|
Dune HD Pro |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Sbht ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 507 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 11-April-2012 kl. 12:33 |
Hej,Jeg ejer pt. en BoxeeBox og er som sådan rigtig glad for den, men jeg ønsker at gå lidt mere highend og så har jeg jo fulgt lidt med på side linjen, og ved at der kommer en Dune HD Pro serie...
Den består af 3 moduler, men jeg forventer at hvis man i forvejen har Blu-Ray afspiller og NAS server, at man så kan nøjes med 1 modul, altså selv medie afspilleren, er det korrekt forstået ? Jeg kan forstå at gruden til den ikke er på marked endnu, er fordi at de afventer den helt nye 8910 chip, korrekt forstået ? Er det korrekt forstået at Dune HD Pro bliver en highend serie, og ville jeg kunne forvente bedre billede, lyd og overall kvalitet i forhold til BoxeeBox ? Jeg ser at de er kommet med deres Dune HD TV-301A, hvor den har en 8670 chip, men kan det ikke betale sig at vente på 8910 chippen ? Men hvor længe skal man mon så vente ? Hvad er Jeres forventninger til Dune HD Pro ? Er her andre end mig der overvejer at købe den ?
Redigeret af Sbht - 11-April-2012 kl. 12:35 |
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bedre billede: Nej. Hvis du er uheldig, så har Dune tilføjet et billedkredsløb, der forsøger at gøre alt muligt smart ved signalet før det sendes videre. I så fald vil billedet blive ringere.
Lyd: Ja, hvis du bruger analoge tilslutninger. Nej, hvis du kører et HDMI-signal over i din receiver. Jeg har netop modtaget Dune HD TV 301 til test, som vil blive anmeldt på flatpanelsDK inden længe. Jeg kan dog af gode grunde ikke sammenligne med 8910, men vær OBS på, at 8670 faktisk er en mindre model end det 8642 deres øvrige modeller kører på - tallet snyder lidt. |
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
FPP ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Juli-2010 Status: Offline Point: 284 |
Hvordan skal dette svar forstås? Jeg syntes at billedekvaliteten på min Dune B1 er væsentligt bedre end Boxee ved direkte sammenligning på mit Sharp tv. Skal dit svar forstås sådan at du mener alle digitale afspillere giver samme billedekvalitet, eller skal det forstås sådan at du mener at vide at Sigma´s 8910 chip har en dårligere billedekvalitet end Intel´s CE4100 chip? |
|
![]() |
|
Neobi/q ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Juli-2010 Sted: Haslev Status: Offline Point: 355 |
Man skal huske at både 101 og 301 er HDI's forsøg på at mænge sig med WDTV og f.eks. boxee.
Synes det er forkert at samligne dem med f.eks. B1, prime eller max som nok primært er de modeler du skal forvente deres nye "pro" linie udspringer fra Redigeret af Neobi/q - 11-April-2012 kl. 18:03 |
|
Lukker jeg lort ud. Så skriv en pm. Det er altid rart at lære noget nyt
|
|
![]() |
|
Sbht ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 507 |
Så vil jeg glæde mig til at se testen på flatpanels af 301´eren :-)
|
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Der er ikke megen forskel på de to. Der er lidt flere tilslutninger på 301'eren og du kan sætte en harddisk i, men hvis du bruger en NAS og ikke har behov for en separat lydudgang, så kører 101 og 301 fuldstændig ens. Jeg har ikke prøvet Smart-serien, men hastigheden på Dune TV-serien fejler ikke noget - heller ikke når der køres Yadis.
Jeg regner med at anmeldelsen er oppe i løbet af ugen. |
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
Jeg kan se at 101 har 100 Mbit og 301 har 1 Gbit, når man så har MKV filer på 25-30GB vil det så være en fordel med 1 Gbit ? Men hvis man skal bruge analog på lydsiden, vil det så være en ide at vente på pro serien ?
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |