæssigt. Til sidst gav jeg op, smed xp på.

ALT kører nu

DVBViewer md DVB-T og DVB-S med Cam modul så jeg kan se Canal Digital.  

Mangler lige at få Canal Digital HD op og køre

EDIT: DVB-T kører via Hauppauge HVR-1300

Redigeret af MCenterFreak - 15-September-2007 kl. 01:24
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2007 kl. 11:16

I forbindelse med en test af SmartWi jeg lige har læst, der er det værd at bemærke, at testeren benytter 2 x FloppyDTV, og dette virker perfekt i hans Vista installation.

Læs sidste afsnit før Konklution.

http://www.hifi-musik.dk/?page=visanmeldelse&id=96

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu