|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
tbp3 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 232 |
![]() Sendt: 14-August-2011 kl. 09:19 |
Har lige købt denne maskine men er allerede stødt på ind i problemer!
Jeg kan ikke finde min NAS på den med
Typen:NFS
Server:192.168.1.102
Mappe: /Blu ray
Protokol: Prøvet både UDP og TCP
Melder fejlen: Kan ikke tilgå netværksmappe
Det virker fint via UPnP men der kan den ikke afspille BD iso filerne jeg har liggende
Hvad gør jeg forkert?
|
|
![]() |
|
tbp3 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 232 |
![]() |
Ingen der kan hjælpe?
NAS'en er en Synology hvor jeg har aktiveret NFS og under NFS-privilegier i delt mappe har jeg intastet dune'ens ipadresse
|
|
![]() |
|
![]() |
Lidt mere info:
Hvis jeg lave en mappe hvor jeg vælger SMB melder den: Netværksressourcen er ikke tilgængelig
|
|
![]() |
|
kfcofir ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2006 Sted: Holbæk Status: Offline Point: 635 |
![]() |
Hola..
køre du med kabel eller trådløs ?
har du forwarede porte i roter ?
ellers søg lidt hjælp her på LINK
|
|
En masse HiFi ( Bip biiiip) jeg ikke har tid til at sætte mig ind i :O(
|
|
![]() |
|
![]() |
Kabel
Skal man det når det er LAN? I går aftes VILLE jeg bare se en film på det nye udstyr så jeg tog en ekstern HD og satte til. Den, og i øvrigt også den usb-stick som jeg bruger til system storage, kunne jeg godt se og overføre til fra pc'en
Har kigget på den video der ligger på deres side men det hjalp ikke at gøre som de foreslår nemlig at starte med at oprette en SMB mappe men efter at have fundet ud til NAS'en via SMB er der ingen mapper i forvejen og kan så ikke vælge at oprette en.
|
|
![]() |
|
Mutzer ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 180 |
![]() |
Nej du skal ikke lave portforwarding i din router når det er på LAN det foregår. En lille tanke..kunne det drille at du har mellemrum i dit share share navn måske? blu ray kontra bluray fx
|
|
Mutzer
|
|
![]() |
|
![]() |
nej har lige prøvet at finde dvd mappen og det er det samme.
Nu har jeg fået SMB til at virke så hvis jeg går ind i netværksbrowser/SMB kan jeg finde alle mapper på NAS'en men kan ikke afspille bluray uden lag og der er ingen lyd på. Laver jeg så en af mapperne om til NFS som vist på videoen skriver den "kan ikke tilgå netværksmappe"
|
|
![]() |
|
![]() |
Stadig ingen der har det rigtige råd?
Tror selv at det enten er under NFS-privilegier på NAS'en at jeg indtaster det forkerte under "værtsnavn eller IP" eller under oprettelse af netværksmappe på dune'n hvor jeg som mappe har prøvet med
blu ray
/blu ray
volume1/blu ray
/volume1/blu ray |
|
![]() |
|
Schjelde ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 695 |
![]() |
kan du slå gigabit fra på sådan en synolygy ting der ?
Ved at Dune 3.0 skal have gigabit slået fra og de "nye" Dune kører på samme chipset. Der er utrolig mange der har haft problemer med gigabit setup, så hvis ét led i kæden er gigabit, prøv at slå det fra og tjek om det hjælper. blot et forslag |
|
Sony AF8 65
Onkyo 676 HDFury Vertex 2 ATV4K B&O A9 Sonos rundt i huset |
|
![]() |
|
![]() |
Ikke jeg kan finde men hvis der er en expert herinde der kan finde det så sig endelig til.
Sad og rodede med tanken om at det måske kunne være routeren der ikke understøtter NFS.
Kunne det være en mulighed? Det er en TL-WR941ND fra tp-link hvis side åbenbart ikke virker i øjeblikket
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Nu er jeg ved at være derhenne hvor jeg overvejer om jeg skal gøre brug af min 14 dages returret (nethandel) for kan jeg ikke få det til at virke er der vist ret mange afspillere der kan gøre det lige så godt.
Altså f.eks købe en mediastreamer med intern HD og så en billig blu ray afspiller til filmene fra blockbuster eller købe max'en hvor begge dele er i, medmindre Jer med Dune afspillere og gerne med en synology kan komme på banen og sige at Jeres virker, for så er der jo noget at arbejde med. Jeg rykker ikke hovedet af nogen hvis i så ikke kan hjælpe mig bagefter, men det ville bare være ret, at hører at der er nogen der kan få det til at virke
Håber meget at hører fra Jer
![]() |
|
![]() |
|
kfcofir ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2006 Sted: Holbæk Status: Offline Point: 635 |
![]() |
Skift lige kable .. og se om det har noget at sige !
|
|
En masse HiFi ( Bip biiiip) jeg ikke har tid til at sætte mig ind i :O(
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |