recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dune HD og netværk. Hjælp mig
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dune HD og netværk. Hjælp mig

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 481
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isaac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Dune HD og netværk. Hjælp mig
    Sendt: 12-April-2012 kl. 11:03
Nogen der vil hjælpe mig med at sætte Dune HD op, så jeg har netværksadgang til min pc, via ethernet?
Jeg kan ikke helt hitte ud af det. Jeg vil gerne bruge smb til at connecte til min pc.
Under Setup, og Network på Dune HD, er der en manual mode. Og en tcp ip settings.
Jeg prøvede først automatic men der skete ikke noget. Så har jeg gjort følgende: Ip address skriver jeg præcis det samme som på netværkskortet(har installeret et ekstra kort kun til HD Dune), og undernetmask er den normale 255.255.0.0
Og ingen gateway eller dns server.
Så langt så godt.
Når jeg trykker via Network Browser, SMB kommer følgende op: Dune(Dune forbinder til sig selv via netværket, og der er fuld adgang til hele Dune HD harddisken via SMB) Packet send failed to 87.72.123.7(137) errno= network is unreachable.

Workgroup.
Trykker jeg på Workgroup kan den godt se mit shared folder på min windows7 spand, men den er empty. Den er slet ikke empty, men det virker til at den ikke må/kan gå videre end bare at se mit shared folder. Dvs ingen indhold kan ses hverken via SMB eller Upnp i network browser på DUNE.

Så er spørgsmålet: Hvordan får jeg adgang til min windowspc, og jeg vil gerne have fuld og ubegrænset adgang til bestemte foldere, og hvordan sætter jeg det op så Dune kun kan se disse foldere. Er det kun under shared folders, i netværk eller hvad? Har ikke helt styr på hvordan den slags fungerer.
Skal man manuelt tilføje dem via shared folder under windows7?

Windows7 kan godt få adgang til folderen HD film i windows stifinder, under min netværksgruppe, men præcis samme netværksgruppe jeg får adgang til via SMB i Dune er empty folder. Dvs den er ikke empty den vil bare ikke gå videre så den får adgang.

Redigeret af isaac - 12-April-2012 kl. 11:22
Til top
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isaac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2012 kl. 11:10
Dune HD kan fint bruges i Windows, der er fuld adgang i windows stifinder til harddisken. Men problemet er at jeg ikke har adgang til mine filmfoldere på min windowspc fra Dune HD network browseren. 
Til top
Fat-Tony Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-April-2008
Sted: Danmark
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fat-Tony Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2012 kl. 11:22
Til top
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isaac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2012 kl. 11:23
Jeg har prøvet det. Men det hjalp ikke. Jeg har satt den op via den manual, men folderen vil bare ikke være synlig i Dune HD. Tror det handler om at jeg har konfigureret et eller andet forkert. For windows7 stifinder finder fint workgroup isaacrajman folderen, og mit shared folder. Dune HD kan bare ikke. 

Redigeret af isaac - 12-April-2012 kl. 11:25
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2012 kl. 12:23
Hvordan har du kablet din forbindelse?

Dune og win7 skal have forskellig IP i samme range (du skriver du har skrevet det samme (IP?))

BS
Til top
M-P-A Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-August-2005
Point: 387
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér M-P-A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2012 kl. 12:32
Har også problemer med min Dune HD B1 og min filserver som kører windows server 2008.

Dune'n har det med at smide netværket, og finder intet SMB / UPNP før jeg genstarter min server 2008, det er ret tilfældigt hvornår den smider forbindelsen og pænt irreterende.

Begge er i samme ip (192.168.0.*) range og koblet op i husets eneste router (netgear 3700) med kabel.
Samsung F7005 & Pana TH-42PX80E
Samsung 3126 + Netget 7700
HTPC Xbmc:
Intel 2100-T, 8Gb ram, 64Gb SSD, mini itx.

FilServer/
xpenology HP N54L, 8gb ram - 4x3TB WD Red
Til top
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isaac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2012 kl. 13:11
Jeg har prøvet at tildele den samme ip, både Dune HD og mit pc-netværkskort, og skiftet ip på dunehd. Det ændrer intet. Forbindelsen er Pc-netværkskort og cat5 kabel, direkte ind i lanporten på Dunehd. Ingen router eller lignende. 
Til top
FPP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Juli-2010
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FPP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2012 kl. 14:37
Til top
M-P-A Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-August-2005
Point: 387
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér M-P-A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2012 kl. 15:05
Oprindeligt skrevet af FPP FPP skrev:

Kan dette måske bruges - http://www.mediacenterblog.info/2011/11/how-to-add-smb-share-to-hdi-dune.html

Har sat det op på den måde, med genveje osv og brugt ip ikke navne, men det er ligemeget om jeg bruger genveje eller søger via browseren når den har tabt netværket, og det eneste der hjælper er at genstarte serveren.
Næste gang den taber netværke må jeg prøve at genstarte routeren og se om den måske er synderen.
Samsung F7005 & Pana TH-42PX80E
Samsung 3126 + Netget 7700
HTPC Xbmc:
Intel 2100-T, 8Gb ram, 64Gb SSD, mini itx.

FilServer/
xpenology HP N54L, 8gb ram - 4x3TB WD Red
Til top
Boost Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-September-2008
Sted: Hedehusene
Point: 271
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boost Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2012 kl. 15:13
Oprindeligt skrevet af isaac isaac skrev:

Jeg har prøvet at tildele den samme ip, både Dune HD og mit pc-netværkskort, og skiftet ip på dunehd. Det ændrer intet. Forbindelsen er Pc-netværkskort og cat5 kabel, direkte ind i lanporten på Dunehd. Ingen router eller lignende. 

Bruger du et krydset kabel ? 
Du kan ikke bruge et alm. netværks kabel når du går fra netkort til netkort.

Din Windows PC og Dune skal have hver deres IP.

F.eks 192.168.0.10 og 192.168.0.11, med 255.255.255.0 i netmaske.
Og hvis dit andet netkort har samme netværk, er det måske bedre du bruger 172.16.0.x

Har du ikke en router du kan sætte det til ?
Så ville dine enheder jo automatisk få tildelt en IP adresse, og du ville slippe for et ekstra netkort i Pc'en.
Til top
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isaac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2012 kl. 15:17
Nå ja. Det kan være fordi det ikke er et krydset kabel. Jeg prøver at finde et krydset kabel, men måske købe et nyt kabel. Det er sikkert derfor. Det kan næsten kun være derfor, ellers er det sikkert plug and play hele vejen igennem.

Redigeret af isaac - 12-April-2012 kl. 15:18
Til top
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isaac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2012 kl. 15:21
Jeg har faktisk en router et eller andet sted Wink

Redigeret af isaac - 12-April-2012 kl. 15:21
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu