recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dur dette kort til HD-afspilning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDur dette kort til HD-afspilning

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Hoth Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-August-2005
Status: Offline
Point: 105
Direkte link til dette indlæg Emne: Dur dette kort til HD-afspilning
    Sendt: 03-August-2007 kl. 10:39

Hejsa

Se dette kort: http://global.msi.com.tw/index.php?func=proddesc&prod_no =1248&maincat_no=130&cat2_no=137 #

Vil dette kort kunne afspille 1080P på en maskine med følgende specs:

Pentium 4 - 2,8 Ghz

1 GB Ram

Til top
ildocteur Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-September-2005
Point: 217
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2007 kl. 11:02

Jeps. Det burde fint kunne afspille helt op i 1080p. Endda fra en krypteret HD-DVD eller Blueray disk.

ildoc
Til top
Karlshoj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2006
Point: 522
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2007 kl. 11:11

Nej, dette vil ikke virke tilfredsstillende...

Oprindeligt skrevet af www.anandtech.com www.anandtech.com skrev:

On the low end, both AMD and NVIDIA hardware begin to stumble in terms of quality. The HD 2400 XT posts quite a lack luster performance, failing in noise reduction and HD deinterlacing (jaggies). But at least it poorly deinterlaces video at full resolution. We excluded tests of NVIDIA's 8500 series, as their video drivers have not yet been optimized for their low end hardware. Even so, we have been given indications not to expect the level of performance we see from the 8600 series. We would guess that the 8500 series will perform on par with the AMD HD 2400 series, though we will really have to wait and see when NVIDIA releases a driver for this.

We have to stress here that, in spite of the fact that NVIDIA and AMD expect the inclusion of video decode hardware on their low end hardware to provide significant value to end users, we absolutely cannot recommend current low end graphics card for use in systems where video decode is important. In our eyes, with the inability to provide a high quality HD experience in all cases, the HD 2400, GeForce 8500, and lower end hardware are all only suitable for use in business class or casual computing systems where neither games nor HD video play a part in the system's purpose.

Læs evt. selv hele review: http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3047&p=1

Og lad os hermed få slået fast at pt. har hverken HD2400 eller GF 8500 kræfter nok til 1080P!!!

Til top
zubzer0 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Juni-2007
Sted: Denmark
Point: 176
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2007 kl. 13:40

Hvorfor skulle HD 2400 ikke have kræfter nok til 1080p?
Jeg har set flere tests hvor 2400 klarer sig glimrende.

se f.eks. denne test: http://www.guru3d.com/article/Videocards/440/7/

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2007 kl. 13:54
Oprindeligt skrevet af Karlshoj Karlshoj skrev:

Nej, dette vil ikke virke tilfredsstillende...

Oprindeligt skrevet af www.anandtech.com www.anandtech.com skrev:

On the low end, both AMD and NVIDIA hardware begin to stumble in terms of quality. The HD 2400 XT posts quite a lack luster performance, failing in noise reduction and HD deinterlacing (jaggies). But at least it poorly deinterlaces video at full resolution. We excluded tests of NVIDIA's 8500 series, as their video drivers have not yet been optimized for their low end hardware. Even so, we have been given indications not to expect the level of performance we see from the 8600 series. We would guess that the 8500 series will perform on par with the AMD HD 2400 series, though we will really have to wait and see when NVIDIA releases a driver for this.

We have to stress here that, in spite of the fact that NVIDIA and AMD expect the inclusion of video decode hardware on their low end hardware to provide significant value to end users, we absolutely cannot recommend current low end graphics card for use in systems where video decode is important. In our eyes, with the inability to provide a high quality HD experience in all cases, the HD 2400, GeForce 8500, and lower end hardware are all only suitable for use in business class or casual computing systems where neither games nor HD video play a part in the system's purpose.

Læs evt. selv hele review: http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3047&p=1

Og lad os hermed få slået fast at pt. har hverken HD2400 eller GF 8500 kræfter nok til 1080P!!!

Hvorfor skulle vi slå det fast ?

Hvis du nu selv læser artiklen så handler klagen fra Anandtech om billedkvaliteten fra de små kort, især klager han over at man ikke kan justere noise reduction manuelt på ATI kortene, ikke om hvorvidt de har kræfter nok til at afspille 1080p - for det har de fint - eller rettere det har ihvertfald det UVD understøttede HD2400pro - men måske det vil knibe for 8500gt der mangler UVD

Jeg kan iøvrigt tilføje at jeg selv startede med et HD2400pro da jeg byggede ny pc i sidste uge, mens jeg ventede på levering af mit HD2600XT - og det havde ingen problemer med afspilning af 1080p sammen med min E6600

Jeg har stadig mit HD2400pro - og har tænkt mig at bruge det i et andet lille mediacenter jeg skal bygge.

Dog vil jeg helt generelt sige at en pentium4 2800 med 1gb ram er alt for lidt til 1080p - uden at have prøvet det ville jeg ikke satse på 1080p afspilning fra sådan en maskine uanset hvilket grafikkort man smed i.

Redigeret af spawn - 09-August-2007 kl. 14:31
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu