|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
justrace ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2009 Sted: Mindanao, Ph Status: Offline Point: 1490 |
![]() Sendt: 29-Oktober-2010 kl. 09:25 |
Jeg optager en del med min DUNE, og optagelserne er i *.ts.
Hvilket lille program kan bruges til at klippe lidt af i enderne?
Det jeg gerne vil, er at klippe i starten, da der tit er nogle sekunder som ikke skal være med, og det samme i slutningen.
Nogen gode anbefalinger?
Jeg har Adobe Premiere Pro CS5, Sony Vegas Pro 10 (Den nyeste).
Vegas er den eneste der kan åbne de filer, men er lidt omstændig, da den ikke "bare" vil gemme med de par justeringer i enderne.
|
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
MPEG2 eller MPEG4?
Jeg bruger ProjectX til MPEG2 TS'er og TS Doctor til MPEG4. Men det rette valg af software kan godt afhænge lidt af hvordan dine TS filer bliver lavet (mine bliver lavet på en Dreambox DM600), og nogle DVB recorders er mere problematiske end andre. Hvis det er DVB-T kan der også være nogle særlige udfordringer med HE-AAC. Kan du ikke uploade et par korte testoptagelser? (2 minutter er nok). Så kan vi kigge på det... |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
justrace ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2009 Sted: Mindanao, Ph Status: Offline Point: 1490 |
![]() |
![]() |
|
confused ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
![]() |
Kan man bevare DVB subs med de 2 programmer ? ellers er der jo også VideoRedo, men den har vist også problemer med HE-AAC, så vidt jeg ved.
|
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
@justrace,
Jeg har kørt de to filer gennem TS Doctor og klippet lidt i starten og slutningen. Jeg har endnu ikke prøvet ProjectX på MPEG2 filen. I VLC bevares undertekster m.v. Men du må hellere checke om de også kan afspilles i din Dune. Download de to nye filer her (zip arkiv med to TS filer). Redigeret af JesperLund - 02-November-2010 kl. 00:23 |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej Jesper, virker perfekt.
Tak for hjælpen.
Så må jeg i gang med at se på TA-doctor.
Ved du om man kan hive undertekster frem på den fil der hedder DR-HD?
Altså så de bliver fast synlige som på DR1-filen?
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg ser undertekster i VLC på DR HD filen, både den oprindelige og den klippede. Men det kan Dune jo ikke med nuværende firmware (spark lidt til dem... ![]() Din bedste chance er nok at konvertere underteksterne til et format som din mediaplayer kan forstå; sub/idx måske eller srt med OCR? Jeg vil nok kigge på det på et tidspunkt fordi jeg har samme problem med min Popcorn A-100, den kan heller ikke klare DVB subs. |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Det er det samme jeg gjorde, men ikke ret optimalt at optage en film og afspille den på pc for at få undertekster på. :)
Hvis du finder en løsning må du endelig sige til. :)
Kan se at TS-doc koster 29 €, men det er den vel nok værd? :)
Tror DUNE optager fra 10-15 sek. før man trykkede på "Optag"-knappen.
Tit glemmer man jo også at trykke Stop. Så lidt klippen vil der jo altid være.
Det ku være det var et forslag til en ellers ret god maskine, at det blev integret, ligesom det er på min Sony HDD-recorder. :)
|
|
![]() |
|
![]() |
Har du foreslået DUNE udviklerne at de kigger på DVB subs?
Redigeret af JesperLund - 02-November-2010 kl. 03:05 |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Nej, det har jeg ikke. Men der er allerede tråde om emnet på mpcclub.
Redigeret af justrace - 02-November-2010 kl. 06:17 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |