|
Dual sub til hjemmebio |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
jonit ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 219 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 03-August-2016 kl. 13:20 |
Jeg er nu efter rigtigt mange overvejelser omkring upgrade af subwoofer i min hjemmebio, nået frem til at jeg går efter at der skal være to ens subs i min fremtidige hjemmebio.
Jeg tror jeg går efter en stk. ny SVS PB1000 i første omgang og så senere spæde en mere til. Hvis den ikke skulle indfri mine forventninger, kan jeg jo spæde op med en SVS PB2000 senere eller sende den tilbage og derefter afprøve andre løsninger. I mine overvejelser har der været mange subwoofere i spil, både bruge og nye. Jeg har lyttet til flere brugte bl.a. Audiovector S400, Klipsch sw112, oa. men de faldt ikke i min smag. Jeg har også lyttet til en XTZ 10.17 men kun i et musik setup, så det var lidt svært at vurdere dens potentiale i et surround setup, og altid svært når lytterummet ikke er ens eget. Men er nået frem til at det sikre (for mig) er at købe nyt, enten SVS eller XTZ, for så kan jeg jo levere tilbage hvis ikke jeg bliver tilfreds. Men der er stadig en lille tvivl, Jeg har ikke hørt en SVS da jeg ikke lige har været forbi odense, da jeg bor i storkbh. Jeg har kun hørt en XTZ 10.17 med musik, men ikke i et surround setup (eller det kunne også være en 12.17 som budgettet også lige kan række til) så derfor stadig i tvivl, tror dog mest på PB1000 set i forhold til mit primære formål, Film. PB1000 skulle gå lidt dybere og klare denne disciplin bedre en XTZ 10.17?, men jeg ved det jo ikke har ikke selv hørt det. Hvis der er nogle der har hørt både SVS PB1000 og/eller XTZ 10.17/12.17 og kan komme med en vurdering af hvad de syntes fungerer bedst til film, hører jeg gerne mere. Nuværende Lyd setup 7.1: 2 stk. Dali suite 3.5 Front 1 stk. Dali suite Center 2 stk. Dali Suite Rear (Surround) 2 stk. Dali Blue R1000 (Surround Back) Audio Pro B 1.35 Sobwoofer (måske får den lov til at arbejde sammen med den nye, indtil nr. 2 ny kommer) Onkyo TX-NR 809 7.2 AV Reciever helt ny Minidsp 2*4 og UMIK-1 (som jeg skal bruge til rumkorrektion af subs) pfh Tak, Jonit |
|
Jonit... , Se mere her...
Min Bio |
|
![]() |
|
Berdel ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Januar-2012 Sted: Bramming Status: Offline Point: 1155 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har haft 2 stk xtz 99w 12.16 i min bio og de spillede rigtig godt. De kom dog lidt til kort når jeg spillede meget højt i enkelte film - jeg havde ikke parametrisk EQ på dengang, så måske de kunne styres bedre. Men jeg ville derfor ikke gå ned i 10" hvis det var mig. Man kan nogle gange finde 12" på brugtmarkedet til yderst fornuftige priser.
Ellers tror jeg at deres Cinema sub 1X12 ville være ideel - var selv meget tæt på at købe dem.
Redigeret af Berdel - 03-August-2016 kl. 14:10 |
|
![]() |
|
jonit ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 219 |
tak for dit svar ja, 12.17 for jo også mange roser med på vejen, men stadig syntes jeg at kunne læse i div forum at svs kan lidt mere til film.
Jeg kigger også brugt, men er lidt tilbageholden, hvis ikke kan høre dem først, (og syntes ikke der har været så mange svs eller xtz her på det sidste i kbh/sjælland området) gider ikke brænde inde med nogen jeg ikke kan lide lyden af.
|
|
Min Bio |
|
![]() |
|
Så fik jeg taget en beslutning, har købt og modtaget 1. stk SVS PB1000 subwoofer, og har lige brugt et par timer og har lyttet en masse demo scener, hørt musik 2 ch + multich, osv, og vauw et godt upgrade. Læs mere på min bio tråd.
|
|
Min Bio |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |