recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dune mkv problemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dune mkv problemer

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2015 kl. 08:20
Ja, h.264 er det bedste. Og vælg 4.1 High Profile samt 2-pass for bedste kvalitet.
Til top
rene49 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2009
Sted: Denmark
Point: 871
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rene49 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2015 kl. 08:54
Tak, vil jeg prøve, encode en film igår.
tager dælme noget tid. at gnave sådan en 20gb film igennem. tog mig 3 timer ca.
Har ok kraftig computer, dog ikke den sidste nye.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2015 kl. 09:40
Ja, det tager sin tid. Og ja, det kræver noget af din CPU. Det kører på rå CPU-kraft. Så den nyeste Core i7 er en fordel :)

Redigeret af Nagash - 19-November-2015 kl. 10:07
Til top
rene49 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rene49 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2015 kl. 09:52
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Ja, det tager sin tid. Og ja, det kraver noget af din CPU. Det kører på rå CPU-kraft. Så den nyeste Core i7 er en fordel :)

må vente på den tid det tager. kører med en ældre verison af i5 quard core 3,4 ghz :)
Til top
rene49 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rene49 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2015 kl. 18:29
hvad er forskellen på mp4 og mkv?
Kan se jeg kan vælge dts HD master passphrough på både mp4 samt mkv.
også .264

Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2015 kl. 20:37
Så vidt jeg ved 2 forskellige containere. Mht. DTS HD Master passthrough, så check lige resultatet - tror ikke det virker. Jeg har selv med succes brugt MakeMKV til blu-ray skiver (inkl. lydspor i eks. DTS-HD), så har jeg konverteret med HandBrake og dernæst har jeg flettet billede fra handbrake-resultatet og lyd fra makemkv-resultatet sammen vha. MKVToolNIX - så ryger jeg udenom de issues der er i Handbrake med de nyeste lydformater.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2015 kl. 21:47
Tipsen - DTS HD MA virker skam fint i Handbrake. Det er Dolby True HD du tænker på. Det kan den ikke klare.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2015 kl. 21:53
My bad - synes bare jeg kunne erindre at det så ud til at gå fint, men da jeg kiggede på resultatet, var det blevet konverteret til et "lavere" format på trods af "Auto Passthrough" var valgt. (men er dog stødt på både DTS HD og Dolby True HD, så kan sagtens huske forkert.)
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2015 kl. 22:21
Det er fordi du vælger "auto passthrough". Man skal vælge "DTS HD MA Passthrough" før det virker. Og desværre er der ikke en mulighed for "Dolby True HD Passthrough"
Til top
rene49 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rene49 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2015 kl. 13:47
Jeg har nu prøvet at lege med det, og kan ikke få den til at konveterer fra AVC til .264
- Når jeg kigger filen i mediainfo før konvetering står videostream til: AVC
- Når jeg kigger efter konveteringen står en stadig til: AVC

Det forstår jeg ikke når jeg har valgt video code h.264.

Har prøvet at afspille den på min Dune, men virker ikke, da den ikke kender AVC.

Redigeret af rene49 - 21-November-2015 kl. 16:48
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sploink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2015 kl. 13:55
Det her har ikke noget med problemet at gøre, men måske du lige skulle have omdøbt filen inden det screenshot. Der kunne være nogle andre øjne som kiggede med Smile
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Point: 1660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DrageMester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2015 kl. 16:38
Tip: AVC er et andet navn for h.264 !
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu