|
Dune Hd Max - Problemer med lyd ! |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Leska ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 02-Oktober-2009 Sted: Rødding Status: Offline Point: 307 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 17-April-2012 kl. 18:39 |
Hej.
Har lige fået sådan en brugt Dune HD Max ind af døren. Virkelig lækker maskine ! Meget let at sætte op osv med netværk. Har dog et problem med lyden ! Kan ikke få den til at spille lyd over mit anlæg ! Kan få lyden at at virke på mit TV, men ved ikke hvad for en indstillingen jeg mangler på enten min Dune eller min reciever for at få lyden ud igennem mine højtalere. Har forbundet Dune med HDMI kabel til Reciever og fra Reciever til TV med HDMI kabel også. Det er Marantz SR 6006 jeg bruger. Regnede egenlig med at det var stort set plug an play med lyden. Da det virkede fint, da jeg havde en stand alone blu ray afspiller. Så regnede ikke med at jeg skulle ændre alt for meget, for at få lyden til at virke. Men kan som sagt ikke få det til at virke. Ved ikke om det er noget jeg har indstillet forkert med hensyn til lyden på Dune enheden, eller om det er på min Reciever, der skal laves noget om. Synes jeg har rodet en del med det efterhånden, så det er forhåbenlig bare en lille ting som jeg har overset. Nogen der har nogle input ? |
|
![]() |
|
nAlen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juni-2009 Sted: Hjørring Status: Offline Point: 609 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det må afgjort, som du selv er inde på være "en lille ting"...
Dune er ikke anderledes end alle mulige andre medieafspillere på det punkt, så du skal blot vælge på dune hvilken vej du spytter lyden, og vælge på reciever hvordan den skal modtage den.. På mig lyder det somom du har noget passthrough agtigt slået til på din reciever, der gør den losser lortet direkte til tv ? Tjek lige det engang :) |
|
![]() |
|
jugglerq ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-September-2005 Sted: Herlev Status: Offline Point: 696 |
Her er mine indstillinger med lyd over HDMI til min Forstærker, jeg håber at det hjælper
Redigeret af jugglerq - 17-April-2012 kl. 19:11 |
|
![]() |
|
Leska ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 02-Oktober-2009 Sted: Rødding Status: Offline Point: 307 |
nAlen, må lige prøve at rode recieveren igennem og se om jeg kan finde noget med det.
jugglerq tak for screenet. Har de sammen indstillinger som dig ( næsten ) |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |