recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dune Hd Smart D1 med Hdd? Ja nej?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDune Hd Smart D1 med Hdd? Ja nej?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 481
Direkte link til dette indlæg Emne: Dune Hd Smart D1 med Hdd? Ja nej?
    Sendt: 18-August-2011 kl. 02:57
Jeg står og vil gerne købe en sådan medie fætter. Men kan det anbefales at købe den med den 2tb disk der følger med på pixmania? http://www.pixmania.com/dk/dk/10065829/art/dune/hd-smart-d1-2-tbyte.html
Jeg kan ikke lige se hvilken harddisk der er tale om. Er det en officiel harddisk fra Dune Hd? Eller er det noget pixmania(nexus) har tilføjet? Og er jeg bedre tjent med en Dune Hd smart D1 uden harddisk, og så selv tilkøbe en hdd på 2 Terabyte selv? Jeg skal have en harddisk i maskinen.
Men jeg kan læse mig til at det er en fordel at købe en hdd i 2.5", og med feks 5400 rpm. Hvad er den bedste løsning med en Dune Hd Smart D1 hvis man vil have en 2 tb direkte monteret?
Til top
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2007
Point: 894
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2011 kl. 07:16
Der er ingen officielle harddiske fra Dune HD (se evt. deres produkter her: http://dune-hd.com/index.php?do=players)

I teorien vil en 2,5" 5400 rpm disk normalt afgive mindre varme/støj end fx en 3,5" 7200 rpm disk og dermed vil blæseren i Dune ikke skulle arbejde så hårdt (læs: mindre støj). 

Jeg har nu selv en 3,5" 7200 rpm i min Dune HD Max og jeg har ingen støj/varmeproblemer, men kabinettet er også noget større end på en smart D1 og der er mere luft.

Lidt off-topic men et meget velment råd så synes jeg lige, at du skal bruge 5 sekunder på at overveje om du bør handle hos Pixmania.... http://www.trustpilot.dk/review/www.pixmania.com

Til top
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2011 kl. 22:01
Takker for svaret Sylvest.
Jeg har før handlet hos pixmania, men jeg skal da nok tænke lidt over om det er stedet jeg igen skal handle.
Jeg må lige kigge på harddiske også hvilke er kompatible(bevist som virkende 100% med Dune Hd).

Til top
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2011 kl. 13:01
Nu har jeg fundet en sælger på amazon.co.uk, som sælger D1 til 209£ +5£ ca i fragt til Danmark. Og nu køber jeg så den boks her den 31. Men så var det jeg tænke om man skal vælge B1, H1, eller D1? Jeg har de fleste film på harddisken og dvd´ erne er så gemt af vejen. Og så har jeg ydermere en sony bdp-s300 blu-ray afspiller som klarer alle skiverne. Er der en grund til at investere de 30£ mere med blu-ray drev men uden lcd-display? Og forresten hvilken forskel gør lcd displayet? Har det en praktisk funktion, ud over at man kan se informationer i displayet? For så kan jeg ligeså godt nappe H1 til 30£ mindre. 179£ for H1 uden lcd eller blu-ray, 209 for D1 med lcd men uden blu-ray, og 239£ for B1 med bluray men uden lcddisplay.

Jeg hælder stadigvæk til D1, men vil da gerne spare de 30£ hvis lcd-displayet slet ikke er nødvendigt.

Og en anden ting er det noget med at man bør investere i et 2-4 GB Sdkort, udover en harddisk til maskinen?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu