recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dune Hd max, det nye chipset ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dune Hd max, det nye chipset ?

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
FPP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Juli-2010
Status: Offline
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FPP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2012 kl. 06:56
Oprindeligt skrevet af tenergy 05fx tenergy 05fx skrev:

MM Vision snakkede om at på blu ray delen var den lidt langsom i menuerne, vil det sige at en separat spiller vil afvikle disse menuer væsentligt hurtigere ?

Min erfaring er at det er BD menuen der er problemet, og ikke afspillerne. Med det mener jeg at der kan være lange load tider på alle afspillere, og min B1 gør det hurtigere end min gamle panasonic BD afspiller. Jeg har desværre ikke nogen nyere standalone at sammenligne med.
Til top
tenergy 05fx Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Maj-2011
Sted: Kolding, Danmar
Point: 61
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tenergy 05fx Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2012 kl. 10:33
Jeg har besluttet at købe en Panasonic BD-310 men hvilken streamer skal jeg vælge at køre sammen med ?
Er dune de førende her ?
Jeg vil meget gerne have en med intern HD, her er WD live tv jo en mulighed ?

Er der nogen der har nogen erfareringer på dette punkt ?

Panasonic PZ 85 42"
Marantz HDMI Receiwer.
Dune hd smart d1
Til top
M-P-A Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-August-2005
Sted: Denmark
Point: 387
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér M-P-A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2012 kl. 12:52
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Hvad er det xbmc kan som mymovies ikke kan.

Er først lige begyndt at køre mymovies fra i mandags og har ikke prøvet andet.

Det fede ved den er især ipadstyringen af din dune, som ingen andre vel kan eller ?

Xbmc's scraper er genial synes jeg, den kan customizes til at tage ratings fra imdb / themoviedb / rottentomatoes - på diverse sprog - trailere tilknyttet osv, desuden er det meget sjældent at den scraper en forkert film - bare man har lavet en .nfo fil i samme mappe med et direkte imdb film link (f.eks http://www.imdb.com/title/tt0286716/) der synes jeg feks mymovies er lidt tung at danse med.
Bedst af alt kræver det ikke at man skal sidde foran en pc eller lignende for at scrape det, bare en genvejs tast på logitech'en eller via xbmc menuen, 1 klik og så klarer den alt selv.

En fin detalje i afspilningen på XBMC er også at man via afspilningsmenu kan hente subtitles, der er en del sites tilknyttet deres subtitle (opensub - subscene og en del andre)
Desuden kan man skifte skins og customize hovedmenu punkter (evt lave flere direkte genveje), det er meget praktiskt - så nemt at kæresten og junior på 3½ år også kan finde ud af det.

Musik afspilning er også en mulighed, endda med coverart, playlister, streame radio fungerer også.
Der skulle findes noget XBMC til diverse pads og smartphones,  har dog ikke prøvet det endnu.

Syntes også at det noget mindre program dune explorer 2 er både hurtigere og nemmere til min dune hd max, der er en fin auto generation funktion og mulighed for at vælge flere skins.

Redigeret af M-P-A - 07-Januar-2012 kl. 12:53
Samsung F7005 & Pana TH-42PX80E
Samsung 3126 + Netget 7700
HTPC Xbmc:
Intel 2100-T, 8Gb ram, 64Gb SSD, mini itx.

FilServer/
xpenology HP N54L, 8gb ram - 4x3TB WD Red
Til top
M!NGO Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Point: 132
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér M!NGO Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2012 kl. 22:24
Er der nogle scrapper til xbmc der kan hente teksten på dansk
M!NGO
- Imac 27" - 2x aTV2 - Iphone5 - Ipad2 - Ipad Mini -

- 2xWDTV Live 3g - QNAP TS-509 5x3TB -
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu