recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dual layer brænder?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDual layer brænder?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
fisterolfert Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 160
Direkte link til dette indlæg Emne: Dual layer brænder?
    Sendt: 21-December-2004 kl. 16:55

Hej gutter, går og overvejer at købe en dvd-brænder som skal kunne brænde i to lag.

Hvad er forskellen på dvd-r og dvd+r i dobbelt lag?

Det eneste jeg er interesseret i er at den skal kunne afspilles på en denon dvd afspiller.

Ved jo at dvd+r er mest udbredt så derfor også billigst så den vil jo være at fortrække...

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2004 kl. 17:25

Hej Fisterolfert

Der er ikke så mange "gamle" DVD-afspillere som kan afspille de dual-layer skiver man brænder selv.

Men prøv at se om din DVD afspiller er testet på http://www.videohelp.com/dvdplayers (kig efter DVD+R DL nede i skemaet)

DVD-R DL findes ikke endnu. De brændere du kan købe nu brænder på DVD+R DL.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2004 kl. 17:38

Har kigget på siden og den siger at jeg godt kan. Men forhandleren siger jeg ikke kan så er lidt forvirret.

Det er en denon dvd-700

problemet er i følge forhandleren at det er dual layer og ik engang de nye denon modeller sku kunne det.

Lyder bare lidt mærkeligt efter hvad man høre rundt om på nettet

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2004 kl. 18:47

Hej Fisterolfert

Oprindeligt skrevet af fisterolfert fisterolfert skrev:

problemet er i følge forhandleren at det er dual layer og ik engang de nye denon modeller sku kunne det.

Lyder bare lidt mærkeligt efter hvad man høre rundt om på nettet

De data som du finder på videohelp.com er indsendt af brugerne, så der kan være fejl i dem. Der kan også være forskelle på mærker af skiver, måske afspiller den nogle mærker men ikke andre.

Der er også den mulighed at enkelte Denver modeller kan, og din er en af dem. Men i første omgang må du nok tro på hifi-klubben, når de siger at den ikke kan. Det vil være dumt at investere i den tro at den kan, og så at de har ret

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2004 kl. 20:13

Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

De data som du finder på videohelp.com er indsendt af brugerne, så der kan være fejl i dem.

Nej da, alt hvad der står på Internettet er sandt

Jeg ville dog selv hellere sætte min lid til et par brugere der rent faktisk har testet - frem for en forhandler/producent der siger nej. Afhængig af hvilken gruppe producenten tilhører (DVD Forum / DVD+RW Alliance) nægtes alt kendskab til konkurrentens format.

Når det er sagt, er der selvfølgelig forskel på medier, brændere mv. og det kan være du skal benytte bestemte fabrikater af DVD+R9 DL skiver for at få Denon afspilleren til at kunne læse dem (lad være med at købe 50 stk. DVD+R9 DL medier fordi du ser et godt tilbud - prøv dig frem ).

/Lars

Redigeret af laursen
Redaktør, recordere.dk
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2004 kl. 12:26

jo tak for hjælpen gutter.er der nogen steder man kan se om det er + eller minus denon støtter? har kigget på både dvd-forum og alliance men stod ik noget om denon.

hvad er jeres erfaring med film på 4,7gb skiver?

Jeg syntes de er ok hvis det er "korte" film men animations film og film over to timer syntes jeg sagtens man kan se er i dårligere kvalitet.

Er der nogen tommelfinger regel for hvor meget man kan putte på uden det går for meget ud over kvaliteten?

Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2004 kl. 13:50

er der nogen steder man kan se om det er + eller minus denon støtter? har kigget på både dvd-forum og alliance men stod ik noget om denon.

Denon er ikke med i DVD+RW Alliance (se listen her), men kun i DVD Forum (medlems-liste). Da DVD Forum har fastsat DVD Video standarden er alle producenter af DVD produkter medlem her (PC SW, HW, DVD afspillere/optagere mv.). Selvom flere af DVD optager producenterne ikke officielt understøtter DVD+ formatet, benytter de dog DVD drev fra underleverandører som understøtter formatet (NEC, Hitachi LG, LiteOn mv.) - derfor er der ofte intet problem i at benytte DVD+ selvom optager fabrikanten ikke vil kendes ved formatet (JVC, Pioneer m.fl.).

Er der nogen tommelfinger regel for hvor meget man kan putte på uden det går for meget ud over kvaliteten?

Om der er noget 'officielt' tror jeg ikke. De fleste DVD medier sælges dog med betegnelsen 'For 240 min. DVD Video'. Min erfaring viser også at 240 min. er maksimalt for et acceptabelt billed på en DVD optager.

Benyttes derimod de kompressions-optimerede DVD 'standarder' som KDVD / XDVD samt en god multi-pass indkoder på PC (Cinemacraft encoder eller TMPGEnc Express) - kan 4 timer uden problemer ligges på en 4.7GB DVD (i fuld opløsning!).

/Lars

Redaktør, recordere.dk
Til top
tychsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-November-2004
Point: 476
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2005 kl. 12:57

Oprindeligt skrevet af lars lars skrev:

Benyttes derimod de kompressions-optimerede DVD 'standarder' som KDVD / XDVD samt en god multi-pass indkoder på PC (Cinemacraft encoder eller TMPGEnc Express) - kan 4 timer uden problemer ligges på en 4.7GB DVD (i fuld opløsning!).

Halli hallo og lige et øjeblik... hvad er KDVD og XDVD??? Jeg kender kun til DivX og Xvid som mange afspillere ikke kan afspille (da det jo kræver en decoder).

Er KDVD og XDVD en slags "DivX"-komprimering der ikke kræver seperat decoder???

Redigeret af tychsen
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2005 kl. 17:43

Oprindeligt skrevet af tychsen tychsen skrev:

Halli hallo og lige et øjeblik... hvad er KDVD og XDVD??? Jeg kender kun til DivX og Xvid som mange afspillere ikke kan afspille (da det jo kræver en decoder).

Jeg har selv haft lidt svært ved at finde god information om emnet. KDVD/XDVD er proprietære formater som blot ændrer på kvantiserings-matricen til MPEG2 video strømmen. Denne ændring har øjensynligt stor betydning for indkodere som TMPGEnc og Cinemacraft. KDVD/XDVD skulle stadig være fuldt kompatible med DVD Video - og ER altså MPEG2 kompression!

Jeg er endnu ikke stødt på en afspiller der ikke kunne vise KDVD optagelser! (men der findes kompatibilitets-lister her og her).

/Lars

Redaktør, recordere.dk
Til top
tychsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2005 kl. 12:26
Oprindeligt skrevet af laursen laursen skrev:

Jeg er endnu ikke stødt på en afspiller der ikke kunne vise KDVD optagelser! (men der findes kompatibilitets-lister her og her).

Ok... hvilken er så bedst?

Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2005 kl. 15:14

???!?

Kan du uddybe det spørgsmål lidt!!?! (jeg har ikke prøvet XDVD, hvis det var en format-sammenligning du spørger til)

/Lars

Redaktør, recordere.dk
Til top
tychsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2005 kl. 16:02
Oprindeligt skrevet af laursen laursen skrev:

???!?

Kan du uddybe det spørgsmål lidt!!?! (jeg har ikke prøvet XDVD, hvis det var en format-sammenligning du spørger til)

/Lars

Ok... ja, det var sådan lidt henad, om det ene er klart bedre end det andet... men de er sikkert meget ens...

Hvordan foregår det? Altså, det er vel ikke som med DVDShrink, hvor alt det er ret nemt at komme ud på den anden side, med en komprimeret DVD. Eller er det plugins til Shrink???

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu