|
Dune HD og netværk. Hjælp mig |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
Boost ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-September-2008 Sted: Hedehusene Status: Offline Point: 271 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Men hvordan er din Windows pc forbundet til internettet ? Det er jo normalt via en router. Men ellers bør det også virke helt fint med et krydset kabel.
|
|
![]() |
|
isaac ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 481 |
Gider du at beskrive hvad jeg præcist skal gøre? Jeg har nu koblet mit internetkabel til routeren, koblet 2 af mine pc´s netværkskort til routeren, og koblet Dune til routeren. Er det vejen frem, alle med standard cat5 kabler(ingen er krydsede)?
Og hvis ja hvordan skal jeg sætte det op. Automatisk tildeling virker ikke til at være vejen frem. Manuel opsætning af netværket virker til at have større chance for at virke. |
|
![]() |
|
isaac ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 481 |
Den giver en ipadresse 87.72 xxxxxxx men jeg kan hverken ftpe den i min firefox browser, eller indtaste ip adressen direkte. Den giver problem med indlæsning af siden fejl.
Filezilla FTP connecter fint til ipadressen. Har lige testet. Nu mangler jeg bare adgang til min/e windows7 foldere. Jeg har valgt at dele mit windows7 folder med netværket. Er det nok? Den står under brugernavnet på min pc i netværk og delte foldere. Men Dune kan ikke få adgang til den folder eller til computeren(og der er jeg så ikke sikker på at den skal have adgang overhovedet. |
|
![]() |
|
Boost ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-September-2008 Sted: Hedehusene Status: Offline Point: 271 |
Jeg er lidt i tvivl om hvordan dit netværk er skruet sammen.
Normalt når man er forbundet til internettet via en router, får man en 192.168.x.x adresse. Så din dune skal have en 192.168.x.x adresse og det skal din win7 pc også. Det skulle de gerne få helt automatisk via DHCP. Det er kun nødvendigt at tilslutte det ene netkort fra din win7 pc.
Redigeret af Boost - 12-April-2012 kl. 16:37 |
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
87.x.x.x er en offentlig adresse så dit netværk er ikke forbundet rigtigt. Beskriv hvilket udstyr du bruger og hvordan (navn på porte) det er tilsuttet.
BS |
|
![]() |
|
http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=24428&page=2
Her er nogle med samme fejl. Jeg prøver lige at genstarte maskinen. Har afinstalleret windows live essentials som der anbefales. Og installeret windows share manager. |
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Du skal først have dit netværk på plads før du kan arbejde videre med opsætningen. Du får det ikke til at virke før du har en IP i samme lokalnetværk på begge maskiner samt link på netkortene. Det svarer lidt til at have en bil men ingen vej at køre på.
BS |
|
![]() |
|
Jeg gad ikke mere idag. Det var til at få grå hår over. Jeg fulgte guiden fra punkt til prikke, men uden et crossoverkabel. Det prøver jeg imorgen. Ellers er jeg på temmelig bar bund, da jeg har gjort alt imellem himmel og jord. Kontakter Dune HD hvis der ikke kan findes en løsning.
|
|
![]() |
|
Vil bare lige opdatere. Det var bare et krydset kabel som manglede. Jeg har lige haft lidt problemer med at dele mine foldere, men efter lidt prøven frem og tilbage under netværksindstillinger, lykkedes det mig at dele folderen. Jeg tror det var noget med rettigheder. Jeg har lige skiftet harddisk, og den gamle havde åbenbart de rette rettigheder, fordi den virkede fint.
Men den kan ikke lide når jeg downloader noget over internettet med 20 mbit, så stutter den helt vildt. Jeg tror jeg skal lave min en pc der er dedikeret til stream alene. Intet mere irriterende end når noget hakker. Kan i anbefale et setup der virker, altså en dedikeret pc kun til stream? |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |