|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
alindegaard ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 22-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6 |
![]() Sendt: 22-August-2008 kl. 21:34 |
|
Jeg er ved at lave min ældre computer om til et mce og har lige et par hurtige spørgsmål. Jeg vil gerne optage et program og se et andet, så skal jeg vel bruge en dual tv tuner, men hvilken? har kun alm PCI port. Skal man overveje at der bliver slukket for det analoge signal i 2009 og tænke på en digital løsning? Jeg får signal gennem Yousee og hvilken løsnng vil så være bedst og billigst hvis det skal være digitalt? Kan man sætte en hd boks til et mce? Jeg vil jo stadig gerne kunne optage et program og se et andet Jeg håber at nogen kan hjælpe... Tak |
||
![]() |
||
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
|
Det skal være en dual tuner, hvis du skal se et program mens du optager et andet.. yousee lukker IKKE for det analoge net i 2009, de har indtil videre sagt de nok fortsætter 10 år endnu, hvilket er uvist, men der ingen planer om at lukke samtidig med "luft" nettet lukker for analog.. En digital løsning med yousee er 2 stk DVB-C tunere med tilbehør, som er 2 stk cam og 2 stk yousee kort(400 per stk om året) ialt ligger en digital løsning med 2 tunere fra ca. 2500 og op med det hele(alt efter hvilken mærker man vælgere),+ gebyrene hver år. at sætte en boks til MCE skulle efter sigene være muligt, men noget rod, og det fungere ikke godt..
|
||
![]() |
||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
|
Køb 2 stk FireDTV firewire DVB-C tunere+ 2stk Viaaccess CAM evt overvej DVBviewer... Pris ca 3500kr
En billigere løsning er 2 x Technotrend C-1501+CI og 2 x Viaacces CAM Kræver 2 pci stik og 4 pci pladser i dit kabinet. Denne løsning anbefales IKKE til Vista Media Center med mindre du ved hvad du laver. pris ca 1800kr ink forsendelse Redigeret af Patriarken - 22-August-2008 kl. 21:56 |
||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
||
![]() |
||
alindegaard ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 22-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6 |
![]() |
|
tak for jeres svar. Jeg synes måske det er lidt vildt at skulle smide 400 kr. efter Yousee hvert år, så hvis det nu skal være en analog løsning, hviket kort er det bedste? Skal det evt. være 2 single tuner? Jeg har ikke PCI-e på mit bundkort og jeg synes kun at jeg kan finde dual tuner kort som passer til PCI-e |
||
![]() |
||
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
|
hauppauge pvr500 er en dual tuner til pci.. |
||
![]() |
||
Bambus ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 392 |
![]() |
|
Jeg tror, at du hurtigt kommer til at erkende, at det analoge signal er elendigt. Det skulle i hvertfald undre mig meget, hvis du får et analog signal, der er meget bedre end det de fleste andre har erfaret. Troede også, at jeg selv kunne "nøjes" med det analoge signal, men erkendte hurtigt, at jeg måtte købe en FireDTV DVB-C tuner med et Viaccess CAM og et dertil hørende kort fra YouSee. Herefter har jeg så heller ikke noget at udsætte på signalet. |
||
![]() |
||
Niels Chr ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 176 |
![]() |
|
Jeg vil helt klart anbefale en dual tuner, køb en hvor der er 2 tunerer på samme kort da der spare strøm i forhold til 2 sepperate single tunere...
Jeg har gode og dårlige erfaringer med Happauges kort (har haft dem i over 3 år) - pudsigt nok havde jeg dårlige resultater mens kortet sad i en anden PC, men efter jeg satte det over i HFX MCE har det givet krystal klart billede (fra yousee) - måske det har noget med MB / strømforsyning at gøre. pt er Happauge kortet vores eneste fjernsyn og vi har ingen klager over billed kvaliteten, som er på samme højde som vores tidligere B&O fjernsyn. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg synes så ikke det analog tv signal vi havde på vores PVR500 var så elendigt, jo digital tv er da klart flottere, men synes det var ganske okay med analog.. det kommer også an på hvor godt ens signal kilde er.. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |