Så, nu gad jeg ikke vente længere på de nye udgaver af Smart og Max, så nu har jeg købt en Dune HD TV-101. Jeg skal på et tidspunkt have lagt Zappiti ind, men lige nu prøver jeg at få det basale op at køre.
Hvad jeg har / har gjort
Jeg streamer fra en Synology nas og direkte til min Audiolab 8000ap, lige til at starte med. Jeg har rippet mine BD med MakeMKV på en mac, og har typisk valgt både HD-lydsporet og det underliggende core-lydspor.
Mit problem
Mit problem er, at hvis jeg sætter lydindstilligerne til at outputte PCM (min forstærker kan ikke dekode HD-lydformaterne) i surround (både 5.1 og 7.1), så er både HD-lydsporet og core-lydsporet kun i stereo. (vælger jeg bitstream duer HD-lydspor ikke da min forstærker jo ikke understøtter det, men core-lydsporet er korrekt og i surround)
Håber virkelig nogen kan hjælpe.
EDIT: Efter fortsat søgning og et nærmere kig på specifikationer fra andre sites end hovedsitet kan jeg se at boksen rigtig nok understøtter HD-lydformater, men kun pass-through/bit-stream. Den kan godt dekode det, men så down-mixes det, som jeg fandt ud af på den hårde måde, til 2.0. Øv øv...
Redigeret af MaXer - 29-November-2011 kl. 21:39