recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dune HD &  NAS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dune HD & NAS

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
xalodogan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-August-2010
Status: Offline
Point: 549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xalodogan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Dune HD & NAS
    Sendt: 26-Januar-2015 kl. 18:56
Jeg tænker lidt på at købe en dune HD. Men kan sådan en maskine afspille mine HD film fra min synology nas ds413j?
Jeg har både HD i 1080p og film som er i fuld bluray (remux).

Dune hd har også WiFi indbygget. Kan den nemt streame alle film eller skal det være med kabel forbindelse?

På forhånd tak.
Til top
Giffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-November-2007
Sted: Haderslev, DK
Point: 1221
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Giffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2015 kl. 19:40
Dune kan fint streame både 1080P samt fuld blu-ray uden problemer.

Bruger selv en Dune HD Max og en DS412+.

Vil klart anbefale en kablet forbindelse, tror ikke trådløs kan klare det.

LG OLED C1 77"
Denon AVR-X2800H
Synology DS916+
ATV 4K 3. gen
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xalodogan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2015 kl. 19:50
Jeg har faktisk tænkt mig at købe en HD dune base 3d. Den koster mig 1200kr. Godt nok er der ingen drev i Men det er heller ikke noget man bruger idag jo.

Til top
Giffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-November-2007
Sted: Haderslev, DK
Point: 1221
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Giffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2015 kl. 20:00
Oprindeligt skrevet af xalodogan xalodogan skrev:

Jeg har faktisk tænkt mig at købe en HD dune base 3d. Den koster mig 1200kr. Godt nok er der ingen drev i Men det er heller ikke noget man bruger idag jo.

Sådan en har jeg også på vej ;-) Bruger heller ikke drevet til noget længere.

LG OLED C1 77"
Denon AVR-X2800H
Synology DS916+
ATV 4K 3. gen
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Point: 1155
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2015 kl. 20:06
Jeg har samme kombination og det kører bare derudaf. Jeg kører kablet og jeg tvivler på at en trådløs forbindelse kan klare blu ray rips tilfredsstillende
Til top
teleplus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér teleplus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2015 kl. 21:14
Jeg har testet alt fra Powerline, MOCA adapter til wireless adapters - den bedste alternativ til kabel forbindelse er AC router og AC wireless switch.

Linksys WUMC710 forbundet med ASUS RT-AC68U eller Netgear R7000 giver næsten 350 Mbit/sec reel forbindelse (afstand 7-8 meter hvor router er delvis gemt) - mere end rigeligt til at fordre WD TV Live eller Dune med 1080P/Remux. HD sendes fra QNAP 219P II..

Redigeret af teleplus - 26-Januar-2015 kl. 21:17
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xalodogan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2015 kl. 18:56
Så er den i skabet idag. Den kan godt se min NAS men når jeg klikker på den så er den bare tom. Den kan slet ikke se indhold eller drevene.

Hvad gør jeg galt ?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xalodogan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2015 kl. 19:49
Sorry har fundet ud af det. 

Men kan det være rigtigt at jeg skal indstaste hvert enkelt drev i dune maskinen for at den skal kunne se dem ??

På min WD TV skulle jeg bare indtaste admin & password info og så kunne den se alle drev på en gang. 
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xalodogan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2015 kl. 20:51
Når jeg fx går ind på
Network browser
Network places
Workgroup

Derefter kan jeg se navnet på min nas og klikker på den

Så er der bare tomt   

Men fx i det aller første punkt (network browser) så har jeg tilføjet den manuelt og valgt fx drev 1 i nas. Så er det ok. Men hvordan tilføjer jeg de andre drev ?
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8671
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2015 kl. 21:03
Oprindeligt skrevet af xalodogan xalodogan skrev:

Hvor finder du den til 1.200?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xalodogan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2015 kl. 21:52
Købt på dba. Kun 4 måneder gammel med kvittering :-)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu