|
Dune HD MAX |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
jimjim86 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-August-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 126 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 02-Maj-2012 kl. 18:30 |
Hej
Jeg har netop anskaffet mig en Dune Hd MAX Jeg vil gerne have system storage på USB stick - hvordan gør jeg dette? min dune vil ikke godtage mit USB stick?! Jeg har fulgt http://dune-hd.com/firmware/usb_flash_drive/ uden held har også formateret sticken til ext2 - selvom det ikke burde være nødvendigt Nogle forslag? på forhånd tak mvh jimmy
|
|
![]() |
|
jimjim86 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-August-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 126 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Problem løst
|
|
![]() |
|
Jeg har dog et andet spørgsmål - min Dune HD MAX er koblet på netværket - burde jeg ikke kunne overføre film fra min stationære til dunen over netværk så ? I så fald, hvordan gør jeg dette? Kan nemlig ikke finde dunen på min computer
|
|
![]() |
|
Leska ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 02-Oktober-2009 Sted: Rødding Status: Offline Point: 307 |
Jeg kunne heller ikke se min Dune inde i windows. Fik dog løst problemet, ved at zappe Dunen igennem og finde netværks indstillinger og se hvad ip den brugte og tastede så ip'en manuelt ind i windows. Altså \\xxx.xxx.x.xxx og oprettede så et netværks drev på den, så jeg altid har adgang til den, unden at jeg skal til at taste ip'en ind hver gang og den ligger nu som et extra drev inde i - Denne Computer.
|
|
![]() |
|
Super - jeg har også fået hul igennem nu - det kan være du kan hjælpe med et spørgsmål Jeg har en intern HDD i min dune (har du også det?) Det er jo EXT2 filformat - hvordan fylder du den op med film? over netværket tager det mega lang tid, så forsøgt at slå den til min PC (windows 7) og så bruge Ext2 FSD - men det gik mindre godt - har du nogle forslag?
|
|
![]() |
|
Leska ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 02-Oktober-2009 Sted: Rødding Status: Offline Point: 307 |
Jeg overførte via netværk. Prøvede også som du med at smide den i computer, da jeg skulle overfører små 1.5tb :/
Men kunne ikke få det til at virke, så måtte ty til at smide det over via netværk. Det tog dog ikke sååå galt lang tid, da jeg bruger gigabit netværk Ved ikke om du bruger gigabit der hjemme, ellers kommer det til at tage en krig :( |
|
![]() |
|
Har en gigabit router netgear WNDR3800 men den overfører ikke med mere end 8 mb/sec :(
|
|
![]() |
|
Og du har slået gigabit til i din Dune også ?
Prøvede lige at overfører noget hurtigt for at se min hastighed og den lå mellem 14-15mb Men det burde da være muligt at tilslutte harddisken til computeren, selvom det er Ext2 format. Har du prøvet at søge lidt på google om en eventuel guide til at få det til at virke ? |
|
![]() |
|
Ja, det har jeg prøvet - men det program kan jeg ikke gennemskue. næste skridt må være en iso og boote i Linux - håbede bare på der var et program der kunne klare det :)
|
|
![]() |
|
Her er et program som kan bruges tror jeg.
http://www.fs-driver.org/ og det er gratis. |
|
![]() |
|
Er også det jeg har hentet, men kan simpelthen ikke gennemskue det : /
|
|
![]() |
|
Fandt et andet program. 2 faktisk.
Fandt ud af at, det program jeg linkede til, supporter åbenbart ikke windows 7, så hvis du har ikke kan få det til at virke og har windows 7, er det nok problemet :) http://www.troublefixers.com/4-ways-to-open-linux-or-ubuntu-ext-drive-partitions-in-windows/ Der er links til 2 andre programmer som har windows 7 support, men er det er let at sætte op, er så en anden sag. Redigeret af Leska - 03-Maj-2012 kl. 21:12 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |