recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dune HD BASE 3D og Yadis
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dune HD BASE 3D og Yadis

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Dune HD BASE 3D og Yadis
    Sendt: 28-Januar-2014 kl. 21:30
Hej

Jeg har lige bestilt en, Dune HD BASE 3D.

Jeg håber i kan hjælpe mig med et par spørgsmål omkring afspilleren og Yadis. Jeg vil gerne være lidt på forkant med det hele og har læst en del om det. Der er dog et par ting, jeg ikke synes, jeg kan finde informationer om.

Planen er at jeg skal bruge en Netgear ReadyNas Nv+ V.2 som NAS og der afspilles derfra.

Spørgsmål:

Jeg kan ikke blive klog på når der eksporteres, hvor den gemmer film infoen henne, når man vil anvende NAS-Serveren som ''harddisk''

Det info skal vel lagres til et sted, hvor er det henne? (Kan man evt. bruge USB stik)

Redigeret af JackD84 - 28-Januar-2014 kl. 21:42
Til top
Tubbe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Januar-2005
Sted: København
Point: 206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tubbe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2014 kl. 22:37
Jeg gemmer bare mit på NAS'en, skulle mene at man også kan gemme det på en usb.
Sony 55W805b
Android SHIELD TV
Sony Playstation 3
Panasonic DMR-BCT74
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2014 kl. 11:34
Går ud fra når du siger du gemmer på NAS'en at du i rubrikken workspace laver en sti til NAS-Serveren, hvor den gemmer info til film?
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2014 kl. 13:35
Det er i princippet ligegyldigt hvor du gemmer Yadis' eksekveringen. Jeg eksporterer selv til en USB-nøgle, men faktisk laves eksporteringen imens nøglen sidder i afspilleren og så eksporterer jeg til et netværksdrev som min USB-nøgle er mappet til.

Din Dune er ligeglad med hvor du gemmer Yadis - du skal bare have en genvej til eksekveringen lagt på din forside i Dune. Der er ikke gemt nogen information omkring lokationen af eksporteringen med, så du kan i princippet flytte den rundt som du vil - det er kun information om hvilken netværks-sti dine film ligger på der gemmes.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2014 kl. 14:25
hvrfor yadis og ikke Zappiti ? jeg bruger selv Zappitit. Men hvis Yadis er bedre, vol jeg da hoppe på det
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2014 kl. 17:47
Det er vist nemmest at vente med flere spørgsmål til jeg får afspilleren og får rodet lidt med den.

Jeg har dog et lille spørgsmål, skal der installeres yaDis på dune afspilleren, eller ligger programmet allerede på afspilleren?

Redigeret af JackD84 - 29-Januar-2014 kl. 17:51
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2014 kl. 22:38
Det er ikke noget man installerer som sådan. Du åbner bare det sted hvor du har eksporteret Yadis til, og så kører du genvejen. Hvis du eksporterer til roden af en USB stick, så vil Yadis poppe op som et ikon på forsiden.
Til top
Chaospling Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Juli-2007
Point: 553
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chaospling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2014 kl. 20:21
Må jeg lige spørge til Dune HD Base 3D - Vil der være nogen nedgang i lydkvalitet/lydformater, hvis man vælger at køre lyd ud gennem den optiske udgang?
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2014 kl. 21:13
Ja, i den forstand at SPDIF ikke kan overføre HD lyd.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chaospling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2014 kl. 22:56
Kan et coax-kabel overføre HD lyd? Min receiver har nemlig kun HDMI 1.3, så hvis jeg vil afspille 3D via denne, så må jeg tage lyden ud på anden vis end HDMI.
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2014 kl. 23:06
Coax kabel kan heller ikke overføre HD lyd.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chaospling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2014 kl. 23:46
Damn! Og nu troede jeg lige at Dune HD Base 3D var svaret på mine bønner!
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu