recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dvale funktion på Win XP
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDvale funktion på Win XP

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
herognu Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-April-2010
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 396
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2010 kl. 13:12

Cyberguyen:

Ja okay. Funktionen til at slukke skærmen efter x antal minutter virker heller ikke, selvom den er stillet til at slukke efter 1 minut.

Det vil sige alt i alt, at ’standby’, ’dvale’ og ’sluk for skærm’ ikke virker. Så det er jo sandsynligt hvad du siger, at ACPI driver mangler. Jeg må se hvordan jeg kringler den.

Alle: Clap

Tak for jeres bidrag. Skulle I komme på en løsning omkring, hvor jeg kan støve en driver op må I meget gerne komme med links. Min bærbar er en gammel sag, en Zitech, hvor firmaet er gået neden om og hjem, så jeg kan ikke kontakte dem.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2010 kl. 13:49
Oprindeligt skrevet af herognu herognu skrev:

Cyberguyen:

Ja okay. Funktionen til at slukke skærmen efter x antal minutter virker heller ikke, selvom den er stillet til at slukke efter 1 minut.

Det vil sige alt i alt, at ’standby’, ’dvale’ og ’sluk for skærm’ ikke virker. Så det er jo sandsynligt hvad du siger, at ACPI driver mangler. Jeg må se hvordan jeg kringler den.

Alle: Clap

Tak for jeres bidrag. Skulle I komme på en løsning omkring, hvor jeg kan støve en driver op må I meget gerne komme med links. Min bærbar er en gammel sag, en Zitech, hvor firmaet er gået neden om og hjem, så jeg kan ikke kontakte dem.

Der burde være ACPI drivere til de fleste hardware i XP SP3, når det er så gammel en notebook.
Du kan evt. prøve at finde ud af hvilke chipset som den benytter - det er med stor sandsynlighed en Intel Centrino platform.
Alternativt kan du måske lave en Slipstream CD med drivere til det chipsæt og Service Pack 3. Hvis du ikke har den originale XP CD til maskinen.

Måske kan følgende hjælpe med at aktivere ACPI driveren, hvis den skulle være installeret i forvejen (hvilket ikke er usandsynligt)

http://support.microsoft.com/kb/309283
Til top
herognu Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2010 kl. 15:15
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

[QUOTE=herognu]
Der burde være ACPI drivere til de fleste hardware i XP SP3, når det er så gammel en notebook.
Du kan evt. prøve at finde ud af hvilke chipset som den benytter - det er med stor sandsynlighed en Intel Centrino platform.
Alternativt kan du måske lave en Slipstream CD med drivere til det chipsæt og Service Pack 3. Hvis du ikke har den originale XP CD til maskinen.

Måske kan følgende hjælpe med at aktivere ACPI driveren, hvis den skulle være installeret i forvejen (hvilket ikke er usandsynligt)

http://support.microsoft.com/kb/309283
Jamen jeg er sikker på at sidste gang jeg formatterede HD og geninstallerede Win XP så kom Dvale funktionen da jeg havde installeret Service Pack 2 eller 3.

Jeg har stadig den originale installations CD med XP der fulgte med.

Det mærkelige er, at jeg har alle cd'erne i en pose, så det skulle være det samme jeg har installeret som sidste gang, blot med den forskel at 'standby', 'dvale' og 'sluk for skærm' funktionerne nu ikke virker.

Jeg læser den artikel du linkede til igennem og ser om det hjælper. Tak.

Redigeret af herognu - 28-Juli-2010 kl. 15:16
Til top
Zulu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2005
Point: 775
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2010 kl. 19:06
Har du nogle gule udråbstegn i Enhedshåndteringen?
Hvis du giver os chipset-modellen kan det være nogen kan finde en passende driver.
Til top
herognu Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2010 kl. 01:52
Oprindeligt skrevet af Zulu Zulu skrev:

Har du nogle gule udråbstegn i Enhedshåndteringen?
Hvis du giver os chipset-modellen kan det være nogen kan finde en passende driver.
Mange tak for tipset omkring Enhedshåndtering.Tongue
Der var nemlig et gult udråbstegn udfor en manglende VGA driver. Jeg ved ikke hvad der er gået galt, men jeg har åbenbart ikke fået installaret den.Dead

Nu fungerer det sgu. Igen mange tak for hjælpen og for at tage tiden.Clap
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10595
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2010 kl. 09:19
Oprindeligt skrevet af herognu herognu skrev:

Der var nemlig et gult udråbstegn udfor en manglende VGA driver. Jeg ved ikke hvad der er gået galt, men jeg har åbenbart ikke fået installaret den.Dead

Nu fungerer det sgu. Igen mange tak for hjælpen og for at tage tiden.Clap

Det lyder meget mystisk. En driver til grafikkortet skulle ikke have nogen som helst betydning for dvalefunktionen. Men godt det nu virker.Wink

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
herognu Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2010 kl. 10:56
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Det lyder meget mystisk. En driver til grafikkortet skulle ikke have nogen som helst betydning for dvalefunktionen. Men godt det nu virker.Wink
Flemming
Det var jo lige præcis min indvending længere oppe i tråden da 'Zulu' først foreslog det. Ikke destro mindre var det lige præcis det der var i vejen. Der var et gult udråbstegn i enhedshåndtering udfor en skærm driver og da jeg installerede den så havde jeg dvale- og standbyfunktionen igen.
Sjovt nok ligger Dvalefunktionen jo også under 'Strømstyring til skærm', så det passer jo meget godt.
Vi må bare erkende at vi lærte noget der.Wink
Til top
herognu Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2010 kl. 19:40
Win XP: Nu er dvalefunktion igen installeret og kan ses/krydses af, men funktionen omkring at skærmen skal slukkes fx efter 1 minut virker ikke.
Det der sker efter 1 minut er, at skærmen blinker og så sker der ikke mere?
Er der nogen der har en løsning?
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu