recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dune Hd max, det nye chipset ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dune Hd max, det nye chipset ?

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
tenergy 05fx Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Maj-2011
Sted: Kolding, Danmar
Status: Offline
Point: 61
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tenergy 05fx Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2012 kl. 17:27
Oprindeligt skrevet af Sploink Sploink skrev:

Eneste chip som er værd at vente på, er SMP 8910. Ved MM Vision om det er denne ?
MM Vision oplyste mig om at det er 8646 chippen der kommer i den nye version.
Den kommer i andet kvartal marts-juni Cry det er lang tid at vente..
Panasonic PZ 85 42"
Marantz HDMI Receiwer.
Dune hd smart d1
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 4172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2012 kl. 17:31
Oprindeligt skrevet af M-P-A M-P-A skrev:

Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Jeg syntes den er hurtig nok.
Men fjernbetjening er alt for følsom for retningen du peger med den.
Det har jeg først bemærket nu hvor jeg går fra logitech til nevo styring og bruger originalen i mellemtiden.

Enig i hastigheden, mht følsomheden er min lige i skabet både med org. og en ældre logitech.

Eneste anke med boksen er at den er for besværlig at customize, dvs programmer til fanart / menuer osv er for besværligt i forhold til andre maskiner.

Yamj til Popcorn hour kørte en del hurtigere og kunne klares med en timer og en .bat fil, dog nærmest ikke eksisterende mht børnefilm.

Thumbgen til WDTV Live - er igen mere af det samme som som mymovies tilbyder, en skabelon som en scraper udfylder såfremt at den gider at finde den rette film (mymovies scraper er jeg ikke vildt imponeret over)

Media library til WD TV - fik det aldrig til at virke over netværket og gav op, meget lidt fleksibelt.

Derfor er min dune hd røget i sekundær position og ind i soveværelset,  er simpelthen for vant til xbmc og dets enkelthed/waf.

Hvad er det xbmc kan som mymovies ikke kan.
Er først lige begyndt at køre mymovies fra i mandags og har ikke prøvet andet.

Det med fjernbetjeningen kan skyldes min lyddøde sorte biograf. Men stadig dårlige end dem til de andre ting der står i rack.
Det fede ved den er især ipadstyringen af din dune, som ingen andre vel kan eller ?

Redigeret af SVP03 - 06-Januar-2012 kl. 17:34
SVP03
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Point: 1966
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MaXer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2012 kl. 18:18
På min Dune TV 101 skal man også pege meget direkte på den med fjernbetjeningen, så det er ikke pga. rummet.

Menuen på selve Dune systemet er fin nok, men det går helt vildt langsomt i Zappiti. yaDIS er bedre her, men stadig ikke helt godt nok. Ved ikke om en hurtigere chip kan hjælpe på det, da det nok også har noget med netværket og 3.-parts programmet at gøre, men håber på det.
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2012 kl. 18:40
Det med fjernbeetjeningen er på en max.
Mymovies kører fint på max og 101.

Har i husket at slå hurtig netadgang til eller hvad det hedder.
SVP03
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MaXer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2012 kl. 18:45
Jeg kan ikke bruge den gratis udgave af MyMovies til noget, desværre. Ville gerne prøve det. Men jeg kan ikke sammenligne hastigheden med Zappiti og yaDIS når jeg kun kan tilføje 50 titler. Zappiti og yaDIS kørte fint og relativt hurtigt til at starte med, bare med et par film. Men blev hurtigt en del langsommere.

Edit: Fast SMB og network er slået til, forresten.

Redigeret af MaXer - 06-Januar-2012 kl. 18:47
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2012 kl. 18:47
Hmm er det ikke kun ipad version der koster 42,-
SVP03
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MaXer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2012 kl. 18:50
Jeg hentede gratis-versionen til mac. Den scrapede også vildt ringe. Fandt ikke halvdelen af titlerne. Jeg har en virtual windows til Zappiti og yaDIS, kan være jeg skal prøve mymovies derfra. Er det ikke begrænset hvor mange titler man kan tilføje i windows-versionen? Der er jo det der point-system.
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2012 kl. 18:55
Har kun collection manager og ipad pro.
Har godt set det med point, men den har ikke bedt om nogen endnu til det jeg bruger den til.
Men hvis der er gratis prøveperiode har jeg ikke lige set det nogen steder.
SVP03
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MaXer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2012 kl. 19:23
Hov, fik vist blandet lidt rundt på MyMovies og DuneX (som er til mac). DuneX var sindssygt dårlig til at scrape, MyMovies har begrænsningen. Der er desuden det med MyMovies, at der skal hver film ligge i sin egen mappe, det gør mine ikke. Man kan vælge om filmene ligger i egen mappe eller ej, men man kan ikke få lov til at vælge den uden mapper... meget skidt, synes jeg...
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2012 kl. 19:31
Der sikkert fordele og ulemper.
Jeg har bare rippet min film med dvdfab, og de ligger på NAS med en mappe jeg har navngivet,
Den fandt 80% af cover.
Med mindre det pludseligt koster penge. Beholder jeg det, alene grundet ipad app.
SVP03
Til top
bomndk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Marts-2006
Point: 422
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bomndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2012 kl. 21:18
@MaXer
Jeg mener at jeg andetsteds har læst at der findes programmer som kan oprette underkataloger og flytte film filer ned i disse.
Det kan være at du kan bruge et af dem?
Mvh
Bo

Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MaXer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2012 kl. 23:04
Det er ikke fordi jeg ikke kan, men nu er de alle indekseret og scrapet som de er i Zappiti og yaDIS. Hvis jeg rykker alt ind i undermapper skal jeg lave det hele om. Plus, jeg synes det er federe/nemmere at have dem som de er, så jeg har ikke lyst til at have dem i undermapper hvis det kan undgåes.
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu